A
Anonymous
Guest
Jongens, het was inderdaad een EPIC weekend, fantastisch gewoon. De opkomst was vele malen hoger dan verwacht/gehoopt, missie geslaagd. We weten nog niet hoe en wanneer, maar dit gaat zeker een vervolg krijgen.
Ook de jongens van het Nozomi team bedankt. Totaal waren er ongeveer 50 speelbare arcade games, klassiek, moderner en candy, waarvan Nozomi er belangeloos een stuk of 11 beschikbaar heeft gesteld, een mooie bijdrage. Ook op de 20+ verschillende consoles, beschikbaar gesteld door het Belgische Retroludix, werd veel gespeeld. En vergeet vooral ook niet de privé verzamelaars van klassieke arcade games, die zo bereidwillig waren één of meerdere van hun zeldzame kasten af te staan zodat anderen er van kunnen genieten.
Soms was het speellawaai overweldigend, zoals bij de Konami Bishi Bashi, door Duitse vrienden beschikbaar gesteld en een echte publiekstrekker. Ook de Pac-Man Royale, gereproduceerd (inclusief zelfgeschreven software) door een landgenoot, trok veel spelers.
Maar het echte retro arcade gevoel was te vinden in de arcadehal op de tweede verdieping, waar een combinatie van jaren 90 games, zoals Mortal Kombat (Patrick, bedankt), Afterburner deluxe en Daytona USA en jaren 70 en 80 klassiekers als Asteroids, Space Invaders, Galaga, Robotron en Gyruss ervoor zorgden dat veel bezoekers zich in een Arcade van de jaren tachtig waanden. Niet in het minst vanwege de jaren tachtig muziek, die met name op zondag de sfeer tot een hoogtepunt opvoerde. Het enige dat ontbrak was de rook van sigaretten en de rijen muntjes op de rand van de controlpanel.
Veel mensen spraken ons aan om hun bewondering en waardering uit te spreken voor het feit dat we na al die jaren nog zoveel liefde voor die apparaten hebben, en ja, dat geeft best een lekker gevoel.
Het voert hier te ver, en eerlijk gezegd ben ik te uitgeput om nog helder te kunnen denken, maar nogmaals alle bezoekers en participanten van Nozomi bedankt voor jullie komst en voor jullie bijdrage. Of dit nu individueel was, of in een collectief, jullie zijn allemaal even belangrijk geweest voor ons en jullie hebben allemaal een even grote bijdrage geleverd aan het succes.
En als er één ding is wat dit evenement heeft laten zien, dan is het wel dat het retro gamen zeker niet dood is, maar sterker nog, bezig is aan een revival.
Game On!
Ook de jongens van het Nozomi team bedankt. Totaal waren er ongeveer 50 speelbare arcade games, klassiek, moderner en candy, waarvan Nozomi er belangeloos een stuk of 11 beschikbaar heeft gesteld, een mooie bijdrage. Ook op de 20+ verschillende consoles, beschikbaar gesteld door het Belgische Retroludix, werd veel gespeeld. En vergeet vooral ook niet de privé verzamelaars van klassieke arcade games, die zo bereidwillig waren één of meerdere van hun zeldzame kasten af te staan zodat anderen er van kunnen genieten.
Soms was het speellawaai overweldigend, zoals bij de Konami Bishi Bashi, door Duitse vrienden beschikbaar gesteld en een echte publiekstrekker. Ook de Pac-Man Royale, gereproduceerd (inclusief zelfgeschreven software) door een landgenoot, trok veel spelers.
Maar het echte retro arcade gevoel was te vinden in de arcadehal op de tweede verdieping, waar een combinatie van jaren 90 games, zoals Mortal Kombat (Patrick, bedankt), Afterburner deluxe en Daytona USA en jaren 70 en 80 klassiekers als Asteroids, Space Invaders, Galaga, Robotron en Gyruss ervoor zorgden dat veel bezoekers zich in een Arcade van de jaren tachtig waanden. Niet in het minst vanwege de jaren tachtig muziek, die met name op zondag de sfeer tot een hoogtepunt opvoerde. Het enige dat ontbrak was de rook van sigaretten en de rijen muntjes op de rand van de controlpanel.
Veel mensen spraken ons aan om hun bewondering en waardering uit te spreken voor het feit dat we na al die jaren nog zoveel liefde voor die apparaten hebben, en ja, dat geeft best een lekker gevoel.
Het voert hier te ver, en eerlijk gezegd ben ik te uitgeput om nog helder te kunnen denken, maar nogmaals alle bezoekers en participanten van Nozomi bedankt voor jullie komst en voor jullie bijdrage. Of dit nu individueel was, of in een collectief, jullie zijn allemaal even belangrijk geweest voor ons en jullie hebben allemaal een even grote bijdrage geleverd aan het succes.
En als er één ding is wat dit evenement heeft laten zien, dan is het wel dat het retro gamen zeker niet dood is, maar sterker nog, bezig is aan een revival.
Game On!