What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Nee, helaas, is bij ons ook ondertussen op, maar ik ben bezig om het schema met Arjan in te duiken om de stroom die naar de lichten gaat om te leiden naar 220v. Is niet zo heel spannend, maar moeten we gewoon nog even voor gaan zitten. Daarna kan je gewoon koelkast of ovenlampjes gebruiken. Dit hebben ze ooit al een keer gedaan met mijn Sega Rally 2.

Ik laat het je wel weten als dat zover is 😉

Leuk dat je dit gedaan hebt, en welkom bij de hardcore van de arcade hobby. Daytona USA is gewoon epic, en tegelijk ook technisch de meest lastige game om te onderhouden. Zoals Psykick al aangeeft zakken ze in het NGC om de haverklap in elkaar. De meeste moederborden en videoborden in deze machines hebben in hun 20-jarige leven heel erg geleden. Zand, cola, vocht, kou, muizen, insecten, noem maar op.

En net zoals in Sombetzki's geval: arcade operators (maar ook veel particuliere eigenaren) onderhouden hun cabs gewoon niet.

Ik wil best wel even een keer bij je langswippen om eens te kijken wat er aan schort en welke onderdelen je nodig hebt. Ik/Psykick hebben honderdmiljoenmiljard spares liggen voor Daytona USA, behalve de video PCB en Main PCB. Die zijn bij ons ook allemaal stuk..

Hou ons op de hoogte van je voortgang :)!

Abc123":40fq4oci said:
Gaaf man!

Thanks!

Cageman":40fq4oci said:
Leuk dat je dit gedaan hebt, en welkom bij de hardcore van de arcade hobby. Daytona USA is gewoon epic, en tegelijk ook technisch de meest lastige game om te onderhouden. Zoals Psykick al aangeeft zakken ze in het NGC om de haverklap in elkaar. De meeste moederborden en videoborden in deze machines hebben in hun 20-jarige leven heel erg geleden. Zand, cola, vocht, kou, muizen, insecten, noem maar op.

En net zoals in Sombetzki's geval: arcade operators (maar ook veel particuliere eigenaren) onderhouden hun cabs gewoon niet.

Ik wil best wel even een keer bij je langswippen om eens te kijken wat er aan schort en welke onderdelen je nodig hebt. Ik/Psykick hebben honderdmiljoenmiljard spares liggen voor Daytona USA, behalve de video PCB en Main PCB. Die zijn bij ons ook allemaal stuk..

Hou ons op de hoogte van je voortgang :)!

Hahaha dank je wel! *waar ben ik aan begonnen?!* xD

Je zei het idd al bij NGC dat het alleen maar problemen was met deze cabs.
Maar het spel is zo vet... moeten we maar voor lief nemen :)

Ik vrees dat er wel e.e.a. vervangen moet worden, zoals Player 2 die tijdens het rijden uit het niets ineens crasht en grafische problemen heeft.
En Player 1 die bij een drift naar rechts ineens naar llnks stuurt, zou dat hardwarematig iets defect zijn of qua instellingen/kabel aansluitingen?

In ieder geval, als je keer kan langskomen graag!
Ben op dit moment een totale leek en weet bijvoorbeeld niet wat de main en video PCB is.

Vanavond ga ik bij Dave langs in Den Haag om wat reserve spul op te halen.
Morgen komen retrocab en masterG bij mij en gaan we de boel in elkaar zetten :)
(je bent dan overigens ook welkom)

Ondertussen heb ik afgelopen dagen elke avond wel even Assepoester zitten uithangen.
Volgens mij heb ik een lichte vorm van OCD, ik moet alles echt zo schoon mogelijk krijgen :P :P :P

Hier wat plaatjes, voelt goed aan dat het schoon is hahaha
(helaas geen before pics gemaakt, maar geloof me, het was ééééécht ranzig :S )

klrzWlX.jpg

w1NwNWb.jpg

rQzQJDQ.jpg

LqwXnVn.jpg

s5WPoBW.jpg

Sphere":1qt6b60m said:
Staat er al goed bij man. Niets meer te zien van die woestijn! :D

Vandaag even verder gegaan met de stoelen, nasty shit onder de stoelen:

Q3x7aJd.jpg

ff snel stofzuiger en doekje overheen, stuk beter zo, maar ze hebben frisdrank geknoeid ofzo, rechtsonder moet flink geboend worden :S

QvD98J6.jpg

Stoel nummer 2 zit merkbaar los, de rails zijn helemaal rechtgebogen en klemt niet meer goed:

H3VUYty.jpg

ilx1o0j.jpg

Ook is de frame waaraan de rails vastzitten een keer gebroken geweest, vast gelast en nu is het zo te zien weer gebroken:

r9UYarR.jpg

Vandaar dat de stoel zo los zat.

