Sphere
1CC Aspirant
Nou inmiddels liggen piekeren hoe ik nu het frame ga maken. Het bleek toch wel wat lastiger dan ik dacht maar het begin is er.
Het vierkante aluminium frame heb ik uitgebreid met zelfgemaakte beugeltjes. Let niet op de lange bouten, dit was het enige dat ik voorhanden had op basis van 5mm :roll: maar dient als prototype ondersteuning en kunnen makkelijk vervangen worden. De beugels dienen als basis voor de horizontal setup. Eerst had ik alleen de een 2mmx25mm alu plaatje gebruikt maar dat bleek duidelijk te dun voor het volle gewicht van de LCD. Ik heb daarom geprobeerd om er een 45 graden hoek ondersteuning eronder te zetten zodat het aluminium niet meer buigt en dat werkt erg goed.



Het is geen kwalitatief hoogstandje in aluminium bewerking maar het is het beste dat ik kon doen met een hamer en de rand van een bureau :lol:
Dit is inmiddels het resultaat:


De LCD zit *gecensureerde scheldkannonade* 1cm te hoog maar voor nu vind ik het wel best. Ik ga dat nog wel corrigeren want ondanks dat je het niet echt ziet gaat dat (voor mij in ieder geval) wel opvallen als de definitieve bezel erop zit. Het verschil tussen 3cm boven en 5cm onder ga je gewoon zien en dat zal mij gaan storen :roll:
Over de bezel heb ik ook nagedacht, het moet een constructie worden waarbij er een extra zwarte bezel onder de standaard bezel van de naomi komt maar het wordt geen saaie rechte bezel. Later daar meer over. Nu eerst mijn vertical beugels bouwen
Het vierkante aluminium frame heb ik uitgebreid met zelfgemaakte beugeltjes. Let niet op de lange bouten, dit was het enige dat ik voorhanden had op basis van 5mm :roll: maar dient als prototype ondersteuning en kunnen makkelijk vervangen worden. De beugels dienen als basis voor de horizontal setup. Eerst had ik alleen de een 2mmx25mm alu plaatje gebruikt maar dat bleek duidelijk te dun voor het volle gewicht van de LCD. Ik heb daarom geprobeerd om er een 45 graden hoek ondersteuning eronder te zetten zodat het aluminium niet meer buigt en dat werkt erg goed.



Het is geen kwalitatief hoogstandje in aluminium bewerking maar het is het beste dat ik kon doen met een hamer en de rand van een bureau :lol:
Dit is inmiddels het resultaat:


De LCD zit *gecensureerde scheldkannonade* 1cm te hoog maar voor nu vind ik het wel best. Ik ga dat nog wel corrigeren want ondanks dat je het niet echt ziet gaat dat (voor mij in ieder geval) wel opvallen als de definitieve bezel erop zit. Het verschil tussen 3cm boven en 5cm onder ga je gewoon zien en dat zal mij gaan storen :roll:
Over de bezel heb ik ook nagedacht, het moet een constructie worden waarbij er een extra zwarte bezel onder de standaard bezel van de naomi komt maar het wordt geen saaie rechte bezel. Later daar meer over. Nu eerst mijn vertical beugels bouwen






















