What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Even voorstellen topic / introduce yourself!

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Hallo, ik heet Ben en ik kwam al vaker op deze site maar nu maar toch een gebruikersnaam aangemaakt. Ik doe momenteel Trade management gericht op Azie in rotterdam en game af en toe en luister veel jrock/vkei en leer natuurlijk japans 😉 Een tijd geleden kwam ik al op deze site en toen eigenlijk een tijd niet meer bezocht totdat ik een jongen zag lopen op onze TMA afdeling die me wel bekend voor kwam dus besloot maar weer eens te kijken hier XD
De verhalen hier zijn heel boeiend en ik krijg er steeds meer zin in om naar japan te gaan over zo'n 1,5 jaar. ga zo door!! :D
 
Ook maar even voorstellen dan.

Ik ben Jos, woon op dit moment in Yokohama voor een paar maandjes. Ik ben hier voor mijn studie en vul mijn dagen op het moment voornamelijk met stagelopen. Ik kan zeggen dat het redelijk interessant is om in een Japans bedrijf mee te lopen. Soms is het saai en soms is het hectisch. Normale dagen zoals je die in Nederland gewend bent zitten er eigenlijk niet tussen.

Ik ken Ken-san al wat langer, heb hem ontmoet omdat we dezelfde opleiding doen. We waren van het weekend even op stap geweest in Tokyo en toen vertelde hij me van deze site, dus ik dacht dan meld ik me even aan. Misschien dat ik jullie nog een beetje kan helpen als jullie vragen hebben over Japan.

Van games heb ik totaal geen verstand, dus op die topics zal ik ook zeker niet reageren. Neem aan dat er niemand zit te wachten op een mening van iemand die er niets vanaf weet.

Ik ben trouwens 22 jaar en ben nog in Japan tot Oktober of November, even kijken hoe het allemaal loopt hier. Verder zal ik regelmatig even komen kijken of er nog topics zijn waar ik wat zinnigs kwijt kan :D .
 
He hallo Remko hier a.k.a. ZeMMiK. Wonend in Nieuwegein bij Utrecht.
Bouwjaar 1971!! en begonnen met de ZX Spectrum / C64 etc etc (volgens mij heb ik alles gehad). Van mijn 13e helemaal gek van games en de arcades en kasten in de snackbar. Ik ging er toen helemaal in op. Ik game nog steeds maar veel minder. Ik ben vooral een social gamer. Vrienden uitnodigen, BBQ erbij en effe een weekend doorhalen met bijv Super Monkeyball. Vanaf 2000 helemaal leip met Lanparties en begin ik nu ook overheen te raken (die slopen je fysiek), ik ben weer terug aan het gaan naar de consoles, en retro games. Ben gek op GALAGA / Mappy en Gyruss (mijn 3 favorieten). Naast de games zelf vind ik het wereldje eromheen heel interressant, ik hou de bedrijven en strategieen voordurend in de gaten....

Ik heb een lijstje met dingen die ik altijd al zou willen doen en Japan stond daar op nr1, vorig jaar sept is die droom uitgekomen, mijn avontuur kun je nalezen op
http://zemmik.blogspot.com/

Verder ben ik werkzaam in de automatisering bij het grootste computerbedrijf van de wereld.

IMG_6496.jpg
 
Hoi Iedereen,
Ik ben Arjan, 23 jaar en doe de opleiding Sph in Groningen. Naast gamen doe ik veel aan Okinawaanse Karate en luister ik graag naar muziek. Mijn favoriete muziek stijl is heavy metal. ik luister en verzamel al 8 jaar cd's en langspelers :)


Ik heb zelf een Neo Geo aes met Samurai Shodown 1/2/3, art of fighting en King of fighters 99. Verder speel ik al jaren rpg's op de pc. Ik ben begonnen in de tijd van ultima 6, de oude ishar, lands of lore, spear of destiny reeks. Ik hou persoonlijk niet van de japanse rpg's omdat deze te veel hack en slash/random encouters bevatten.

In de toekomst? Ik blijf mooi bij mijn neo geo en pc en kijk voor een jaartje hoe het gaat met de nieuwe reeks consoles.
 
oh ja, Ik heb real bout fatal fury special ook nog voor de Aes..
Ah, nog vergeten dat ik in de toekomst misschien nog een arcade kast wil aanschaffen. Ik heb hier nog niet veel verstand van, dus lees ik de forums voor informatie hierover.
 
