What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Pieter Post stond voor m'n deur en gaf mij...

Hopen dat het lijntje niet (te ernstig) is ingebrand maar meestal klappen ze in shutdown. Als de HV nog loopt altijd goed.

MS9? -> U401, LS7837 checken en vervangen. Zijn kut om te desolderen/solderen.
Beetje zijkniptang en dan uitknippen, en de stompjes poot desolderen is beste oplossing. Let met de nieuwe op het mica isolatieplaatje tussen de rug en de koelvin en vastdraaien voordat je hem vastsoldeert, later verplaats je hem niet meer zo makkelijk.. ;)

Robotron, zeer toffe game!

Vandaag bij de retro game beurs geweest en heb vier leuke games gekocht:
World Rally 2
Metal Slug 4 NOS kit
Blue's journey
Neogeo Cup '98

World Rally 2 is erg vies. Ik heb ergens hier gelezen op nozomi dat je je pcb's gewoon in de vaatwasser kan gooien en hem dan 4 dagen op de verwarming moet laten drogen. Is dit gewoon safe? :P

IMG_20150308_194202562_zpswohmbbon.jpg

ChapDDR":3pvoh3rz said:
Robotron, zeer toffe game!

Vandaag bij de retro game beurs geweest en heb vier leuke games gekocht:

orld Rally 2 is erg vies. Ik heb ergens hier gelezen op nozomi dat je je pcb's gewoon in de vaatwasser kan gooien en hem dan 4 dagen op de verwarming moet laten drogen. Is dit gewoon safe? :P

Hmm, missed that one, welke retrogame beurs was dat??

@PCB in vaatwasser: electronica en water ... :shock:

Deurne zeker. Grote beurs is dat, Volgende keer ga ik misschien ook weer.
Ben er al een tijd niet geweest.

waiwainl":1d1qld6h said:
Hmm, missed that one, welke retrogame beurs was dat??

@PCB in vaatwasser: electronica en water ... :shock:

Jup, dat was Deurne. Nieuwe locatie, veel fijner dan de vorige. Er waren wel minder mensen en wat minder verkopers maar dat komt misschien doordat het de eerste keer was op deze locatie.

Ja blijkbaar moet dat gewoon kunnen maar ik vind het ook een beetje shady klinken. Ik denk wel dat die dan goed schoon wordt :D

iemand hier op het forum deed het in een sopje. Ben ff zijn naam kwijt.
niet in de vaatwasser. als hij daarna maar goed droogt.

Tandenborstel met alcohol voor het groffe of een kwastje voor het groffe werk.
Van die vochtige schoonmaakdoekjes doen het ook vaak goed.

Alcohol met een doekje kan voor het fijnere werk.

En nee, geen wodka ofzo

Ik heb daarvoor altijd een verfkwast gebruikt en een bus met perslucht. Dat werkt ook goed. Ik durf dat niet met water

Ik gebruik een kwast met niet-synthetisch materiaal (varkens/paardenhaar bv). Een synthetische kwast genereert statische elektriciteit.

Perslucht is geen goed idee. Als je geen speciale maatregelen hebt getroffen genereert een stroom perslucht een enorme hoeveelheid statische elektriciteit.

Cageman":p6trciil said:
Ik gebruik een kwast met niet-synthetisch materiaal (varkens/paardenhaar bv). Een synthetische kwast genereert statische elektriciteit.

Perslucht is geen goed idee. Als je geen speciale maatregelen hebt getroffen genereert een stroom perslucht een enorme hoeveelheid statische elektriciteit.

Komt overeen met wat ik doe dus. Ik gebruik nl ook tandenborstels gemaakt van varkenshaar. :mrgreen:

Bedankt voor de reacties op m'n Robotron guys!

@ChapDDR Wat betreft pcb's in de vaatwasser, moet gewoon kunnen inderdaad.
Wel zonder vaatwasmiddel (erg agressief spul). Daarna inderdaad goed laten drogen.

Wat ik zelf wel een aantal keren met succes heb gedaan, op een warme zomerdag buiten met de tuinslang afspoelen en daarna GOED laten drogen in de zon.
Bij mijn Blast City voeding ging dat perfect, bij een Naomi monitor chassis liep het slechter af :)
Beetje te ongeduldig geweest denk ik.

Ik zie vaak op KLOV (amerikaans arcade forum) dat mensen hun complete monitoren met tuinslang afspuiten en daarna een aantal dagen laten drogen in de brandende zon.

Slim is anders natuurlijk, maar als je het goed laat drogen is er weinig aan de hand.
Het wordt er wel super schoon van, dat is ook wat waard :)

World rally zou ik niet nat maken.
Achter dat zwarte kapje met die zilveren sticker zit een suicide battery, daar wil je geen water in de burt hebben 8)

Dit is de eerste keer dat ik een reactie plaats in dit topic, maar voor een goede reden denk ik, althans ik vind het erg vet!

Van de week eindelijk één van mijn heilige gralen te pakken gekregen. Eentje die je vrijwel nooit ziet voorbijkomen.

_IMG_9339_zpsszhs6h6q.jpg

_IMG_9346_zpsyteawnj7.jpg

_IMG_9352_zpsx7yspsin.jpg

_IMG_9351_zpsg7fczaqw.jpg

_IMG_9349_zpsfuxyrd4o.jpg

_IMG_9343_zps40u0g7vp.jpg

_IMG_9339_zpsszhs6h6q.jpg

Ik ga de stickers etc. nog bestellen en wat kleine cosmetische dingen hier en daar, maar mag geen naam hebben. Er gaan ook 2 multiboots om alles op racegebied op Lindberg te kunnen spelen 8)

Als we dan toch bezig zijn, heb ik ook nog deze op de kop getikt. Ook één van mijn all time favorites in een DLX jasje, wat ook een unicum is! Wat een heerlijke game, vooral in zo'n unit!

joeks_zpssk007j70.jpg

Back