What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Zow, ben net terug van het opzetten van m'n booth. Ik zal geen spoilers geven maar het wordt episch.
Ps. laat Gyruss met rust! :) Hij wordt dit weekend 10 jaar ouder in 2 dagen met al 't geregel.

Jinxz":gdcig6ik said:
Zow, ben net terug van het opzetten van m'n booth. Ik zal geen spoilers geven maar het wordt episch.
Ps. laat Gyruss met rust! :) Hij wordt dit weekend 10 jaar ouder in 2 dagen met al 't geregel.

dat zal wel meevallen denk ik :mrgreen:

Paar foto's:

zejt.jpg

rbuj.jpg

asbr.jpg

90y4.jpg

ikhy.jpg

z5dt.jpg

ow47.jpg

Holy Crap !!! Gave foto's
Met zo'n decor van lichtjes en games daarvan raak je toch helemaal in trance :shock: :shock: :shock:
Lijkt op een soort van LSD of paddo landscape ... 8)
We zullen het morgen zien. Zal zo maar eens gaan pitten, de trein gaat vroeg ....

Het was leuk, veel forummers ontmoet. Ik weet alleen niet precies meer wie ik allemaal heb ontmoet, maar het was wel leuk jullie te ontmoeten. Mortal Kombat 2 op de Arcadekast spelen, op de Neo Geo spelen, Capcom vs SNK en Street Fighter, wat een feest!

Was gezellig gister, veel gegamed en veel nieuwe mensen mogen ontmoeten!
Tijdje met cthulhu en Abc123 gegamed. Mijn vriendin moest even wennen aan al het arcadegeweld, maar uiteindelijk vond ik haar achter de Bishi Bashi Champ kast :D
Veel plezier voor diegene die vandaag gaan/er zijn!

Ben vandaag ook even langsgegaan... ECHT SUPER! Een aantal mede-nozoms tegen gekomen, een paar échte klassiekers gespeeld (o.a. Star Wars Arcade [wat zijn vector monitoren KICKE!!!], Donkey Kong) ook nog spontaan gebatteld tegen Flay met Star Wars Racer Arcade en Daytona USA. Al met al zeker de moeite waard!

Inderdaad, wat een animo zeg, beide dagen ramvol, maar bovenal TROTS om te zien dat de Arcade showstoppers overduidelijk van Nozomi kwamen!

Suoercool waren de constante rijen bij de grote machines o.a: Afterburner, Star Wars Racer, Daytona twin etcetc welke vanuit Nozomi en Nozomi leden beschikbaar zijn gesteld!

Ook waren de japanse Candy Cabs op de begane grond constant bezet!

Kudo's ook aan iedereen die hieraan heeft meegewerkt en die aanwezig was, het waren 2 topdagen!

Was erg druk niet heel veel gegamed ga niet in de rij staan voor after burner of daytona als ik het maandelijks kan spelen :D
Wel een potje star wars gedaan. Echt een superevenment.
Ook leuk om te zien hoe kinderen lekker retro zaten te gamen en het toch erg leuk vonden.
Hier wat foto's:

Was weer leuk vandaag. Wel een beetje het idee dat het ietsje minder druk was dan gisteren...scheelde niet veel. Weer een genot om kleine kinderen plezier te hebben met oude spellen (en hun ouders ook overigens). Thanks organisatoren! Het was een geweldig succes (flink wat meer bezoekers dan verwacht he?) en de documentaire van gisteren was amusant.
Weer wat foto's van gisteren:

8ca8.jpg

mnfm.jpg

km0n.jpg

yuzk.jpg

tl98.jpg

bd63.jpg

prfz.jpg

nice..laat die pics maar komen, heb nog een nieuwe vette RGE FaceBook profielfoto nodig ;)

kan deze nog tegen, moest gelijk aan jou denken.........:P
Foto-LGP4ROU4.jpg

Ook gisteren geweest, echt een erg gaaf event en ook goed (professioneel) opgezet en georganiseerd. Ook nog wat nieuwe Nozoms ontmoet, zeer weinig gegamed helaas door de drukte maar toffe dag gehad! Net als Cthulu ook genoten van al die kleine mannen die gewoon lekker op een Commodore 64 los zitten te gaan of Berzerk uitleggen aan hun moeder, top :)!

Hier nog wat foto's, beetje crap kwaliteit maar gaat om het idee:

Trots om een Nozom te zijn!

