What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Underrated games begging for attention

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Dit topic is er om games waarvan jij vind dat ze te weinig waardering krijgen of heeft gekregen, eens goede aandacht te geven.

Welke games vind jij underrated en waarom?

Zelf zal ik met een aantal beginnen:

-Burning Rangers; ik vind het concept fantastisch, de game probeerde echt iets nieuws. Firefighten was nooit zo fun. Geen verkooptopper, en pittige reviews.

-D2; Heb ik zelf intens van genoten, het is extreem ranzig en het heeft een diep en vaag plot. Warp durfde ook gewoon frontal nudity etc te showen in een game. Slechte pers aandacht.

-Virtual On: Oratorio Tangram; Een geweldige mecha game, toch veel beter dan die rommel als armored core? Is nooit echt doorgebroken.

-Zombie Revenge; vind ik zelf dé beste SoR style beat em up op de DC. Lekker slechte voiceacting, moeilijk uit te spelen, en uitgebreide controls met een pittige learning curve. Slagged on gamesites.
 
Geinige topic, ik heb er ook wel een paar.

Xbox usa
Kakuto Chojin: beperkte release ivm moslim geloof van 1 van de fighters (jep 9-11 laat ook zijn sporen na in de gaming scene). De game heeft een lekkere duistere sfeer, mooie graphics en goede combo mogelijkheden. Je kan shit cancellen etc. Blijft 1 van mijn favo Xbox games.

Dc jap
Musapey's Choco Marker: Gewoon een vette puzzle game, is een Naomi conversie uiteraard. Kwam uit toen de DC al redelijk op zijn eind was.

Cube
P.N. 03: Voor mij een erg vermakelijke shooter vanwege het 'gedans' van je chara. Lekkere beat eronder en gaan.

Burning Rangers is idd gewoon een origineel en tof spel, aanrader imo.
VooT heb ik helemaal gaar gespeeld, zeker ook omdat ik een Twinstick heb waarmee je de game speelt zoals dat hoort. Snelle gameplay en grafisch 1 van de mooiste games op de DC.

Games als Zombie Revenge, maw beat em up, kan ik me altijd wel mee vermaken. Zeker een vette game. Alleen al hoe je die stalen pijp uit dat grote monster kan trekken voor eigen gebruik :)
 
Deception 2 van Tecmo

Heerlijke game waarbij je vallen kan leggen voor je vijanden. Meisje kan zelf niks, alleen rondlopen en de vijanden in de vallen proberen te lokken. Altijd een geweldig gevoel om je "traps" te upgraden en je vijanden te vermorzelen. Heeft volgens mij niet veel credits gekregen van het publiek.
 
Baki":3g54fyqg said:
Games als Zombie Revenge, maw beat em up, kan ik me altijd wel mee vermaken. Zeker een vette game. Alleen al hoe je die stalen pijp uit dat grote monster kan trekken voor eigen gebruik :)

Die desperado gitarenkoffers, verborgen double handguns, From Dusk till dawn drilboor.. etc. Ik vond zelfs jaren later nog geheime kamertjes en deuren waarvan ik nooit wat afwist.

En dan is er die voice acting: "Are we still following this guy?" "He is the one making the zombie, to catch him we have to follow".

Andere onderrated games die in me opkomen:

Otogi 2 Xbox, vond ik zelf helemaal geweldig. Murakumo Xbox, zag er gewoon vet uit... ik vond Frame Gride altijd vet en ik beschouwde dit als een deel 2.
 
Maximo op de PlayStation2 heeft niet de aandacht gekregen die het verdiende.
 
Maximo is wel leuk ja, vooral deel 1. Deel 2 werd echt weer zo'n mainstream standaard moeilijkheidsgraad Crash bandicoot/Ratchet/Jak achtig iets. Maar toch niet slecht.

Heb ze beide nog maar nooit echt heel ver gespeeld, misschien als appeltje voor de dorst bewaren ;)
 
Maximo heb ik toevallig laatst weer op de kop getikt en ga ik weer eens opnieuw spelen als ik thuis ben. Het is idd een pittige game, heb het einde dan ook nog niet gezien, maar ga het zeker weer een keer proberen. Een van de eerste pareltjes in de begin tijd van de PS2
 
Ik heb er nog wel 1..Scorcher van de Saturn. Racegame waarbij je op een soort futuristische motor ligt en je je een weg baant door lange tracks vol met tunnels, jumps en nasty bochten. Game is erg moeilijk, geen continues :P Vette soundtrack ook en volgens mij alleen in europa uitgekomen door het helaas niet meer bestaande Scavenger. Die maakten ook Amok, de eerste game met voxels ipv pixels voor de kenners ;)
 
