What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

HDMI Classic Mini NES

• Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Heb mijn geld uiteindelijk maar aan iets beters besteed: een fles Heavy Water, time to get nuked :mrgreen:

Was net bij de toyus hier in Utrecht. Mooie dame: "we zouden er 40 krijgen, hebben er maar 6 geleverd gekregen, meteen weg. We weten niet of en wanneer we een nalevering krijgen".

Ik hoop dat er een mini Master System uitkomt in echt master system design. Sterker nog, ik hoop dat er van alle consoles mini's komen. gewoon zo schattig. een mini pc engine, nog kleiner dan de reguliere. een mini saturn! Net zo schatting als een teddy beer.

Anyway, hoe lang zal het duren voordat deze mini's 2e hands onder de nieuwprijs komen te liggen? 3 maanden?

K405":18taeyw2 said:
Bummer

"The NES mini will not be much fun to hack I'm afraid... The 4GBit Flash has an OTP-Area with security features that are not in the Datasheet"

Het zou dom zijn om dat te vermelden :)

Hoeft geen probleem te zijn - OTP kan ook klein zijn, nutteloze data bevatten en verkeerd gebruikt worden.
Interessanter is bijv of de bootrom wel de PBL valideert.

Zier er leuk uit maar speel alles nog steeds via mijn oude xbox. CRT tv erbij en klaar. Moet ook bekennen dat ik gewoon geen ruimte meer heb voor verzamelobjecten..

Een klein beetje chagrijnig kan ik toch wel worden van mensen die van de Nes classic "nog 34 stuks op voorraad" hebben en die voor 200 per stuk willen wegdoen. Hoe kom je nu aan 34 stuks terwijl ik ondanks mijn pre-order mijn ene NES niet eens geleverd heb gekregen ... :cry: ... dan zou je toch haast denken dat er iemand van een winkelketen alles achterover gedrukt heeft?

http://link.marktplaats.nl/m1109330794

Ik heb er eentje, leuk ding.

Instellen op true pixels, die scanlines optie vind ik niets.

In Castlevania heb ik een save game gemaakt waarin de muziek is uitgevallen voor het level :)
Kreeg in die game ook een C6 error, nooit meer gezien.

Geluid is inderdaad super :) Menu met save games en zo vind ik ook prettig werken. Het heeft ook een leuke uitstraling.

Geen tweede pad kunnen bemachtigen, die zou ik wel willen. Maar niet voor 30 euro.

De Japanse versie zou ik ook willen, daar zitten meer vechtspellen op.

Heb het kastje je nu 10 dagen... play time 10 minuten :P Ik wacht even op de verlengkabels die ik heb besteld en de Wii classic controller (moet werken als het goed is, inclusief "home/reset" button).

Is toch wel een grote faal hoor die korte controller kabels. Ik moet op 50 cm van mijn TV zitten, echt niet tof. Ook had ik het idee dat bij Contra de kogels vaag klinkte, maar de echte play test moet nog komen.

Heb m sinds gisteren, ik maak gebruik van een lange hdmi kabel en kan dus op mijn vaste plekkie gamen. Interface ziet er goed uit en in tegenstelling tot ziek, vind ik juist weer de scanline mode prettig. Geluid klinkt goed en controller voelt ouderwets vertrouwd aan.

Ik ben voor een Raspberry Pi gegaan. Is niet zo mooi, maar kan er meer mee.
En met USB snes of psx joypads, komt het ook wel goed.

Mijn liefde ligt meer bij de 16 bit. Dus het wordt dan weer een hebbeding waarmee ik niks doe.
De R-Pi gaat mijn media PC vervangen, en met LARK of RetroPi kan ik dan ook wel er een gamepje op spelen.

Ik kom toch even terug op de scanline modus, Ik heb mijn tv beeld aangepast zodat het wat groter is. Dan ziet de scanline mode er heel wazig en blurry uit.

waiwainl":l2q23t99 said:
Wel uitkijken voor virussen/adware/paartjes in deze soft.

De gemiddelde Android app in de Playstore is gevaarlijker :mrgreen:
Als je het niet vertrouwd zou je het programma kunnen runnen in een virtual machine of misschien werkt het ook wel in wine op een linux distro.

Back