What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

SEGA redt PS3 en arcade (VF5 naar Xbox360 update!)

Als ze grafisch gelijk zijn heb ik dus voorlopig geen reden om een ps3 aan te schaffen :)

Damn. Ik las het, werd helemaal zwerig. Damn wat een heftig nieuws.

Ben helemaal happy atm.

Ik betwijfel het ten zeerste of de 360 dezelfde graphics aankan. Maar eigenlijk maakt het niet veel uit, zolang de gameplay goed is met de DOA stick (of een nieuwe VF stick voor de 360) is het in ieder geval zoals Baki zegt niet per se nodig een PS3 aan te schaffen. Komt ook nog eens bij dat Power Smash 3 wellicht niet mooier, maar wel online gaat op de 360. Daar is toch de mogelijkheid voor MS om terreinwinst te boeken, dat online gebeuren.

Online van MS is zeer goed. Alleen dat fucking dashboard wil nog wel eens trippen als je ingame bent en em omhoog haalt....resultaat....freeze en rebooten maar. Jammer dat er dan geen scandisc in beeld komt ;P Idd Ken gameplay is het belangrijkste en als ik op die manier voorlopig €600,- uit kan sparen dan zal ik dat zeker niet nalaten.

De Ps3 is nu definitief van mijn lijst geschrapt, ik wilde hem zowiezo al niet meer echt maar dat hij VF5 exlusive zou hebben deed me toch een beetje pijn. Nu is de kogel dus door de kerk. VF5 was DE game waarvoor ik allicht een Ps3 zou ophalen.

Ik verwacht trouwens gewoon arcade perfectie voor de 360. De lindbergh hardware komt ook redelijk overheen met de 360, is zelfs een stukje zwakker. Het ligt er gewoon aan welk team ze op de port zetten, maar ik kan me echt niet voorstellen dat het een slechte versie gaat worden..

Ik kan niet wachten tot zomer 2007, deze staat voor mij hoger dan Bioshock en al die andere :)

R-Type":3p7s3jv8 said:
De Ps3 is nu definitief van mijn lijst geschrapt, ik wilde hem zowiezo al niet meer echt maar dat hij VF5 exlusive zou hebben deed me toch een beetje pijn.

Ja same eigenlijk. VF5 was wel de grootste reden dat ik eraan dacht een PS3 te halen... Zat ontzettend te mokken over de prijs van zo'n ding, maar zouden ook wel 'andere games' uitkomen.

Maarja, niet meer nodig dus. Scheelt toch weer een smak geld, kan ik er een leuke pc van kopen, is ook weer hard nodig \o/

Ja Ps3 + extra controller of arcade stick + VF5 is toch al gauw 700 euro..

Beetje veel voor 1 game.

Nu heb ik alleen de DoA stick en de game nodig, of Sega komt zelf met een stick.. Met joypad ga ik hem iig NIET spelen. Dat was een ramp met Evo, dat spel heb ik kapotgespeeld met de goeie ouwe Namco arcade stick.

Dit is ook wel goed nieuws:

However, Kikizo can reveal that early code is running on 360 right now and that 360 owners will, apparently, benefit from the additions and refinements that will be made to the 'Version C' arcade revision, while the PS3 version will be based around the imminent Version B. This is, of course, subject to change.

http://games.kikizo.com/news/200612/075.asp

Oh ja, en het is gewoon AM2 zelf die op de conversie zit. En er waren dus al 360 gelabelde screenshots van deze game, nog voordat er een console release was bevestigd. Beetje het Assassins Creed verhaal dus, ik verwacht nu een compleet gelijkwaardige versie.

De Xbox 360 versie biedt geen meerwaarde. Al had er nou een online modus bijgezetten, had ik de Xbox 360 versie wel gekocht. Ik haal em bij de launch.

Tja en het scheelt je vele euri's om GEEN PS3 te kopen ;)

Kan je dan stoppen in een nieuw scherm ofzo

Alsof er meer dan drie mensen op de wereld zijn die een PS3 alleen voor VF5 zouden kopen. De PS3 komt toch in huize Abbink te staan.

Er zijn er nog best wel wat denk ik (vooral in het buitenland), hardcore fans die een console uitsluitend kopen voor die game om mee te oefenen voor arcade of tourneys. Dankzij de headstart van MS hebben veel mensen al een 360 en bijna niemand nog een Ps3, en een 360 voor VF kopen is goedkoper. Ik lees toch ook best veel op diverse buitelandse fora 'I don't have to buy a Ps3 anymore'. Misschien populair doenerij, maar er zit vast wel een percentage tussen die het meent.

Het is natuurlijk geen echte klap voor Sony, VF is toch het grootst in Japan en die gaan echt niet wachten op een 360 versie.

Voor mij was VF wel 1 van de grootste redenen om een Ps3 te halen, vooral tijdens het eerste jaar van release. Mijn eerste Ps2 game was dan ook VF4.

Damn iemand die F1 game voor de PS3 al gezien. Daar ging mijn hart als echte F1 fan echt even sneller van kloppen :)

Ik heb de demo gedownload van de PS store, speelt wel relaxed en ziet er inderdaad zeer cool uit. Zeker een aanschaf waard.

Baki":1w34yf06 said:
Damn iemand die F1 game voor de PS3 al gezien. Daar ging mijn hart als echte F1 fan echt even sneller van kloppen :)
Shiiit. Dat heb ik dus ook. Terwijl ik Sony F1 games altijd zwaar kut vind. Alhoewel 06 op de PS2 opzich, voor Sony begrippen, netjes is. Geef mij maar Geoff Crammond's Grand Prix :twisted:

Nou mijn jp ps3 is besteld. Dit is nou zo'n game die de aanschaf waard is. Ook wil ik gewoon VF5 in februari al spelen en niet pas in oktober. Ik kan mezelf voor de gek gaan houden maar ik kan toch niet wachten! Vette is ook dat alle games tot nu toe gewoon regiovrij zijn.

@Ken: is die nieuwe Genji game de moeite waard? Deel 1 heb ik met veel plezier gespeeld.

Het is wel okey, de demo die ik heb gedownload is wel leuk.

Ik ga zowiezo nog F1 en Armored Core 4 aanschaffen, wellicht nog Genji.

Laat maar weten wat je nodig hebt Baki.

Zag dat Genji niet echt dikke reviews kreeg dus daar blijven we maar even van weg. Ow hoorde net nog dat je op een jap ps3 ook usa blueray movies kan kijken.

Baki":3bqyy47r said:
Zag dat Genji niet echt dikke reviews kreeg dus daar blijven we maar even van weg. Ow hoorde net nog dat je op een jap ps3 ook usa blueray movies kan kijken.

Hmm :S Op een Japanse kan je Europese Blu-Ray films kijken zover ik weet. Want de regiocodes zijn hetzelfde als bij DVD.

Ja dat weet ik ook. Het gaat er nu even om dat de ps3 games die tot nu toe in japan en de usa zijn verschenen allemaal regiovrij zijn en de films dus blijkbaar ook op beide regio consoles werken. Dat is wel heel sterk van sony als dat zo blijft.

Back