What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Sombetzki's import bruid restauratie topic

Fantastisch Anton dat hij werkt :D Eindelijk kun je er een paar mooie games in gooien. Ideaal dat Alex zo dichtbij woont, gast heeft serieuze skills :mrgreen:
 
Marcosan30":1r7azgn1 said:
Fantastisch Anton dat hij werkt :D Eindelijk kun je er een paar mooie games in gooien. Ideaal dat Alex zo dichtbij woont, gast heeft serieuze skills :mrgreen:

Wil je daarmee zeggen dat Spin Master dat niet is? :O
 
Sp33dFr34k":u4lsulwn said:
Marcosan30":u4lsulwn said:
Fantastisch Anton dat hij werkt :D Eindelijk kun je er een paar mooie games in gooien. Ideaal dat Alex zo dichtbij woont, gast heeft serieuze skills :mrgreen:

Wil je daarmee zeggen dat Spin Master dat niet is? :O

Hahahaha ja dat zou je uit bovenstaande kunnen opmaken, maar ik vind spinmaster best een
Coole game
 
Ziet er goed uit Anton!
Die bezelbusjes kan je trouwens zelf wel passend maken met een zaagje hoor.
Heb ik ook bij een van de mijne gedaan.
 
Marcosan30":2p5t185n said:
Fantastisch Anton dat hij werkt :D Eindelijk kun je er een paar mooie games in gooien. Ideaal dat Alex zo dichtbij woont, gast heeft serieuze skills :mrgreen:
Nah dat valt wel mee qua skills. Maar met twee man gaat het een stuk sneller :)

De filter (hele paneel achterop, 'belling lee' metalen ding) op de 220 ontbreekt nog en de aan/uit ook, dus dit loopt tijdelijk op een lichtschakelaartje en een kroonsteentjel. Das niet echt skills hoor hahaha :)
 
Asure":31pbwf5a said:
Marcosan30":31pbwf5a said:
De filter (hele paneel achterop, 'belling lee' metalen ding) op de 220 ontbreekt nog en de aan/uit ook, dus dit loopt tijdelijk op een lichtschakelaartje en een kroonsteentjel. Das niet echt skills hoor hahaha :)

Mooi hè? Gamma.

Wordt al beter en beter, ben benieuwd naar het eindresultaat.
 
Er moet nog best wat gebeuren maar het is al heel mooi dat hij zo loopt. Als joeks niet die megadoos parts had geregeld dan was er nog niet veel te doen. Echt cool van hem :)

Alles is zo opgebouwd dat het herstelbaar is / stekkerwerk is, dus zodra de laatste deeltjes er zijn kan hij worden afgebouwd. Ondertussen is er gewoon op te spelen natuurlijk hehehe.
 
Asure":1k2irzzg said:
Er moet nog best wat gebeuren maar het is al heel mooi dat hij zo loopt. Als joeks niet die megadoos parts had geregeld dan was er nog niet veel te doen. Echt cool van hem :)

Alles is zo opgebouwd dat het herstelbaar is / stekkerwerk is, dus zodra de laatste deeltjes er zijn kan hij worden afgebouwd. Ondertussen is er gewoon op te spelen natuurlijk hehehe.

+1 Net een nieuw personlijk record behaald op Aero Fighters 2 op de nieuwe kast 8)

Verder is het inderdaad afwachten dat ik de rest binnenkrijg, dan alle bedrading netjes maken/wegwerken en de boel in elkaar zetten.

FF een paar foto's gemaakt:

Geometrie is goed!
ilh5.jpg


De monitor controls onder het cp. Ik moet hier nog even afstandsbusjes voor maken zodat hij daar lekker kan zitten. Dit werkt voor nu. Service buttons nog niet gewired, degauss werkt wel.
z2c4.jpg


Duidelijk te zien dat de wiring een stuk netter mag
pr0j.jpg


Het bewuste kroonsteentje met lampkabel/schakelaar waar Asure het over had
q6o7.jpg


Omdat de achterste kap er niet op zit en de amp etc nog niet gewired is, ligt er nu een autospeaker rechtstreeks op de jamma loom gewired. Werkt perfect!
rxdq.jpg


En zoals de dame er nu bij staat!
nwth.jpg


Nu wachten op pakketje met daarin de filter, powerswitch, kapje, TL starter, connectors en 1 mounting bush. Ga ze dan zoals Joeks al voorstelde met een zaagje zelf inkorten zodat de monitor en bezel straks goed passen.
 
Da Dude":14p8m8kv said:
Goed bezig man. maar wat heb je nu? een NAC in een Naomi jasje?

Euhm, zo ongeveer. Maar dan zonder NAC voeding. Eigenlijk is het gewoon een universale jamma cab in een Naomi behuizing.
 
Weer een update! :)

Zaterdag enkele onderdelen binnen gekregen van atgamesarcade.nl;
- 1 mounting bush voor de monitor (had er maar 3)
- TL bak met alles wat daarvoor nodig is

Even snel de TL bak getest eerst;

f4xk.jpg


Die dus prima werkt!

Daarna monitor getate (gezien deze cab dedicated vert word) en gekeken of de bezel en monitor surround past. Uiteraard past dit niet vanwege de te lange mounting bushes;

hi18.jpg


Dikke kier, dit is dus wat er teveel is aan lengte van de bushes. Online gezocht naar de correcte afmetingen van de bushes, maar die zijn uiteraard nergens te vinden. Omdat ik geen zin had om hier te vragen en dan te wachten (ik wilde verder!) ben ik logisch gaan denken, beetje meten en toen heb ik de figuur/ijzerzaag gepakt en de bushes ingekort.

Dit bleef over;

kbq9.jpg


En dit is het verschil als de monitor er in hangt;

li8u.jpg


Blijft nu veel meer schroefdraad over, maar dat maakt niet uit. Laat ik ook mooi zitten mocht er ooit weer een andere monitor in moeten (laten we hopen van niet)

Vervolgens de achterste kap voor de monitor erop gezet. Kabels voor videoinput waren te kort vd jamma loom dus die heb ik eerst mogen verlengen zodat ze via de legs konden lopen.

o6n7.jpg


Toen de bezel erop gezet (wat perfect past!)

vuwo.jpg


En nog enkele wires door de poten gelegd en haar weer aangezet

x167.jpg


Draait nu Futari pcb in die ik van Lorre001 leen totdat ik zelf wat verticaal materiaal heb :)

Heb ondertussen ook de PSU vervangen voor een universele jamma psu die ook -5 levert. De SUN psu vd Naomi kon namelijk een pcb als Wonderboy niet booten omdat die gewoon te zwak is.
Zijn nog steeds wat kleine dingetjes die moeten gebeuren (draden nog verder netjes wegwerken, zijkappen erop etc) Maar ze is nu wel voor 90% klaar. Voor zover een cab ooit klaar is natuurlijk, blijven altijd dingetjes om aan te werken 8)
 
Ongelofelijk!!!!!!!!!!!!






Dat Refik enkele dagen afstand kan doen van zijn futari PCB :D :D
Krijgt hij misschien eindelijk zijn leven terug 😉
 
Back
Top