IMG_0764_zps368e4090.jpg

Ik ben zaterdag trouwens veel aangesproken door mensen die dachten dat ik van de organisatie was. 1x zelfs door een crewmember of ik de Computer Space even wilde checken omdat ie niet goed werkte, dat was wel het toppunt! Ik heb voorgesteld even een felix-hamer-fix te proberen maar dat vond ie geen goed idee.
IMG_0753_zpsaea35474.jpg

Hier de verlichting van de arcadehal, die was ook echt fantastisch en ideaal voor het thema. Zoals Pascal zou zeggen: moekookhebbuh!
IMG_0748_zpsd40481c9.jpg

Soort interview met een dude van Gamekings, was op zich een leuk idee maar was vrij algemeen en niet veel nieuws gehoord.
IMG_0762_zps50cf3ae6.jpg

Kids waren niet weg te slaan uit de SW racer! Vector pret:
IMG_0758_zps195ca02a.jpg

Dan nog een presentatie van Martijn Koch over handhelds, dat was wel echt interessant en leuk om bij te wonen. Hij wil een boek gaan schrijven over de "echte" handhelds van ' 71 tot '83 en gaat daar een kickstarter voor proberen. Zag er veelbelovend uit, leuk ook als iemand zo enthousiast over iets kan vertellen waar wij zelf (meeste althans) niet veel mee hebben.
IMG_0766_zps7a6e1a6a.jpg

Na afloop van The video craze nog een mooi dankwoord van Level42 en Gyruss, mooi einde van een topdag. Ik zag wel dat de organisatie op zijn tandvlees liep tegen de avond maar jullie hebben er wel erg veel mensen heel blij mee gemaakt, echt iets om trots op te zijn dit! Volgend jaar bij mij thuis ;)!

ruderudie":1w164rrj said:
Ik zag wel dat de organisatie op zijn tandvlees liep tegen de avond maar jullie hebben er wel erg veel mensen heel blij mee gemaakt, echt iets om trots op te zijn dit! Volgend jaar bij mij thuis ;)!

En dan te bedenken dat ze nóg een dag te gaan hadden...slopend!

Trouwens leuk stukje op Hart van Nederland (wel kort)...was zelfs goed herkenbaar in beeld.
http://www.hartvannederland.nl/archief/2013/late-editie-van-14-september-2013/

Ik was vandaag ook van de partij en het was fantastisch !!! Veel mensen van het forum ontmoet en het val me echt op dat het allemaal sympathieke mensen zijn met een groot hart voor arcade en games die altijd bereid zijn voor een praatje.

En tussendoor... Gamen Gamen Gamen :D

Mijn oprechte dank aan de organisatoren van dit schitterend evenement :!:

Was zaterdag langs geweest om te genieten van alle arcade kasten! Ik vond het zeer geslaagd en hoop dat het een terugkerend evenement wordt. Als mijn zoontje iets ouder is neem ik het zeker mee om van al dit moois te genieten!!

Maar nog 1 vraagje, weet iemand het vliegspel heet wat in de Japanse Candy kast zat (die naast de kleine SNK Neo Geo kast)?

Bedankt!!

Master Blaster":96id395f said:
Maar nog 1 vraagje, weet iemand het vliegspel heet wat in de Japanse Candy kast zat (die naast de kleine SNK Neo Geo kast)?
Dat was Trigon.

Ik sluit me bij helemaal aan bij de positieve beleving die iedereen heeft gehad, en natuurlijk in het bijzonder als reactie op de post van Beatmaster-P hierboven: We hebben vanuit het NGC substantieel bijgedragen aan dit event door het beschikbaar stellen van de meeste candy's, de Afterburner Deluxe, Daytona USA, Star Wars Racer en de Crisis Zone. Het was fantastisch om te zien dat er letterlijk rijen stonden om op al dat moois te mogen spelen..! En dat vervult ons in ieder geval met heel veel trots!

Het was leuk om 'nieuwe' forumleden te ontmoeten. Kudos dat veel van jullie in een Nozomi shirt/hoodie aanwezig waren. Superleuk gezicht :-)!

het was heel vet, het gaf me echt een ongelooflijk goed gevoel om te zien dat er zoveel werd gespeeld op mijn cab

ik zal later nog een uitgebreidere reactie/ verslag posten..... ik ben kapot na dit weekend

Back