Baki":22d9ma72 said:
Ik heb er nog wel 1..Scorcher van de Saturn. Racegame waarbij je op een soort futuristische motor ligt en je je een weg baant door lange tracks vol met tunnels, jumps en nasty bochten. Game is erg moeilijk, geen continues :P Vette soundtrack ook en volgens mij alleen in europa uitgekomen door het helaas niet meer bestaande Scavenger. Die maakten ook Amok, de eerste game met voxels ipv pixels voor de kenners ;)

Wat dacht je van de lobotomy games. Exhumed = rule, Duke Saturn = beste port en Quake saturn > N64. Lobotomy bestaat volgens mij ook niet meer.
 
Brave Fencer Musashi op de PSX. Vond ik echt een leuke action RPG. Leuk verhaallijn. Toffe karakters, Musashi zag er gewoon te cool uit :) Goede humor in de game en de actie was ook leuk. Puzzels waren niet al te moeilijk, maar goed in elkaar gezet....beetje gaar dat Square deeltje twee heeft verneukt.
 
Vond ik zelf toch wel een zwakke game.. heb hem nog. BFM begon heel leuk en vol met actie (dat beeld dat achter je aanrolt enzo) maar daarna vond ik het vrij mager.

Parasite Eve 1 van Square daarentegen vind ik zeer ondergewaardeerd. Het is in de top 5 van mijn favoriete PS1 games, en heb het idee dat ie niet echt zo heel goed liep.

Eigenlijk is heel veel van Square underrated, hoe gek dat ook klinkt;

Xenogears --> hard geflopt maar een zeer goede RPG.
Bushido Blade 2 --> kent bijna niemand, maar ook fantastische game met vette sfeer (heel slecht Engels gedubt though, beter Japanse versie).
Chrono Cross --> volgens mij ook geflopt, werd pas veel later Greatest hits. Misschien wel de beste RPG op de PS.
Vagrant Story --> ook erg leuk, alleen vind ik het weapon systeem wel te onlogisch. Denk je een goeie setup te hebben voor een phantom enemy, kun je met geen mogelijkheid schade aanrichten.
Legend Of Mana --> heb ik zelf wel plezier van gehad, redelijk goed.

Behalve FF verkochten Square titels helemaal niet zo goed, en enkele van deze kregen ook vrij lage ratings.
 
R-Type":2cxiobpa said:
Vond ik zelf toch wel een zwakke game.. heb hem nog. BFM begon heel leuk en vol met actie (dat beeld dat achter je aanrolt enzo) maar daarna vond ik het vrij mager.

Parasite Eve 1 van Square daarentegen vind ik zeer ondergewaardeerd. Het is in de top 5 van mijn favoriete PS1 games, en heb het idee dat ie niet echt zo heel goed liep.

Eigenlijk is heel veel van Square underrated, hoe gek dat ook klinkt;

Xenogears --> hard geflopt maar een zeer goede RPG.
Bushido Blade 2 --> kent bijna niemand, maar ook fantastische game met vette sfeer (heel slecht Engels gedubt though, beter Japanse versie).
Chrono Cross --> volgens mij ook geflopt, werd pas veel later Greatest hits. Misschien wel de beste RPG op de PS.
Vagrant Story --> ook erg leuk, alleen vind ik het weapon systeem wel te onlogisch. Denk je een goeie setup te hebben voor een phantom enemy, kun je met geen mogelijkheid schade aanrichten.
Legend Of Mana --> heb ik zelf wel plezier van gehad, redelijk goed.

Behalve FF verkochten Square titels helemaal niet zo goed, en enkele van deze kregen ook vrij lage ratings.

Xenogears zeker een ondergewaardeerde game! Een van mijn favo RPG's all time. Bushido Blade 2 (en 1 overigens ook) erg vet. Jammer dat die serie verneukt is onder de naame Kengo :S

Overigens vind ik Sai (Devil Dice in het westen) ook wel wat ondergewaardeerd. Een enorme originele puzzelgame met een hele hectische multiplayer!
 
Kengo is ook van LightWeight (BB serie) toch, moet inderdaad niet al te best zijn. In BB2 was ik wel ff zoet om alle characters te unlocken (wordt je Helper weer cheap gekilled.. GVD weer restart!) en die faggot met zijn gun (en die chick) heb ik nooit gehaald.

Devil Dice zegt me wel wat.. ook had ik een demo van Kurushi en die vond ik ook best wel lachen, moest een puzzle game voor een hoog IQ zijn..
 
