What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

PC/PS3 Racer

Sphere":gaghquvh said:
Erg mooi resultaat inderdaad staat erg mooi strak bij. Ook ik ben wel benieuwd hoe je de techniek voor elkaar hebt gekregen en met welke spellen etc.

SAM_0208_zps40c476a4.jpg

SAM_0204_zpsc6ed1014.jpg

Eens ingebouwd was het aansluiten als een normaal pc/ps3 stuur. Bijna ieder racegame is dus mogelijk. De T500 is ook compatibel met de ps4 dus de cab is next gen ready :)

De games die ik momenteel speel zijn Daytona, Sega Rally met de model 2 emulator en Outrun 2006. Op ps3 is het vooral Grid 2. Mijn collectie racegames moet ik nog wat aanvullen 😉

Tnx!
Mijn collectie games is ook al wat uitgebreid. Gran Turismo 5 en 6, Grid showdown en Need For Speed The Run.
Gran Turismo 5 was enkel voor de Top Gear test track. Ik ben fan van Top Gear en die track moest ik gewoon kunnen rijden op mijn cab. Waar ik het meest van verrast was was nfs The Run. Dat is echt een hele vette arcade racer. In de single player rij je van San Francisco tot New York. Het verhaal stelt niet veel voor maar de races zijn leuk en soms heel pittig. Zelfs in de multiplayer vind je nog gemakkelijk tegenstanders om tegen te racen. Was de 10 euro voor een 2de hands meer dan waard.

20150106_214211_zpsd47fe408.jpg

De tijdelijke opstelling van mijn shifter. Hopelijk morgen wat tijd om een beugel te maken :)

Mooie opknapbeurt! En wwoowwieee dat is mijn droom setup die je daar hebt, ook zo'n race cab naast een Vewlix *kwijl*. :D

Akuma2000":3l3gp271 said:
Mooie opknapbeurt! En wwoowwieee dat is mijn droom setup die je daar hebt, ook zo'n race cab naast een Vewlix *kwijl*. :D

Tnx ! Het is soms moeilijk kiezen welke cab mijn aandacht krijgt als ik 's avonds een uurtje tijd heb :-)

Gisteren en vandaag de tijd gevonden om te knutselen in mijn knutselhok.
Het is er eindelijk van gekomen om een beugel voor m'n shifter te maken :mrgreen:

WP_20150518_010_zpsarps2yvx.jpg
WP_20150518_011_zpsn51cxohm.jpg

Enkel nog eens polieren met heel fijn schuurpapier.
Ik ben er nog niet uit of ik hem zal spuiten in het zwart. Zal het resultaat bekijken eens hij op mijn cab gemonteerd staat.

Gemonteerd ! Ik heb hem zo bevestigd dat de shifter mee beweegt wanneer je de stoel verzet.

WP_20150520_001_zpsxlp7tjfn.jpg
WP_20150520_004_zpsfwzmtujj.jpg

We kunnen beginnen met Project Cars :D

Kleine update gedaan aan de touchpad. De vorige touchpad had een on/off schakelaar. Niet ideaal dus als je het inbouwt. Zo was het meer een gimmick en gebruikte ik meestal een computermuis. Ik had dus een touchpad nodig zoals een computermuis, geen schakelaar en gewoon aansluiten met een usb kabeltje (zonder batterij!).
Ik heb gevonden wat ik zocht op http://www.ergonomictouchpad.com
Werkt perfect en met de software die je kan downloaden van hun site kan je alles instellen en aanpassen.
WP_20150608_07_45_28_Pro-1_zpsslgsyxfy.jpg

Ik heb nog steeds werkelijk niets met racers, maar dit is gewoon te ziek voor woorden, zo goed ziet alles eruit. Petje af!

volgens mij zag die cab er slechter uit toen die de fabriek uitgereden werd.
Goed bezig man. Die touchpad is echt geniaal.

Wim, moest je het gat waar de as doorheen gaat nog vergroten (in het metaal)? Ik neem aan van wel, aangezien het een nogal dikke as is aan de T500?

Ik zit te denken om een Thrustmaster TX in mijn ID5 cab te gaan zetten (XBox One/PC).

Cageman":2nbhicea said:
Wim, moest je het gat waar de as doorheen gaat nog vergroten (in het metaal)? Ik neem aan van wel, aangezien het een nogal dikke as is aan de T500?

Ik zit te denken om een Thrustmaster TX in mijn ID5 cab te gaan zetten (XBox One/PC).

Ik heb inderdaad het gat moeten vergroten. Op deze foto zie je goed dat er vooraan op de as een pvc "kruis" zit waar je het stuur op bevestigt. Dit kreeg ik met niets los dus kon ik de ring die er achter zat niet afhalen.
20140829_183406_zps394aa7c8.jpg

Back