What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

In Zoetermeer hetzelfde verhaal met 2 units die we hebben, helaas in de meeste gevallen het videoboard of CPU board of combinaties. Jouw boarden zagen er ook echt heel slecht uit en als je het ook nog eens over zand hebt heeft er veel corrosie opgetreden bij de chips op de diverse boarden, waardoor de pootjes gewoon gecorrodeerd zijn en/of soms weg zijn :?

Ik vrees het ergste :(
Ik heb een sterk gevoel dat of de videobord of de CPU bord kapot is, gezien het wel aantal uur goed heeft gedraaid en voltages constant zijn.
Wat zou nog meer een oorzaak kunnen zijn van glitches?
Auto crashed dus uit het niets tijdens het rijden, vliegen door de lucht, zakken door de grond, super grote wielen haha, echt rare dingen.

Akuma2000":3o1hpfoj said:
Ik vrees het ergste :(
Ik heb een sterk gevoel dat of de videobord of de CPU bord kapot is, gezien het wel aantal uur goed heeft gedraaid en voltages constant zijn.
Wat zou nog meer een oorzaak kunnen zijn van glitches?
Auto crashed dus uit het niets tijdens het rijden, vliegen door de lucht, zakken door de grond, super grote wielen haha, echt rare dingen.

Is vrijwel in alle gevallen het videoboard.

Krijg je trouwens glitches direct vanaf het moment dat je de cab aan zet of duurt het even voordat ze komen?

Gelijk al in begin, maar dan is het niet zoveel.
Als ik het net aanzet, kan ik nog 3-5 potjes redelijk goed spelen.
Na kwartier/half uur wordt het steeds erger en erger.

Ik dacht dus mss de voeding die te warm wordt ofzo, Multimeter eraan gehangen, voltages blijven wel constant.
Borden moeten ook niet overhit zijn denk ik, alle fans draaien goed.

- edit -

Hier een rondje Advanced track :)
En hier deed Player 2 het nog helemaal goed, geen glitches in het hele filmpje.

Waarschijnlijk één of meerdere baantjes op de pcb rot door oxidatie.
Of, één of meerdere pootjes van de custom chips op het video bord los door ouderdom/soldeertin die door de tand des tijds is aangetast.

Beide gevallen krijg je na de opwarmperiode v/d pcb last.
Lager voltage loopt hij wat koeler en duurt het langer dat de pcb stack opwarmt en uitzet.

Rotte baantjes zoeken is een kutklus, haast onbegonnen werk.
Oude soldeertin kan evt. met een reflow hersteld worden maar er is geen garantie dat dit je probleem oplost, omdat het ook rotte baantjes kunnen zijn :(

Geloof me, dit ga je niet meer oplossen. Ik heb in Zoetermeer een kist vol CPU en Video PCB's die allemaal problemen hebben. Ik heb al 6 complete borden (ROM+CPU+VIDEO) naar de U.S. gestuurd ter reparatie, en daar kwam 1 werkende set uit.

In totaal hebben we in het NGC denk ik 25 complete sets langs zien komen, waarvan er iets van 6 werkten.

Er zal een goed werkende stack moeten worden gevonden/gezocht om dit te fixen, of je moet de handel opsturen naar Ken Westerfield om te laten fixen.

Ok thanks voor de info, wat maakt Daytona het ons moeilijk xD
Ik heb al contact met Ken :')

Krijg volgende week twee nieuwe stacks binnen die schijnen te werken (via tip van retrocab), ik ben benieuwd :)

Sluit het filterboard niet uit trouwens, dit kan ook zeker een onderdeel van je problemen zijn. Je kan ook straks je stacks krijgen en dat er nog steeds zich problemen gaan voordoen. Test ook je game en stacks in de cage die geen problemen geeft. Succes!

Dit verhaal is overigens niet beperkt tot alleen Daytona borden.. Ik heb zelf bijvoorbeeld zeker 20 defecte cps-1 moederbordjes liggen, en die dingen gaan ook aan de lopende band kapot. Bijna iedereen die ik ken heeft wel één of meerdere defecte cps1 bordjes :(

Op neo-geo.com staat er ergens een foto van 'Mainman' die een toren van 40+ van die krengen heeft liggen :(

Inderdaad ja.. Ik ben ooit begonnen aan CPS reparaties, maar daar kwam ik echt niet uit. Te ver boven mijn pet. Zonde om al die arcade goodness te zien wegkwijnen.

Updateje :)

Gisteren 2 nieuwe stacks ontvangen.

Stack 1 komt helaas niet verder dan "checking network".
Als ik het in "Single" zet, dan speelt ie wel gewoon.
Graphics zien er met deze stack niet heel mooi uit, beetje ruis/pixels erdoor heen lijkt wel.
Ik had geen zin om te troubleshooten, deze eruit gehaald en stack 2 erin gezet.

Deze draait (vooralsnog, fingers crossed) perfect!
Gewoon op 5.00v zonder glitches half uur lang.
Morgen avond grondig testen met MasterG :D

Verder heb ik ook een monitor Chassis binnen gekregen.
Helaas niet eraan gedacht dat Daytona cabs verschillende monitoren gebruiken, heb nu dus eentje die niet dezelfde is als de mijne: MS8-29FSG
Heb binnen gekregen: MS9-29A
Dat past ook niet op mijn buis als ik zo ff snel google en gaat dus de verkoop in.
Nu toch maar wachten op mijn cap kit :)

Ohja, ik heb zitten prutsen om een LED strip op de Race Leader lamp aansluiting te krijgen, met als gevolg dat ik een behoorlijke schok door mijn arm kreeg en een relais bordje heb doorgebrand :P :P :P
Had gelukkig nog een reserve relais bordje en deze is inmiddels vervangen :)

Heb nu E17 110v 25w lampjes laten sturen van familie in china en ga deze over paar weken erin zetten :)

Back