What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

XBOX360 (import) onderweg

• Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
goatboy":2f7y61g4 said:
Tis waarschijnlijk al een keer gepost maar hoe ga jij te werk in Yahoo japan?

Ik koop via een tussenpersoon: shopping mall japan. Kwestie van account aanmaken, deposito storten en vervolgens ga je zelf bieden. Shopping mall japan handelt het financiele gedeelte af en slaat alles maximaal 1 maand op in haar magazijn. Na een tijdje krijg je een verzoek tot betaling van je items (soms vaker als je meerdere items koopt gedurende een paar weken). Zodra je een shipping request doet sturen ze de boel op, en kort daarna krijg je dan het verzoek om de verzendkosten te betalen. Je kunt pas een verzoek tot shipping doen als je alle items hebt betaald, maar je hoeft de verzendkosten niet te betalen vóór verzending. Ik had alles al in huis voordat ik een verzoek kreeg om de verzendkosten te betalen.

Ik heb dit nu 1x gedaan, een paar maanden geleden, en het is me goed bevallen. Je betaalt uiteraard wel een fee en dergelijke, maar toch kun je vaak nog veel voordeliger uit zijn dan wanneer je het elders koopt. Ik heb er onder andere een paar PCB's gekocht voor een habbekrats. En het beste is eigenlijk dat je daar regelmatig spullen ziet die je nergens anders vindt. Er zijn uiteraard meerdere tussenpersonen te vinden.

Jeez het is nu bijna 02.00 uur en heb eindelijk de 360 op mijn cab draaiende :shock:
Ik heb vandaag echt veel moeten solderen en connectors moeten maken, maar het was echt de moeite meer dan waard. Ik ga morgen verder met player 2 en dan op naar de 1 player Astro. Wel 3 tegenslagen, een daarvan is dat een wired controller van de 3 het niet doet, dit wist ik wel, maar ik dacht toch proberen, wellicht had hij het weer gedaan na wat inspectie en nieuw soldeerwerk maar helaas, dus de helft van mijn soldeerwerk voor niets. Anyway die had toch geen enorme haast.
Andere tegenslag is dat ik 2 connectoren tekort kom en het dus niet morgen kan afmaken. En de derde tegenslag is dat mijn sticks die nieuwe Sanwa sticks zijn met de 5 polige connector en de ground dus doorgelinkt is naar een kabel en dat kan je voor de 360 dus net niet gebruiken, dus heb hem uit elkaar moeten halen om de traces te verbreken en vervolgens alles apart op de switches te solderen.
Anyway ik zal spoedig wat pics posten.
Btw heb gelijk een Japanse account aangemaakt en wat trials en demos binnengehaald, echt supercool. Mijn japanse gamertag is dan ook "Psykickede" hahaha
Ik zal snel een tutje posten voor degenen die het aandurven hehe ( valt best mee hoor )
Laterz! ;)

Psykick":3prvji2v said:
En de derde tegenslag is dat mijn sticks die nieuwe Sanwa sticks zijn met de 5 polige connector en de ground dus doorgelinkt is naar een kabel en dat kan je voor de 360 dus net niet gebruiken, dus heb hem uit elkaar moeten halen om de traces te verbreken en vervolgens alles apart op de switches te solderen.

Mozes kriebel, wat een gedoe man. Maar jouw kennende rust je niet voordat je alles piekobello in orde hebt. Petje af, hoor. Ik ben wel benieuwd naar je tut, want binnenkort ga ik met dezelfe exercitie beginnen. Tenminste, zodra ik een Jap 360 hebt. Ondertussen zie je door de draden het bos niet meer, denk ik. Of is het toch nog redelijk overzichtelijk allemaal?

Ik laat het wel bij m'n hd tv en misschien koop ik wel een kleiner lcd die ik dan rotate.

Back