What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Even voorstellen topic / introduce yourself!

• Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Ik ben General Wong. Zoals de meeste hier wel zullen weten werk ik o.a. voor DGS-Online en GeenStijl. Ben hier verzeild geraakt via een post van rijstpoeperd op segaforum. Werk op dit moment bij Optichains (van o.a. Hans Anders) op de ICT afdeling.

Zal ik mij ook maar even voorstellen

Ik heet Sam Klopper, ben al 14 jaartjes oud. Ik woon in het noorden bij alle boeren pummels, gelukkig woon ik niet op het platteland maar in Groningen. ik zit nu in de 2e van VWO alleen doe ik het dan in het engels (om maar even intressant te doen :P).
Ik sta bij Insidgamer en nog wat fora's bekend als Sambledon, dit is tevens mijn Online-gaming naam. Ik ben Moderator bij PlayRstation.net, wat momenteel nog een kleine community is. Hoe ben ik op deze site verzeild geraakt? Netzoals velen via insidegamer.

Mijn Hobbies zijn vooral tennis en gaming en alles wat daar ook maar enigzins mee te maken heeft. Zoals jullie al aan mijn leeftijd kunnen zien is dat ik nog niet zo heel lang met gamen bezig ben, nu probeer ik een beetje de Golden age of gaming weer in te halen. Waar heb ik een hekel aan? De puberale gaming middenstand, oftewel alle gamers met een Xbox en niet verder kijken als dat hun neus lang is AKA ongeveer al mijn vrienden, Die snap ik dus ook totaal niet als het om gamen gaat. Dat was het wel zo'n beetje

Hallo,
Ik zit hier al 2 dagen een beetje rond te koekeloeren, tijd om me eens voor te stellen.
Mijn naam is Niels, ik ben 18 jaar en ik woon in Nunspeet, dat is min of meer een boerengat in Gelderland, lekker op de Veluwe ;) .. Ik heb ook een geruime tijd op IG rondgedwaald en toen kwam ik een link van Nozomi tegen. Japan, Games en Anime zag ik staan... hier zit ik wel goed denk ik.
Toen ik 6 was mocht ik mijn eerste spaarvarken kapot gooien voor een Sega Megadrive. Ik speelde daarop Sonic, Streets of Rage en talloze andere games. Helaas is deze console de deur al weer uit. En zo begon mijn eerste verslaving! Verder heb ik nog een N64 en een Xbox die ook de deur uit zijn. Tegenwoordig staat hier alleen nog een Gamecube, maar binnenkort mag ik hopelijk ook de Playstation 2 een plekje innemen naast mijn TV.
Verder kan ik mij zeer goed vermaken met vele anime series, waaronder mijn favorieten Kenshin, Full Metal Alchemist, Kimi Ga Nozomu Eien en Elfen Lied.
Naast dit alles volg ik ook nog een studie aan de Hogeschool Windesheim, nl. Industrieel Product Ontwerpen.

Gegroet allen :D
Na wat dagen rond gehangen te hebben wordt het ook eens tijd mezelf te introduceren;
Ik ben lennard, 23j, na een tijdje in Eindhoven en Dordrecht gezeten te hebben woon ik nu momenteel in een klein dorp vlakbij hoorn.
Net zo wisselend als mijn woonplaats zijn mijn werkzaamheden, nu is dat bij Wanadoo isp.

Sommige zullen me kennen van Segaforum, wat tevens het enige andere forum is wat ik bezoek.
Bezigheden, gamen, anime, stappen en dat soort zaken.
Voornamelijk hou ik me bezig met 2d beat m ups en shumps.
Begonnen op de nes gevolgd door snes.
32bit tijdperk deels overgeslagen, wel veel street fighter ex :oops: gespeeld. (Kan er niks aan doen maar vind de game wel ownen).
Bij de DC weer wat fanatieker gaan gamen, momenteel nog steeds mijn favo console.

Sinds een korte tijd neemt gamen me al meer in beslag wat resulteert in meer intresse in imports en arcade dus denk ik bij dit forum wel goed te zitten.

Hoi,

Ik ben Thomas, leven in Belgie. Sorry voor alles maar mijn Nederlands is niet goed, zo ik zal in Engels schrijven ;)

So, easier for me now (sorry again), I knew the website few month ago, maybe a year for the gamecenters pictures, so I had watched the whole website finally.

