Sphere
1CC Aspirant
Verven
Goed, weer even een kleine update. Nadat ik met redelijk wat moeite alle stickers had verwijderd heb ik het hele onderste gedeelte geschuurd, afgenomen, gedroogd en toen gespoten. Volgende dag, geen witte kast maar gewoon een mooie vergeelde kast WTF! Volgens de instructie gespoten met Motip verf trouwens, 25 a 30 cm afstand. Ondanks de afstand zaten er toch een aantal druipers op.
Vanavond de druipers geschuurd en weer even licht de hele onderkast opgeschuurd om vervolgens weer te spuiten. Zelfde verf, afstand 10 a 15 cm van de kast. Het blijkt gewoon een dunne acrylverf en het irritante is dat hij snel druipers geeft als je al 2 keer over de oppervlakte spuit. Voornamelijk de zijkanten geven problemen waarschijnlijk puur door het verticale oppervlakte. Dit maal heb ik gewoon lekker dik gespoten met als gevolg, jawel, druipers.
Op zich niet erg, kwestie van schuren en opnieuw spuiten alleen nu is de vraag hoe kan ik straks een nette strakke witte laag op de bestaande laag zetten zonder dat ik druppels of druipers krijg? Ik overweeg nu om telkens de kast op een kant te zetten om vervolgens alleen het horizontale gedeelte te spuiten om druipers te voorkomen maar dan ben ik nog wel even bezig met een droogtijd van 2 uur.
Iemand nog een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Andere verf? Andere techniek?
Goed, weer even een kleine update. Nadat ik met redelijk wat moeite alle stickers had verwijderd heb ik het hele onderste gedeelte geschuurd, afgenomen, gedroogd en toen gespoten. Volgende dag, geen witte kast maar gewoon een mooie vergeelde kast WTF! Volgens de instructie gespoten met Motip verf trouwens, 25 a 30 cm afstand. Ondanks de afstand zaten er toch een aantal druipers op.
Vanavond de druipers geschuurd en weer even licht de hele onderkast opgeschuurd om vervolgens weer te spuiten. Zelfde verf, afstand 10 a 15 cm van de kast. Het blijkt gewoon een dunne acrylverf en het irritante is dat hij snel druipers geeft als je al 2 keer over de oppervlakte spuit. Voornamelijk de zijkanten geven problemen waarschijnlijk puur door het verticale oppervlakte. Dit maal heb ik gewoon lekker dik gespoten met als gevolg, jawel, druipers.
Op zich niet erg, kwestie van schuren en opnieuw spuiten alleen nu is de vraag hoe kan ik straks een nette strakke witte laag op de bestaande laag zetten zonder dat ik druppels of druipers krijg? Ik overweeg nu om telkens de kast op een kant te zetten om vervolgens alleen het horizontale gedeelte te spuiten om druipers te voorkomen maar dan ben ik nog wel even bezig met een droogtijd van 2 uur.
Iemand nog een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Andere verf? Andere techniek?