Maar bij Bushido Blade vond ik zo gaaf dat het "realistische" zwaardgevechten waren en ook nog een de rules of engagement had van de Bushido code! Zo mocht je nooit als eerste je zwaard trekken en ook niet iemand in de rug neersteken of op de grond doden. Echt zwaar tof gedaan. Zo had je verschillende eindes. Maar bij Kengo is het gewoon zwaar trekken en hakken...helemaal geen eer voor een samoerai :P
 
R-Type":2uc6z71w said:
Vond ik zelf toch wel een zwakke game.. heb hem nog. BFM begon heel leuk en vol met actie (dat beeld dat achter je aanrolt enzo) maar daarna vond ik het vrij mager.

Parasite Eve 1 van Square daarentegen vind ik zeer ondergewaardeerd. Het is in de top 5 van mijn favoriete PS1 games, en heb het idee dat ie niet echt zo heel goed liep.

Eigenlijk is heel veel van Square underrated, hoe gek dat ook klinkt;

Xenogears --> hard geflopt maar een zeer goede RPG.
Bushido Blade 2 --> kent bijna niemand, maar ook fantastische game met vette sfeer (heel slecht Engels gedubt though, beter Japanse versie).
Chrono Cross --> volgens mij ook geflopt, werd pas veel later Greatest hits. Misschien wel de beste RPG op de PS.
Vagrant Story --> ook erg leuk, alleen vind ik het weapon systeem wel te onlogisch. Denk je een goeie setup te hebben voor een phantom enemy, kun je met geen mogelijkheid schade aanrichten.
Legend Of Mana --> heb ik zelf wel plezier van gehad, redelijk goed.

Behalve FF verkochten Square titels helemaal niet zo goed, en enkele van deze kregen ook vrij lage ratings.

Nou die zijn stuk voor stuk zeker niet underrated, horen niet thuis in deze topic hoor :P

Xenogears is trouwens mijn nummer 3 favoriet aller tijden.
 
Wel als je kijkt naar pers aandacht en verkoopcijfers. Xenogears was een hele grote flop (kwam gelijk uit met MGS), vandaar de aanvankelijke kleine oplage. Square zag het ook niet zitten; ze hebben de geldkraan dichtgedraaid tijdens de productie van deze game (daarom zo'n vage CD2) om alles in FF8 te steken. Pas later zag iedereen in hoe goed deze game eigenlijk was.

En hoe verrassend; Xenogears > FF8 by a mile ;)
 
Een game die me altijd erg geboeid heeft is Kula World voor de PSOne. Ik kwam er toevallig vandaag op dat deze game totaal door de massa is genegeerd, en ik denk zelfs dat deze game niet overal gereleased is.

Enfin, het is dus een puzzle game waar je een Kula strandbal moet verplaatsen over allerlei obstakels. Dit zou nu een perfecte game zijn voor de PSP. De gameplay is echt heel tof en de game wordt naar verloop van tijd ook lekker pittig. Ik denk eerlijk gezegd dat deze game een van mijn meest favo games is voor de PSX.

De game is op dit moment ook erg rare. De prijzen op Ebay zijn echt schandalig hoog.. Ik denk dat dit ook voornamelijk te maken heeft met het feit dat er weinig exemplaren daadwerkelijk gemaakt zijn.

product-102771.jpg


Screenshot van de game:

26524(1).jpg


Iemand nog meer deze game gespeeld?
 
Vandaag haalde ik het eens door mijn botte kop om wat games te spelen die ik bijna nooit in mijn console heb gehad.

Het slachtoffer was Star Gladiator 2: Nightmare of Bilstein aka Plasma Sword. Ik heb het oppervlakkig wel eens gespeeld en vond het er lelijk uitzien en te simpel.

Maar achter die foeilelijke graphics die iets mooier dan Ps1 zijn, de arcade versie draait op Ps1 achtige hardware en dit is een regelrechte port, schuilt toch een redelijk lekkere beat em up. Het speelt snel, lekker en makkelijk en de muziek (van die typische capcom fighter sounds) vond ik ook wel kicken. Zo zat ik toch zomaar een uurtje dit spel te spelen. Er zitten ook veel characters in, en de held kennen we ook van MvC2; Hayato.

Natuurlijk was capcom wel lui geweest, waar Namco een zekere System12 swordfighter game helemaal oppoetst durft capcom een Sony ZN2 based game regelrecht op de high end Dreamcast uit te brengen. Met SC kan je het dan ook niet vergelijken, maar SG2 vind ik toch nog best een lekkere fighter voor tussendoor.. en ook underrated.

capcom-plasma-sword-dc.gif
 
hehe 2 tegelijk :)

Kula world ken ik van een demo disc. Was het geen net yaroze game..?
 
Back
Top