What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

SEGA redt PS3 en arcade (VF5 naar Xbox360 update!)

Regio 2 Japan en Regio 2 Europa, is dat nou eigenlijk wel hetzelfde?

Volgens mij kun je op een Japanse PS3 alleen Japanse en Amerikaanse Blu Ray kijken. Ga voor HD DVD en je bent gelijk klaar regiovrij.

Edit- Europa heeft zelfde regio als fucking Afrika zelfs alleen dacht ik.
Veel plezier met Zaka Zulu 8.

Sorry, mijn fout. Bij Blu-Ray is het inderdaad anders dan bij DVD.

Region 1: North America, South America, East Asia except for China (India, Japan, Korea, Thailand, Malaysia etc.)
Region 2: Europe and Africa
Region 3: China, Russia and other countries

Ken":vsw6ggrr said:
Regio 2 Japan en Regio 2 Europa, is dat nou eigenlijk wel hetzelfde?

Volgens mij kun je op een Japanse PS3 alleen Japanse en Amerikaanse Blu Ray kijken. Ga voor HD DVD en je bent gelijk klaar regiovrij.

Edit- Europa heeft zelfde regio als fucking Afrika zelfs alleen dacht ik.
Veel plezier met Zaka Zulu 8.
Enige verschil is het 50/60 hz, en PAL vs. NTSC maar DVD's horen, mits je tv het aankan, gewoon af te spelen op je Europese DVD speler. De regiocodering zal het iig nooit aan liggen. Nu is dit over een tijdje toch allemal verleden tijd, maar goed..

Oh, en wie heeft er nou geen regiovrije DVD speler? Geef die Blue Ray spelers nog een tijdje, en ze zijn ook allemaal regiovrij.

Jawel maar de Ps2 DVD speler is out of the box nog steeds niet regiovrij en dat zal met de Ps3 BR speler dus ook nooit gaan gebeuren.

Met 'echte' BR spelers zullen de regiovrije versies wel komen, maar dat zal nog wel even gaan duren. Ook zal het nog wel even duren voordat ze een fatsoenlijke prijskaart dragen.

Baki":2avdi5v8 said:
Nou mijn jp ps3 is besteld. Dit is nou zo'n game die de aanschaf waard is. Ook wil ik gewoon VF5 in februari al spelen en niet pas in oktober. Ik kan mezelf voor de gek gaan houden maar ik kan toch niet wachten! Vette is ook dat alle games tot nu toe gewoon regiovrij zijn.

@Ken: is die nieuwe Genji game de moeite waard? Deel 1 heb ik met veel plezier gespeeld.

Alle ps3 games zijn regiovrij? Kan iemand dit bevestigen?

Nog wel maar ik denk toch echt dat Sony hier wel een eind aan gaat maken.

Nou ik denk het niet hoor. Als je bv een jap of usa game via playasia wilt bestellen en je woont in de EU dan kun je dat mooi vergeten. Dit zal mede door de dood van liksang komen maar toch. Als het op deze manier werkt dan zie ik ze dit niet zomaar veranderen.

Het zal dan bij de uitgevers liggen, zoals bij de 360. Misschien dat ze door de tekorten aan consoles nog wel oor hebben naar regiovrije software (ze kunnen hun winsten niet uit 1 continent halen op het moment), maar als de Ps3 straks gewoon overal verkrijgbaar is dat ze dan de regiolocks er op zetten. De eerste 360 titels waren ook allemaal regiovrij.

Maar wie weet blijft het ook wel gewoon zo. Het staat echter wel haaks op Sony's anti import strategie... ze binden immers de kat op het spek met regiovrije hardware.

Ik heb sinds gisteren VF5!! Deze game is alles wat ik ervan verwachtte en hella more. Grafisch een natte droom :o Details ook in de omgevingen zijn echt ziekelijk. Vlindertjes, regen, sneeuw en allemaal net echt. Gameplay is echt weer VF en dus ging mijn hartje meteen weer sneller kloppen. Ik kom voorlopig alleen buiten als ik moet werken voor de rest zit ik in VF5 trainingskamp :D

Baki":1m2itvk8 said:
Ik heb sinds gisteren VF5!! Deze game is alles wat ik ervan verwachtte en hella more. Grafisch een natte droom :o Details ook in de omgevingen zijn echt ziekelijk. Vlindertjes, regen, sneeuw en allemaal net echt. Gameplay is echt weer VF en dus ging mijn hartje meteen weer sneller kloppen. Ik kom voorlopig alleen buiten als ik moet werken voor de rest zit ik in VF5 trainingskamp :D
AAARGH! Ik wil jou zijn, nu!!

Maakt het nog uit of je een Europese, Amerikaanse of Japanse versie koopt? Of zijn alle discs hetzelfde en kijkt ie gewoon naar de taal die je op je PS3 hebt ingesteld?

Ik ga de PlayStation 3 toch halen bij de launch. Ik heb zo'n pre-order kit van 100 euro gekocht waardoor ik verzekerd ben van een exemplaar. Samen met een HDMI kabel, Virtua Fighter 5, Virtua Tennis 3 en Formula One.

Nice! Aangezien een hoop games uit Japan toch Engelstalig zijn, weet iemand een goede Japanse import shop (met betaling viaCC)?

De stage die me qua omgeving doet denken aan een "goudmijn gebied" is vet. Je staat in een kooi en je vecht in ondiep moderig water. Dat water reageert zo vet op de benen/voeten van de fighters zelf.

Iemand al de VF5 stick aangeschaft?

De officiele VF stick is canned vanwege een technisch mankement. Sega heeft ze allemaal terug geroepen en dus is de release nog niet bekend atm. Ik heb een hori gepakt.
Dat water is vet ja, wacht maar tot je de regen ziet!

Ben sinds vandaag ook online met mijn jap ps3 (op de usa ps store). Moest nog ff een hub halen om al die consoles en pc's online te flikkeren. Maar werkt prima. Ben nu GT HD aan het leechen, zal mij benieuwen of het wat is.
Iig is VF5 echt zo fucking wreed dat ik voorlopig onder de pannen ben. Zoveel nieuwe shit en 2 nieuwe chara's dat ik nog wel een aantal maanden bezig ben. Iedere match die ik speel ondek ik weer nieuwe moves en combo mogelijkheden en krijg ik een steeds grotere smile op mijn gezicht.

Toen ik gisteren even me kabel in de ps3 deed kon ie geen ip adres vinden en dus niet online. Nog maar even mee kloten.

Er staat een filmpje op de frontpage van VF5 in Club SEGA voor de liefhebber.

Ik heb VF5 intussen een tijdje intens kunnen spelen en hij bevalt me prima ! Vind de quest mode beter dan die in Evo. Op één of andere manier blijft het me meer boeien. Dat het spel er nog eens grafisch gelikt uitziet is dan weer mooi meegenomen.

Toch een punt van kritiek. Ik had nooit gedacht dat ik het nog zou zeggen maar ik mis de online mogelijkheden toch wel. Ik begrijp AM2's redenering wel waarom ze liever geen online play wilde toevoegen maar het vechten tegen menselijke tegenstanders is gewoon veel leuker. Ik heb niemand in m'n omgeving die VF speelt en ben dus op de AI van de computer aangewezen. Ik ben nooit echt een online speler geweest maar na uren PES6 op Live gespeeld te hebben, ben ik toch bekeerd.

Back