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier op dit forum - ik kom van rllmuk en ntsc-uk. Ik woon in Antwerpen, en zoals jullie allemaal hier heb ik een grote interesse voor alles wat met videogames te maken heeft. Ik ben een bescheiden verzamelaar, maar heb ondertussen toch al een twingtigal consoles en handhelds bij elkaar gezocht, en een mooie selectie games.

Ik probeer de actuele games releases wat te volgen, maar interesseer me steeds meer voor retro stuff (vanaf de 16-bit periode : PC Engine, Mega Drive, Saturn enz.) en imports. Genres waar ik vooral van hou zijn : rpgs, maar daar heb ik helaas steeds minder tijd voor, en klassieke scrolling shooters. Op dit ogenblik probeer ik dan ook m'n collectie saturn shooters rond te krijgen, en ik ben net begonnen met collecten voor de PC Engine.

Verder valt er niet zoveel te zeggen. Ik ben 31 jaar oud, heb een prachtige vrouw en een flinke zoon van anderhalf jaar oud. Professioneel zit het allemaal wel mee, maar de dagen kunnen erg lang zijn en m'n job brengt vaak veel stress met zich mee - al denkt "de buitenwereld" daar soms anders over. Steeds minder tijd dus om te gamen, helaas... Enfin, ik krijg vrij goed betaald en vind het allemaal wel OK zolang ik tijd genoeg door kan brengen met mijn gezin. Bovendien krijg ik ook vaak de kans te reizen en kan ik daardoor maanden lang in Canada wonen... wat natuurlijk ook mooi meegenomen is, natuurlijk!
 
Welkom dude.

Hoe zit het eigenlijk met de hardcore community in Belgie?
Zijn er wel fatsoenlijke Nederlandstalige fora bij de Zuiderburen?
 
Wel, ik weet dat er een paar mensen heel erg met import en retrogaming bezig zijn (een paar mooie sites zelfs) maar voor zover ik weet zijn dat allemaal vrij geïsoleerde enkelingen die hun heil, wat een gaming community aangaat, in het buitenland moeten zoeken : Groot-Brittannië (NTSC-UK, Rllmuk), de VS (NeoGaf) en wellicht ook Nederland, maar dat weet ik zo goed niet...

Het probleem lijkt me te zijn dat we, in tegenstelling tot de ons omringende landen, geen echt goede importwinkels / "indies" meer hebben. Gamemania heeft, als gamesketen, de kleinere speciaalzaken weggeconcurreerd (Gamenation, bv.) en de grote mediaketens doen de rest: Bart Smit, Mediamarkt, Fnac, Carrefour...

En dat terwijl een community meestal toch rond een goede winkel tot stand komt hé... De enige die ik ken die echt goed werk leveren, maar niet genoeg klanten hebben om zich écht op de hardcore markt te kunnen leveren, zijn Guy en Anne van Gizmoxia in Gent. Maar ook die winkel haalt't niet bij de winkels die ik in Rijssel, in Parijs of in Québec gezien heb, of bij de internetshops...
 
Hoihoi, zal me dan maar ff (snel) voorstellen: ben van Antwerpen, 26 jaar, frequent op NTSC-UK en verscheidene DCdev fora en al meer dan 10 jaar collector. Stilaan toch alles aan't afbouwen., maar ga toch van elke console 1tje overhouden. Houd me bezig met modden van consoles en schrijf nu stilaan meer en meer tutorials. Was bijna 6 jaar tewerkgesteld in een importwinkel in Antwerpen, daar heb ik ook Swaain leren kennen.
 