Iemand een tip waar ik kan zoeken voor vervangende rails / onderstel?
(cageman, psykick, jullie deze liggen toevallig?)

retrocab":3brtvwod said:
oke dat word dus ook lasapparaat mee
maak het maar alvast los
tot morgen
gr robert

Je bent een held, ik had het weer vastgeschroefd, maar ga nu ff snel losdraaien! :)

vandaag aan de knutsel geweest ,was gezellig :D :D

de cabs lopen,met wat probleemjes
allebei de monitors moeten afgesteld cq een cap kit hebben
allebei de i/o boards doen het enn ffb ook
zaten geen ground wires aan de dashboards

linker board werkt op t eerste gezicht helemaal goed,de rechtse heeft graphic issue layert soms

al met al wel wat verder gekomen :D :D links is playable daytooonnaaaa

ff monitors en board in orde krijgen en freddy heeft een mooie cab

gr robert

Vandaag met retrocab, masterg en zijn vriendin de boel in elkaar gezet :D

Plaatjes!!!

Monitor 1 op de basis gezet:

ksaSzTs.jpg

jMyyV7O.jpg

Monitor 2 ook op de basis en de twee cabs aan elkaar gezet.
Retrocab zijn magie gedaan met de kabels.
Stroom erop en YES, we hebben nog steeds beeld, ondanks dat gekluns op de trappen haha!

8uSDieC.jpg

Xys3sDj.jpg

De lampenkap op de cabs en i.v.m. gebrek aan 100v TL buizen, gewoon een 5 meter LED strip erin. Als het goed is moet dat ook voldoende licht geven.

yt7WtVK.jpg

Niet slecht!

rHScY0r.jpg

En op zijn plekkie in zijn hoekje:

0IU9Grd.jpg

xr12OCW.jpg

Verder heeft retrocab nog de stoel van Player 2 gelast :)
Ik wacht op jinxz/psykick voor de nieuwe rails, zodat deze stoel weer in afstand te regelen is en kan ik stoel nummer 2 ook monteren.

Maar we kunnen helaas nog niet spelen :(
Dit zijn de problemen.

Player 1:
- Stuurt automatisch naar rechts (je moet naar links sturen om recht te rijden).
- Je kan niet driften, auto rijdt vangrail in.
- Beeldscherm is klein en kleuren kloppen niet helemaal, dit moet als het goed is nog in te stellen zijn (heb aan de knoppen gedraaid, is helaas erger geworden dan toen retrocab weg ging en krijg het niet meer gefixed :P)
- Voor de rest doet ie het denk ik gewoon prima

Player 2:
- Glitches (auto ineens in de hemel en zakt dan opeens door de grond, achtergrond wordt voorgrond en dat soort rare dingen :P)
- Auto crashed uit het niets, je bent aan het rijden en opeens maak je dubbele salto's
- Verder is alles goed, beeldscherm mooi afgesteld en stuurt ook goed

Hadden jullie ook waardes gemeten van de voeding?

Draaien de 12cm koelers voorin en achterin de cab goed?

Jinxz":1qw8yhza said:
Hadden jullie ook waardes gemeten van de voeding?

Draaien de 12cm koelers voorin en achterin de cab goed?

Alleen bij player 2 geprobeerd te meten, maar multimeter gaf gekke waardes aan , wss batterij op van multimeter.
Heb zelf helaas geen multimeter, kan het nu niet meten.
Heb wel een reserve voeding laatst van Dave overgenomen, zal ik die eens proberen?

Fans draait achter wel (achter de stoelen), voorkant bij pedalen nog niet gecontroleerd, doe ik morgenavond :)

hey freddy
ik denk dat je eerst ff alles in orde moet krijgen en dan de rest fixen

ik heb hasan toevallig ook gesproken vandaag
die zei het ook
eerst monitors fixen en game board

succes
gr robert

btw de leds zien er goed uit

Yes ik heb de handleiding even snel doorgenomen en moet er wel uitkomen.
Stuur hoop ik zelf te kunnen kalibreren door achter het stuur de tandwiel los te maken en ingame zo te draaien, dat de auto weer recht rijdt.

Monitor heeft 26 knoppen ofzo omg, daar idd wel middagje mee zoet hahaha

Glitches Player 2 filmpje, (eerste paar seconden):

Vanmorgen trouwens met Player 2 een rondje gereden zonder problemen (direct na opstarten), de glitches komen dus wss pas na paar minuten.

Alle 4 ventilatoren werken btw.

Ik ben ook tevreden met de LED's :)
Alleen zijn beide spelers "race leader" haha, hoop daarvoor ooit nog lampjes te kunnen vinden :)

Back