What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

PC Engine via RF

ShmupOtaku

Credit Feeder
Gisteren de eerste witte PC engine gekocht met wat toffe shmups, echter blijft het signaal via rf super slecht. Veel ruis, weinig kleur en geen audio. Iemand tips om dit te verbeteren?

Over een maand of 2 is er een RGB oplossing die je aan de EXT poort kunt klikken.
Er zijn ook RGB mods.
Tijdelijk heb ik zelf een SVideo kabel.

Met een Svideo kabel werkt het wel? Op die RF aansluiting? Maar dan even tijdelijk alleen video en geen audio. Ik heb op ebay al wel zo'n verloop van de poort achterin naar RGB gezien.

waiwainl":1bgmdqgf said:
Over een maand of 2 is er een RGB oplossing die je aan de EXT poort kunt klikken.
Welke, waar? Thanks voor de info.

Das Japanse rf, die gaat niet werken op een europese tv.
Heeft die witte geen av aansluiting dan?

Dat heeft de "verkoper" mij niet gemeld, volgens hem was het geen enkel probleem om deze aan te sluiten en zou hij perfect werken op onze tv's.

ShmupOtaku":1z43re9j said:
Dat heeft de "verkoper" mij niet gemeld, volgens hem was het geen enkel probleem om deze aan te sluiten en zou hij perfect werken op onze tv's.

Je hebt ook prima PCE -> RCA (S-Video) kabels, kun je ook gebruiken.

Heb het maar opgelost door zo'n case te kopen met cd rom. Speelt fantastisch! Wat zijn jullie shmup of platform aanraders?

Ik persoonlijk vind Chouaniki echt geweldig (wel redelijk bizar). Winds of Thunder, Gates of Thunder, Rayxanber III, PC Denjin en Coryoon zijn ook fantastisch.

Back