Hallo ik zal me dan maar even netjes voorstellen.
Ik ben marc en bijna(4-1-77)30 jaar en kom uit Zwolle.
Ben al vanaf m'n 15 bezig met gamen en heb bijna elke console wel gehad.
Helaas heb ik 5 jaar terug alles weggedaan omdat ik eigelijk weinig deed met de consoles.Nu op oudere leeftijd heb ik daar enorme spijt van gekregen en ben dan ook met een rap tempo bezig om alles weer terug te krijgen(en dat lukt me aardig :D ).
Mometeel bezit ik de volgende systemen;nes,snes,n64,nec pc engine(jap),saturn(jap),dreamcast,megadrive,ngc en een xbox360.
Ben eigelijk weer een klein halfjaartje bezig en zit al weer dik over de 100 games 😉
Koop ook veel via E-bay en durf ook wel eens een gokje te wagen om wat bij RX Japanese Toys and Video Games en Hit-Japan te kopen.Toch blijft Ronnie Klok een van mijn favorieten en heb er goed contact mee.

Nou nu weten jullie wel genoeg over mij...mzzl
 
Even voorstellen: goukipau

Echte naam: Paul Jenneskens
Leeftijd: 30
Woonplaats: Cuijk / Kleve (duitsland -> hahahaha)
Opleiding: HTS - Informatica
Occupation: vaste baan bij Exact
Favo games: Sega Rally 2 (arcade), shenmue, Streetfighter Zero 3, F355, Gran Turismo serie, PSO
Favo computer: Dreamcast
Favo platform: Arcade!
Favo sites: Magicbox, Gamefaqs en beetje Segaforum.nl :P
Loves: Meiden/Vrouwen, gamen, arcades, Japan, Malaysia
Check: mn Sega Rally 2 site: http://www.geocities.com/jenneskens.geo
Check ook: mijn PSO site voor Gamecube: http://www.geocities.com/jenneskens.geo/pso

Wat je meer wilt weten hoor ik wel...

Ik ben al een tijd gamer en ben net zoals Ken in Japan geweest in 2000. Toen speelde ik alleen in de arcade in NL (toen hadden we nog arcades!!!)
Ik was goed in Sega Rally 2, zelfs zo goed, dat ik 10 van de wereld was en al een lange tijd met Japanners communiceerde om mijn tijden te verbeteren. Europeanen konden niet beter, maar daarvoor ben ik toen met een kameraad van me naar Japan geweest.
Ik ben toen ook met JAL gevlogen en geweest in het juyoh hotel. Was een geweldige tijd en heb gezworen dat ik zeker nog een keer terug zou gaan!!!

Ik ben ook een Japanse games gamer, ik bezit bijna alleen maar Japanse spelcomputers en spellen. Overigens ben ik niet van de reg cards en spines... vele heb ik weggegeven aan een Japanse vriend van me! ;)

Als er nog vragen zijn hoor ik ze graag, thank you for your time! arrigato!

Goukipau
PS: gouki -> mn favo character uit SF, PAU (mijn initialen uit de arcade) Je ziet ze vast nog wel eens of hebt ze gezien bij sega Rally 2 in NL :D

[/url]
 
Zal me ook eens voorstellen, ben Ralph, 30 jaar.. houdt van gamen in zijn vrije tijd (op diverse consoles) en in zijn andere vrijetijd is ie bij zijn kinderen...

Bezit diverse consoles, nes, snes, n64, sega 16 bit, DC, Saturn (jap en PAL) en een psx, ps2 en 2x een xbox, waarvan eentje met een X3 chip en de ander met een softmod. Gebruik hem hoofdzakelijk met Xbox Media Center. Heb ook nog wat hand-helds waaronder een NGPC, blijft gewoon leuk.. alleen van geen back-light....

Heb het een en ander aan games niet zo veel, gemiddeld zo'n 15 titels per console. En nog een hoop aan accesoires (ofzo iets).....

Ik heb net mijn arcade kast eruit gedaan met 24 inch monitor en zo'n 6 jamma boardjes en een 1-slots MVS systeem met zo'n 6 carts..

Heb het (bijna allemaal) verkocht om een x360 te kopen maar ben toch over gestapt op een japanse saturn... titels spraken mij erg aan.. just arcade. Veel meer replay-waarde vind ik dan een Xbox of een 360.. en vooral de vette 2d fighters en shooters... (kreeg ook wel een beetje spijt van mijn MVS die weg was, maarja komt later wel weer) en nou maar opzoek gaan naar wat titels..

ben hier via MigthyMarc... kreeg een link van hem naar zijn Gallery en de main-site bleek over Japan en zijn games te gaan.... genoeg info te vinden hier dus over van alles en nog wat.

dat was het dan.....
 
hallo,
ik ben vincent, 25 jaar en woon in rotterdam. naast het werken aan (experimentele) electronische muziek ben vooral bezig met het spelen van shmups. ik hoop binnenkort een keer naar japan te kunnen gaan om te zien hoe het overeen komt met mijn verwachtingen.

euhm...tja :roll:
 
zal ik me ook eens voorstelen,, ik ben Alex 26 jaar en doe veel shit.

