What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Jig's Arcade | HOTD3 / Star Wars pinball

• Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
En check de kabeltjes naar de monitor. Van tate naar yoko gaat wel andersom: checken! (wegens anders te kort, klemzitten enzo)

Edit: kabeltje is op zich niet te kort maar kan vastzitten met een tierip oids.

Nou Arno je bent eigenlijk met deze laatste zending in één keer helemaal klaar. Je hebt dan de tofste en de lelijkste candy cab te pakken. ;)
Dan heb je ook nog wat dingen er tussenin, dus je bent gelijk gedekt (insert Brokeback Arcade joke here)

Waarom heb je eigenlijk voor die Cyperheap of shit gekozen? No offense btw haha ;)

Voor de rest veel succes met je projecten natuurlijk en we zijn allen altijd benieuwd naar het resultaat!

Ik ben,zoals aan mijn cabs allicht te zien, erg Sega minded. Ik wil ook graag 1 a 2 non sega cabs en ik vind de Cyberlead misschien wel de mooiste cab die er is. Die wilde ik dus graag hebben, en toevallig had Ronnie er nog eentje voor me dus ben ik er voor gegaan.

De NAC is meer een projectje, die is niet mooi en moet gespoten worden. Ook dat proces wil ik een keertje gedaan hebben :)
En ik had toch al een cab in mn hoofd om te taten dus ik denk ik combineer het.

Er gaan ook cabs weg though, de Naomi universal (VS2002) past niet echt meer bij de candy's, die gaat sowieso weg (Umdlye? ^^) en ik twijfel nog over de chopped naomi met dat brute scherm erin.

Mooi NOS paneltje binnen gekregen voor de NAC met nieuwe buttons/sticks:

Da's dan alvast 1 stukje aan de Astro wat er in ieder geval uitziet :p

Erg mooi zo'n origineel panel met Sega logo. Deze worden schaars. Leuk zo met Virtua Tennis/Fighter buttons layout.

Hoop gedaan weer.

Ik wilde eigenlijk heel de Astro bij een spuiter die ik ken droppen, maar die heeft zeker dit jaar geen tijd meer hiervoor. Ik heb niet veel zin om dat ding maar in project-status te laten staan dus ik ben bij wijze van test zelf aan de slag gegaan.
De bezel, Control Panel en speaker plastic heb ik aangepakt. Het kost wat tijd en geduld om het goed te doen, maar het is eigenlijk super gelukt, mooie glossy glans, geen lelijke plekken/lopers/sinaasappelhuid en een mooi strak geheel.
Ik ga de rest van het cabinet ook aanpakken want ik heb er wel vertrouwen in dat ik het zelf heel mooi gespoten krijg.
Ik wilde vandaag eigenlijk heel t witte plastic om de monitor heen tot het control panel doen, maar mijn vrouw wilde de was ophangen in de garage dus ik moest hem weer even in elkaar zetten...

Mooie monitor van Has overgenomen, MS9 met een gloedjenieuw chassis, geen burn, onwijs mooi ding. Ook onwijs blij mee dat hasan me deze heeft gegund want in deze staat had ik hem zelf nooit gevonden.
Ben aan het twijfelen of ik deze in de NAC ga zetten of in de Cyberlead (heeft het slechtste scherm van de 2), of dat ik de NAC monitor overhang in de Cyberlead en dan deze in de NAC zet.

Cyberlead staat in ieder geval alvast op zijn plek (links), behalve de monitor hoeft daar niks meer aan te gebeuren.

Netjes gedaan hoor! De spuiten valt best wel mee toch?

Aardige rij al inderdaad ;-) wordt zeker tof!

enige wat nog mist op de foto zijn wat gasten uit Den Haag/Prinsenbeek met een jupiler in de hand!

Yeeharrr....

Beatmaster-P":1n91bych said:
enige wat nog mist op de foto zijn wat gasten uit Den Haag/Prinsenbeek met een jupiler in de hand!

+1 :mrgreen:

cotje":2ws6osad said:
Netjes gedaan hoor! De spuiten valt best wel mee toch?

ja en nee
Ik had eerst goedkope lak/primer gebruikt die ik nog had liggen en 'normaal' gespoten. Dat ziet er niet uit (ben vrij kritisch moet ik zeggen wat dat betreft). Schuren met korrel 120 en 600, primer, schuren, en dan de lak eroverheen wordt t toch echt niet.
Toen ik wat serieuser aan het werk ging, met duurdere lak/primer, meer schuren/voorbewerken en polijsten tussendoor voor het spuiten om e.e.a. echt mooi glad te krijgen toen kwam er eigenlijk resultaat. Maargoed, dan ben je toch wel een stuk langer bezig per stuk plastic dan 'normaal' ^^

de NAC is bijna af en dan kan ik weer door met de Scudrace en de Daytona.

Ik heb vandaag wat nieuwe NOS Scudrace art (geen repro!) binnen en wat parts voor de Daytona. Ook nog een NOS Daytona USA Shifter gesourced, met mooie nieuwe ongebruikt chromen pook, die komt binnenkort binnen.

Volle doos met Dashboards (10 stuks) is inmiddels ook binnen, 1 daarvan is voor de Daytona USA waar ik dus binnenkort aan kan beginnen. De rest is voor Nozomi-ers en nog 1 reserve voor mezelf.

Het moment is daar, m'n eerste/enige vertical cab is geboren (met hierin een of andere shmup die Cageman me heeft aangesmeerd ^^)
Ben eigenlijk nog niet klaar met de cab, moet de onderkant en achterkant nog spuiten, maar ik wil zo langzaamaan de voorkant van de garage weer wat leger hebben voor het volgende project wat de komende weken allicht gaat starten, dus ik vind het voor nu even best zo.
Binnenkort even kijken of ik de MS9 van Psykick in de Cyberlead getild krijg.

Ziet er goed uit Jig zelf met deze prut game. 😉 En druk effe op de degauss knop of lijkt het nou zo. :D

goatboy":3j3ce5lk said:
Ziet er goed uit Jig zelf met deze prut game. 😉 En druk effe op de degauss knop of lijkt het nou zo. :D

bier....what can i say.
Had m alleen even aangezwengeld, degauss maakte net e.e.a. wel een stuk mooier (en makkelijker speelbaar) moet ik zeggen ^^

Hahaha :-) game is nog niet betaald; kan altijd nog terug :-)

Ben niks gewend kwa shooters, ik zit momenteel in de fase: 'vliegtuigje en kogels, VET!' *slurp*
Vermaak me er prima mee :)

Vandaag vrije dag, dus lekker tijd gehad om het Daytona dash te hernieuwen.
Was een stuk lastiger dan de Model 3 vervangen, de stuurkolom van Model 2 staat namelijk een centimeter meer naar rechts dan die van Model 2 en past dus normaal niet in t dashboard. Andy Geezer zei 'cant be done', maar het is toch echt gelukt, en mooi ook in my humble opinion :).

Beide nieuwe dashes naast elkaar:

Nu alleen nog even wachten tot mn NOS Chrome Daytona USA shifter binnen is en dan is alles echt weer nieuw.
Vanavond Home Alone, dus mocht iemand zich echt de tering vervelen...De koffie staat warm en het bier staat koud! :mrgreen:

Ziet er netjes uit. Op OA ook al gemeld??? zal die wel balen als het jou wel lukt :D

Vervelen zal ik me niet, maar je woont niet echt om de hoek voor mij :(
Ik kom wel graag een keertje aanwaaien.

Back