Then I had traveled to Japan few month later, I was on Akiba at the Club Sega (or was it Taito Station ? no matter). I was watching players before going to play too. Then I turn my head right and... What the f#ck, I know this face, but nooo, we are at thousands of kilometers from Europe and... Yeah, it was Ken... So we started to talk a bit, walked a bit around akiba etc... Strange to meet people who are living at 200Km from you when you are in a city of 10 millons people and far from home.

But I don't know why, we met the day after too, akiba station.

So, finally, with some talking etc, you should all know how it goes, I'm here.
:shock:

Heey allemaal!

M'n (echte) naam is Juul. Kom uit Limburggg (zachte-g I know), en zit doordeweeks in Nijmegen voor m'n studie en in de weekenden meestal in Weert.

Ben wellicht beter bekend van het Segaforum waar ik nu al meer dan een jaar actief rondhang. Voor de rest ben ik niet zo heel actief op andere fora. Kwaliteit voor kwantiteit!

Mijn hobby's zijn voornamelijk computer-gerelateerd (duh, en lekker 'nurderig' ook). Voornamelijk games (voorliefde voor SEGA), zowel op de PC (hooked aan Counter-Strike Source), retro en next-gen consoles als handhelds. Ben eigenlijk pas het laatste jaar begonnen met bewust verzamelen van dingen, maar het stelt nog niets voor en uiteindelijk wat ik koop raak ik naar verhouding te weinig aan. Hoop daar in de nabije toekomst verandering in te brengen.

Ben eigenlijk min of meer 'per ongeluk' hier terechtgekomen. Ik denk via het Segaforum. Hoop dat het een beetje gezellig hier is ;) Op fora als die van Insidegamer (no offense Rano :) ) kan ik niet zo goed aarden. Kan de kracht niet opbrengen om keer op keer het fanboy-ism e.d. de kop in te drukken. Bovendien vind ik kleinere fora in omvang vaak wat gezelliger.

Anyway, dacht "ik type even een klein stukje want ik ben eigenlijk niet zo in de mood om hele verhalen te lullen", lul ik uiteindelijk nog enkele alinea's vol.

EDIT: Ow ja! Ik doe voor m'n hobby ook nog tennissen en uitgaan haha :P

Groet,

Juul

dan stel ik me ook maar ff voor. De naam is Lowen, spel je anders maar geen zin om uit te leggen. Weet niet veel van de japanse cultuur af, maar gamen kan ik wel ;) Kwam op deze site via het Nederlandse topic op neo-geo.com forums. Ben nieuw into the scene, maar ik weet 100% zeker dat ik lang lang geleden het als klein jochie gespeeld hebt en toen ik de neo geo weer zag in 'game-over', MOET ik er nu gewoon eentje hebben! :D
Heb m'n oudere laptop verkocht en heb dus wat centjes te besteden :twisted:

Verder ben ik 22 jaar, woon in Utrecht. Speel games sinds ik de Atari (kweetnie hoe oud ik toen was, 6 jaar?), toen de NES, Gameboy, SNES en daarna kreeg ik internet en begon ik met online gaming. Jaren verslaafd geweest aan Shoot 'em ups (vooral Quake 1 en 3), nog wat prijzen mee gewonnen enzo. Ook vroeger erg veel Magic the Gathering gespeeld (daarmee in de top50 van NL gekomen en ook geld mee verdient), is geen videogame, maar toch wel waard om even te noemen denk ik zo ;)
Nu ben ik weer helemaal into console (retro) gaming. Zoek SFalpha2 voor de Snes en zoek dus een Neo Geo AES 8)
Studeer nu communicatie systemen en ga richting webdevelopment/design. Gamedesign wil ik ook erg graag doen, maar het is nogal moeilijk om in dit wereldje terecht te raken. Dus kies ik voor iets met meer zekerheid, heb nu ook een parttime webdesign baantje. that's it!

Juul":1o94zr33 said:
Heey allemaal!

M'n (echte) naam is Juul. Kom uit Limburggg (zachte-g I know), en zit doordeweeks in Nijmegen voor m'n studie en in de weekenden meestal in Weert.

Ben wellicht beter bekend van het Segaforum waar ik nu al meer dan een jaar actief rondhang. Voor de rest ben ik niet zo heel actief op andere fora. Kwaliteit voor kwantiteit!