Soms lijk ik 13 maar dat boeit me niet.

Sinds dat ik een joystick kon reachen ben ik verslaafd geweest aan games, opgegroeid in spanje ben ik veel in aanraaking geweest met spelhalen voor de touristen, als local kon ik ze lekker ownen.

Verder ben ik een Multimedia Vormgever die Digitale Media Designer aan het worden is, zit al 12 jaar hier in NL en dat vind ik wel chill omdat ik goede studies heb kunne volgen hier.

Voorkeur ligt bij Cartriges die lekker snel laden en vol met chips n bits zitten. Ik hou niet zoveel van plastic schijfjes.

Ik maak ook weleens muziek op mijn pc en varieert erg veel.
Breakcore is leuk!

Fighting games zijn mijn passie voorral 2d, er zijn maar een paar 3d fighting games die ik cool vind. Ik haat Tekken.

Capcom en SNK zijn toch de bedrijven die me veel plezier hebben gegeven.

Japanse games, films, anime en cultuur vind ik erg dope.

Street Fighter, Ichi the killer van Miike, One Piece en verse rauwe tonijn.

Door de NEOGEO forum heb ik Nozomi gevonden en ben meteen blijven hangen.

Verder nog veel shit maar goed moet ergens ophouden, zal ooit een keer mijn gallery maken van game kamertje en collectie die nogsteeds groeit...
 
Ik ben Greg, 18 jaar. Sinds jong af aan in aanraking gekomen met games en werk een jaar al bij FutureZone (Zoetermeer!!!) als verkoopmedewerker. Ik ben sinds kort Street Fighter III Third Strike serieus gaan spelen en droom er van om een cab in huis te hebben. (wat nu nog een verre droom is met mijn leeftijd en inkomen :P) Ik zou het ook niet erg vinden om nu op een willekeurige fighting game cab te kunnen spelen (geen fatsoenlijke arcades in NL!) Daarnaast was ik Japan fanatiekeling (anime fan, merchandise, etc...) en wou Japans studeren, maar moet eerst me MBO diploma halen en dan kijk ik verder.
 
Werken bij Future Zone, fijn. Ben je al beschuldigd van diefstal door onze grote vriendin zoals in het verleden meerdere malen onterecht is gebeurd?
 
Hi allemaal,

Mijn naam is Peter-Paul, ja-ja- dubbele voornaam. Al noemen de meeste mij gewoon Peet, wat ik zelf ook wel prettiger vind. Ik ben momenteel 27 jaar en al heeel erg lang een fanatiek gamer. Alle consoles eigenlijk wel gehad. Dit is begonnen met een soort Pong systeempje (waarmee je ook Tennis etc. kon spelen; heel basic). Daarna nog vele andere consoles....Helaas ook weer ontzettend veel verkocht om daardoor weer de nieuwe dingen te kunnen kopen. Iets waar ik nu te vaak spijt van heb.

Momenteel bezit ik een 360, Cube en PSP. Mijn favo genre is: Arcade - 2d - Retro. Op mijn 360 speel ik bijna alleen XBLA games :)
Ik heb ook 2x een Royal Video kast gehad met Neo-Geo mobo etc. Deze moest vanwege ruimtegebrek (door komst van kindje) weg..Ik ben dus ook al vader van een dochter van nu bijna 8 maanden. Dit bevalt ook uitstekend!!

Ik ben hier eigenlijk via het segaforum terecht gekomen. Zag al dat hier ook behoorlijk wat segaforum members actief zijn. Vroeger was ik ook wel actief op het insertcoin-forum maar dit is nu echt dood.
 
Welkom Peet. Ik zag aan jouw username dat ik je makkelijk kon toevoegen, door de vele spam moeten we tegenwoordig eerst een member actief maken. Daarom dat het misschien iets langer duurde voordat je kon posten.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top