What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Even voorstellen topic / introduce yourself!

• Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Ken":25jvf134 said:
Welkom Peet. Ik zag aan jouw username dat ik je makkelijk kon toevoegen, door de vele spam moeten we tegenwoordig eerst een member actief maken. Daarom dat het misschien iets langer duurde voordat je kon posten.

Geen probleem....ik ken het probleem..Segaforum staat al een heel tijdje vol met spammers, helaas :(

Ik heb me ook nog niet voorgesteld, alhoewel ik al een tijdje geregistreerd ben. Ik post niet zoveel maar ik kom wel dagelijks een kijkje nemen.

Ik heet Gunther, 32 jaar en ben dus ook al een tijdje met games bezig. Mijn favo genre zijn arcadegames in het algemeen of games met een arcade-achtige gameplay. Ik importeer al sinds mijn Saturn dagen. Een arcadekast heb ik jammer genoeg nooit gehad. Ik wil er wel ooit eentje maar heb op één of andere reden die stap nooit gezet. Mijn meest gespeelde consoles zijn de Saturn en DC.

Momenteel heb ik deze nog samen met alle vorige en huidige generatie spelcomputers (uitgezonderd een PS3, maar die komt er nog wel). Ik sta open om alle genres te spelen maar mijn liefde gaat toch in eerste instantie uit naar Japanse ontwikkelaars zoals Sega, Capcom, Treasure, Cave en Namco.

Ik ben ook redacteur voor een Belgisch gamestijdschrift en werk mee aan het bijbehorende games TV programma dat uitgezonden wordt op de Belgische digitale televisie. Daardoor zit ik in een vrij comfortabele positie dat ik haast geen spel moet kopen en ze vaak al lang gespeeld heb voor de officiële releasedatum in Europa. Dat geeft me wat ruimte om zelf te importeren en te spelen waar ik écht zin in heb. Dit werk is puur een hobby eigenlijk want in het dagelijkse leven ben ik leraar psychologie. Hier en daar schrijf ik ook nog wat voor online publicaties.

Dan werk je dus mee aan Gamepower? Ik heb 6 jaar in Belgie gewoond (mijn ouders nog) dus ik ken het programma wel ;)

Gameholic":24rjwmui said:
Dan werk je dus mee aan Gamepower? Ik heb 6 jaar in Belgie gewoond (mijn ouders nog) dus ik ken het programma wel ;)

Nee, het blad heet Move-X Games en bestaat nu ongeveer 1,5 jaar. Het programma zelf heet Move-X Games TV en is momenteel enkel te bekijken op de digitale zender van Belgacom. We zijn nog in het prille begin en zijn op zoek naar het juiste format (lees: we willen iets anders en alternatievers doen dan de meeste doorsnee gamesprogramma's)

He is dat artikel over de Tokyo Game Show nog wat geworden in september 2005?

Ken":dte3qprl said:
He is dat artikel over de Tokyo Game Show nog wat geworden in september 2005?

Ik zal kijken of ik de PDF ervan nog vind, dan stuur ik het je door.

Even voorstellen.

Ik ben Jan, kom uit het Westland (onder Den Haag en ten westen van Rotterdam voor de mensen die het willen weten). Ik ben bijna 17 jaar en ik ben sinds anderhalf jaar echt serieus bezig met verzamelen van games, games spelen doe ik al langer.

Het liefst speel ik op consoles en dan voornamelijk beat'em ups en fightinggames. Ik bezit de NES, SNES, PS2, XBOX en een
Japanse Neo Geo CD.

Hobby's zijn verder muziek (vnl. hardcore, thrash- en sommige old schoolmetal), skateboarden (tegenwoordig niet echt veel meer, jammer genoeg) en films.

Dus, bij deze.

Wat betreft fightinggames en beat'em ups? 3d of 2d maakt voor mij bij fightingames niet zo heel veel uit, van de 3d-spellen vind ik Tekken tof voor de characterdesigns, maar Virtua Fighter bijvoorbeeld weer voor de gameplay. Bij 2d speel ik eigenlijk alles (wat ik heb) van Capcom en SNK, en de Guilty Gear-serie.

