What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

NeoSd/darksoft mvs multi cart.

Wrong topic :P

Maar ik denk op dit moment echt dat het probleem ligt aan compatibiliteit van bepaalde typen moederborden. Wat ze uiteraard beter hadden kunnen testen, maargoed... hoop dat de firmware of het menu snel worden gefixed.

Ratson":9w26emn9 said:
Sorry dat ik het zeg, maar wat ik nu lees over de darksoft multi (arcade-projects), lijkt het erop dat het niet genoeg getest is en de kopers nu als testers moeten optreden.
Had toch echt veel meer verwacht na zoveel tijd.

Same here...

Las net ook dat ze originele carts sacken voor de behuizing. Dat staat in de neogeo scene als heiligschennis te boek. Niet alleen op n-g.com.

Sp33dFr34k":2yuu8dr9 said:
Wrong topic :P

Maar ik denk op dit moment echt dat het probleem ligt aan compatibiliteit van bepaalde typen moederborden. Wat ze uiteraard beter hadden kunnen testen, maargoed... hoop dat de firmware of het menu snel worden gefixed.

Titel aangepast :D

Ratson":3on16aym said:
Las net ook dat ze originele carts sacken voor de behuizing. Dat staat in de neogeo scene als heiligschennis te boek. Niet alleen op n-g.com.

Alleen MVS, maar volgens mij heeft niemand nog verteld waar die dingen vandaan komen. Er zijn ruim 300+ bestellingen, wie heeft er nu zoveel echte MVS carts? Waren ze al stuk? Zelfs de goedkoopste MVS-cart is 40 euro waard, je kan hem in alle gevallen beter verkopen dan her-gebruiken (uit elkaar schroeven, zandstralen, kost ook hoop tijd/geld).

Waarheid ligt vast ergens in het midden 🎻

Er zijn al mvs carts te krijgen voor minder, zeker als je er veel tegelijk koopt. Gerucht gaat dat ze gezegd hebben 200 supersidekicks carts te hebben gekocht die al stuk waren.
Dat klinkt erg ongeloofwaardig, 200supersidekicks carts is al veel, laat staan allemaal niet werkend.
Hopelijk worden de problemen opgelost zodat mensen echt een keuze hebben tussen 2 goede producten.
Wat ik wel heb gehoord is dat de repro mvs shells uit china niet zo'n beste kwaliteit zijn. Maar dat is een kwestie van de juiste fabrikant vinden.

Wat ik begrepen heb heeft die Aldo (eigenaar van saveyourgames.it waar de carts verkocht worden), de afgelopen 2 jaar ofzo alle €10-15 carts van die voetbalspellen gekocht om te zandstralen.

De AES multi die gaat komen krijgt wel een compleet nieuwe shell.

En uiteraard hoop ik dat al onze issues gefixt worden zodat we een fair vergelijk kunnen maken tussen de Darksoft Multi en de NeoSD :)

Originel carts gebruiken voor mult carts.is een no go voor mij.
Maar ik heb eigenlijk nog maar weinig vertrouwen in darksoft. Als ze hadden geluisterd naar een paar mensen die het wel goed bedoelden in het begin, hadden ze een hoop kunnen voorkomen.
Uiteraard hoop ik dat alles word opgelost en er een eerlijke vergelijking plaats kan vinden.

Onzin, zowel NeoSD als Darksoft gaan op dezelfde manier met hun producten om.

Ze maken afwegingen en supporten daarna hun klanten.

Beide leunen hevig op customer-beta-testing. Ook al vertellen ze het niet zo.
Kijk naar de SSD3 van NeoSD, zelfde laken en pak als MVS multi van Darksoft.

PS: als het idd voetbalspellen waren die opgekocht waren, dan support ik het 100% om die carts te hergebruiken. Ze waren het al niet waard op de eerste plaats om verkocht te worden! (Nope, ben geen voetbal fan [emoji6] )

Sent from my iPhone using Tapatalk

Wat ik bedoelde is dat er een aantal mensen met kennis van zaken, darksoft op bepaalde dingen hebben gewezen.
Hier werd nogal bot op gereageerd.
En tuurlijk kan je niet alles testen en inderdaad is neosd niet heilig en heb je zeker gelijk wat wat de ssd3 betreft.
Vind het alleen jammer dat darksoft niet wat verder getest heeft. Hun andere produkten hoor ik niets dan goeds over.

Ratson":necscpav said:
Wat ik bedoelde is dat er een aantal mensen met kennis van zaken, darksoft op bepaalde dingen hebben gewezen.

Dit kun je 1:1 ook over team NeoSD zeggen, toen er geklaagd werd over de verrotte rgb output op hun SD System 3 😉

Milspex":21vqrhmz said:
Ratson":21vqrhmz said:

Dit kun je 1:1 ook over team NeoSD zeggen, toen er geklaagd werd over de verrotte rgb output op hun SD System 3 😉

Ik had het over problemen die zich nu voordoen, die ze hadden kunnen voorkomen door gewoon te luisteren.
Ik ben niet voor of tegen neosd of darksoft.
Ik ben zwitserland, neutraal :D

Klopt voor beiden.

Ik ben ook neutraal hoor. Die fanboys aan beide kampen draaien een beetje door. De problemen zullen uiteindelijk wel opgelost gaan worden, geduld is een schone zaak..

Tot nu toe lijken de meeste problemen zich te isoleren tot MV-1F en MV-1FS moederborden, wel slecht natuurlijk dat ze niet alle moederborden getest hebben....
En dan zijn er nog de GFX issues van waiwai en k405, ben eens benieuwd of dit een defecte cart zal zijn of niet?

Maar op mijn MV-1FT lijkt alles vrij vlekkeloos te werken nu met de laatste menu update, diverse zaken geprobeerd en getest en ik ben eigenlijk wel tevreden nu, heb nog 2 kleine issues, maar dit lijken algemene issues te zijn die op alle carts/moederbords voorkomen.
- Als de countdown begint kan ik geen game meer kiezen, moet dus een game kiezen voordat de countdown begint, of de countdown afwachten en dan boot hij vanzelf game 1
- Er is een 'quicklaunch' functie waardoor je vanuit de gamelijst meteen een game kan laden in slot 1 en rebooten, dit werkt op zich prima, alleen worden slot 2 en 3 gewist

Geen grote issues dus, ik hoop dat alle andere shit ook tijdig wordt opgelost en dat er een goed vergelijk kan komen tussen beide carts :)

Milspex":azmu706u said:
Die fanboys aan beide kampen draaien een beetje door.

Hoort toch bij NeoGeo fans. Als ik dat forum check op neogeo.com is dat toch de standaard :P :mrgreen: :mrgreen: 🎻

​top forum dat NG.com.....

Eerst DS en zijn slot systeem helemaal afzeiken, en nu hebben ze het zelf en is het helemaal geweldig.

Ook mensen die al een NeoSD hebben die niet kunnen wachten tot ze weer €400 mogen uitgeven, stel je voor dit was andersom geweest en DS had nu een nieuwe/verbeterde versie uitgebracht, dan was het hek van de dam geweest :P

Verder wel een prima product denk ik, begrijp me niet verkeerd, maar puur al vanwege de achterban zou ik geen NeoSD kopen :vomit:

Ik zag dat er in het team van terraonion (neosd) ook een Nederlander zit. Misschien bekend hier op het forum?

Back