A
Anonymous
Guest
goatboy":2f7y61g4 said:Tis waarschijnlijk al een keer gepost maar hoe ga jij te werk in Yahoo japan?
Ik koop via een tussenpersoon: shopping mall japan. Kwestie van account aanmaken, deposito storten en vervolgens ga je zelf bieden. Shopping mall japan handelt het financiele gedeelte af en slaat alles maximaal 1 maand op in haar magazijn. Na een tijdje krijg je een verzoek tot betaling van je items (soms vaker als je meerdere items koopt gedurende een paar weken). Zodra je een shipping request doet sturen ze de boel op, en kort daarna krijg je dan het verzoek om de verzendkosten te betalen. Je kunt pas een verzoek tot shipping doen als je alle items hebt betaald, maar je hoeft de verzendkosten niet te betalen vóór verzending. Ik had alles al in huis voordat ik een verzoek kreeg om de verzendkosten te betalen.
Ik heb dit nu 1x gedaan, een paar maanden geleden, en het is me goed bevallen. Je betaalt uiteraard wel een fee en dergelijke, maar toch kun je vaak nog veel voordeliger uit zijn dan wanneer je het elders koopt. Ik heb er onder andere een paar PCB's gekocht voor een habbekrats. En het beste is eigenlijk dat je daar regelmatig spullen ziet die je nergens anders vindt. Er zijn uiteraard meerdere tussenpersonen te vinden.