Mijn hobby's zijn voornamelijk computer-gerelateerd (duh, en lekker 'nurderig' ook). Voornamelijk games (voorliefde voor SEGA), zowel op de PC (hooked aan Counter-Strike Source), retro en next-gen consoles als handhelds. Ben eigenlijk pas het laatste jaar begonnen met bewust verzamelen van dingen, maar het stelt nog niets voor en uiteindelijk wat ik koop raak ik naar verhouding te weinig aan. Hoop daar in de nabije toekomst verandering in te brengen.

Ben eigenlijk min of meer 'per ongeluk' hier terechtgekomen. Ik denk via het Segaforum. Hoop dat het een beetje gezellig hier is ;) Op fora als die van Insidegamer (no offense Rano :) ) kan ik niet zo goed aarden. Kan de kracht niet opbrengen om keer op keer het fanboy-ism e.d. de kop in te drukken. Bovendien vind ik kleinere fora in omvang vaak wat gezelliger.

Anyway, dacht "ik type even een klein stukje want ik ben eigenlijk niet zo in de mood om hele verhalen te lullen", lul ik uiteindelijk nog enkele alinea's vol.

EDIT: Ow ja! Ik doe voor m'n hobby ook nog tennissen en uitgaan haha :P

Groet,

Juul

Nou zeg, eindelijk nog een Limburger, het werd tijd hahaha.

Hallo,

Ik wordt in het dagelijks leven Balthasar genoemd, ben 24 jaar oud en 3e jaars student informatica aan de VU. Heb al een tijdje geleden besloten dat ik niet een baan wil hebben waarbij ik altijd op dezelfde bureaustoel zit, want daar heb ik te veel energie voor en haal te ik te veel plezier uit 't sociale leven. Ik steek graag m'n energie in basketbal spelen, wat ik weer sinds een jaartje ben gaan doen.

Ben al sinds m'n 9e bezig met op knopjes drukken, eerst die van de Gameboy, maar daarna ook van de NES en SNES. Hardcore gamer mag ik mezelf wel noemen. Heb een kleine pauze genomen wegens onwil van ouders om een playstation aan te schaffen, maar ben alweer een tijdje volop in de scene betrokken. Als je interesse hebt in m'n games collectie kan je 't beste even kijken in de desbetreffende sticky thread in de sectie Videogames.

Realiseer me meer en meer dat de belangrijkste elementen van games door huidige ontwikkelaars vergeten zijn. Duidelijk een ongewenst verschijnsel dat gepaard gaat met de grote afzetmarkt. Daarom ben ik heel erg blij met m'n onlangs aangeschafte MVS cab. Heerlijk om achter dat ding te staan en op knoppen te rammen ipv duimpjes bewegen op de bank.
http://www.arathorn.dds.nl/cab/index.html

Ben zeer tevreden met 't vinden van dit forum. Ziet ernaar uit dat hier serieuze woorden gesproken worden en mensen meerdere interesses delen. Japan spreekt mij ook heel erg aan en 't is al een lange tijd een wens om dat land eens te bezoeken. Kan iemand met de nodige eigen ervaring mij trouwens uit de droom helpen dat volbloed japanse dames geen schaamhaar hebben?

Arathorn":1khvzxxv said:
Kan iemand met de nodige eigen ervaring mij trouwens uit de droom helpen dat volbloed japanse dames geen schaamhaar hebben?

Vrijwel alle Japanse vrouwen hebben schaamhaar. Neem dat maar gewoon van me aan 8)

Ik snap niet dat ze dat niet wegscheren, een streepje of kaal is zo veel beter.... :twisted:

DreamerNL":3qmhfo2x said:
Ik snap niet dat ze dat niet wegscheren, een streepje of kaal is zo veel beter.... :twisted:
precies! dood aan schaamhaar! 8)

DreamerNL":3djg3yar said:

Vroeger was ik echt enorme fan van helemaal kaal, nu heb ik liever mijn initialen d'r in. Nee, dun streepje vind ik het mooist.

*kijkt omhoog*

Voorstel topic :lol:

Hoi

Ben Nick Datta, grafisch vormgever in Rotterdam en af en toe in New Delhi, India.
Ik ben zelf ook half Nederlands / Indiaas dus vandaar...

Hou van: Eten, Gamen, Slapen enz :)

Nick_D":qkhtx74b said:
Hoi

Ben Nick Datta, grafisch vormgever in Rotterdam en af en toe in New Delhi, India.
Ik ben zelf ook half Nederlands / Indiaas dus vandaar...

Hou van: Eten, Gamen, Slapen enz :)

Beetje laat maar goed, welkom! Have a nice stay here =)

Status
Not open for further replies.
Back