De Double Dragons speel ik ook graag net zoals m'n Final Fight voor SNES, en op de PS2 speel ik Devil May Cry (voor zover je dat een beat'em up kan noemen).

Maar het is niet zo dat ik niet open sta voor andere spellen ofzo,
shoot'em ups, 2d-platformers en racers vind ik ook leuk, ik heb alleen voornamelijk fightinggames. :o

You sound like my kind of guy :P Ik speel ook (bijna) alleen maar fighting games. Bij 2D speel ik tegenwoordig alleen Street Fighter III Third Strike maar Guilty Gear, KOF en Melty Blood kan ik ook wel. We kunnen wel een keer afspreken, aangezien ik niet zo ver van Den Haag af woon (Zoetermeer, dat is dus tussen Den Haag en Rotterdam in zeg maar.)

Ben altijd benieuwd naar spelers die ik nog niet ken. :)

Laat ik ook wat van mezelf neerzetten :D

Ik ben Maarten a.k.a. Kenshiro, ben 29 jaartjes oud (wordt volgende week 30) en woon in Gouda. Ben werkzaam als grafisch medewerker. In mijn vrije tijd sport ik graag, en game ik of course :D, film kijken, met vrienden stappen, sleutelen aan m'n pc en reizen doe ik ook heel graag (als de euro dat toe laat). Verder kijk ik ook graag naar animé en lees ik veel over Japan, ben helemaal lijp van Japan op een gezonde manier en verheug me op m'n 2de trip er naartoe dit jaar :D Zou graag Japans willen leren, gelukkig spreek ik vrienden die ik daar heb via msn, dus langzaam moet het spreken ook een keer goed komen. Veder weet ik ff niks meer, als er vragen zijn, please shoot them @ me!! :)

Ik ben zojuist lid geworden en zal me even voorstellen.

Ik ben Rene Lips, 30 jaar en kom uit Geertruidenberg. Ik ben al jaren een verwoed verzamelaar van alles wat met spelcomputers en games te maken heeft. Momenteel richt ik me op Japanse computers en games omdat daar een gat zat in mijn verzameling....

Welkom dude, hoe ben je hier terecht gekomen eigenlijk?

Ben ik altijd wel benieuwd naar.

En post die collectie in de galerij natuurlijk!

Ik ben hier gekomen door een link van japancollector. Ik koop weleens wat van zijn spullen

Okay man altijd goed om te zien dat er nog meer landgenoten de ware aard van het gamen op goede waarde weten te schatten.

Even een introductie:

William, 24 uit Den Haag. Geek in allerlei opzichten maar geen echte gamer (gomen!). Enige spel die ik echt met regelmaat speel is DDR (Funland Scheveningen). In het dagelijks leven ben ik IT-er (MCSE, CCNA en LPIC-1 - Microsoft, Cisco en Linux op een rijtje :)).

Verder hou ik me bezig met Anime, anime soundtracks, hier en daar een manga (telt Megatokyo als manga? ;)) en de japanse taal (niveau: erg laag. hiragana + katakana + vocabulaire van +/- 500 woorden).

Binnenkort ga ik naar japan voor 3 weken, 2de keer trouwens. Laatste keer was in 2004/2003).

Yoroshiku!

Ey folks,

FF voorstellen maar: Real life ga ik onder de naam Barry, ben 29 jaar en fanatiek gamer vanaf de allereerste spelcomputers. Import gaming is altijd mn #1 prioriteit geweest. Verder ga ik opnieuw beginnen met een cab. Heb eerder een cab gehad (met de betere CPS2 games) en weg moeten doen wegens geen ruimte in de flat. Verhuisd, ook hier geen ruimte, maar nu... nu ga ik wéér verhuizen waar ik wel zeker ruimte heb. Dus ik ga me er weer op richten!

Mijn 2e hobby is auto's, voornamelijk Honda. (Japans he :D)

Verder ben ik eigenaar van www.final-fight.nl, serieuze clan site voor 360/ps3 (clan)gaming.

Regelmatig zul je van mij (import) spullen te koop zien staan, vooral nu, omdat ik dus ook weer ga verhuizen en bezig ben met een cab. zoeken.

Greetz!

Status
Not open for further replies.
Back