What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Het grote MSX topic!

Ja Aleste op de MSX... :) Ik heb de muziek nog opgenomen (via sound test menu) door een radio-cassettespeler voor de MSX te zetten op en op RECORD te drukken. Dus je hoort het slaan van de klok en het blaffen van onze hond er nog doorheen :)
Tape heb ik nog liggen trouwens, alleen geen speler meer.
Aleste was super.. Zanax EX op MSX had ook hele coole muziek.

Ik heb nog een CDtje liggen dat bij een MSX Disc Station zat met een Arrange-versie van de Aleste muziek erop. Ik zal die eens rippen en posten. Heerlijk.

Als SID liefhebber zal ik de MSX toch nooit echt kunnen waarderen denk ik, maar verras me eens met dat cd'tje zou ik zeggen :)

Goed. De game hierboven is Musha Aleste, door Compile..

Aleste en Aleste 2 zijn ook van Compile, maar dit zijn andere games!

Aleste is verschenen op de MSX en Sega Master System
Aleste 2 is alleen uitgebracht op MSX, en is de eerste game in de Aleste series.

De heldin in Musha Aleste kwam voor het eerst voor in Aleste 2..

Lang leve MSX!!

Ja.......en dan 1x per jaar naar Zandvoort, en 1x per jaar naar Tilburg.
mooie tijd.

Van alle games zou ik Pumpking adventure 3 nog wel eens willen doen. die heb ik niet meer.

Net even de soundtrack van Aleste 2 van een origineel DiscStation muziek-CD afgehaald en op Youtube gezet.

"Aleste 2 Soundtrack - CD version"

Cageman":30krzgli said:
Net even de soundtrack van Aleste 2 van een origineel DiscStation muziek-CD afgehaald en op Youtube gezet.

Cool!, ik heb ook de discstation waar BioAleste opstaat...

ah.. ja, de MSX.. ik kan me die machine nog GOED herinneren :)
als kind heb ik daar erg mee vermaakt, en dat is met deze games:

Goonies, Zanac Ex, Knightmare, Athletic land, CIrcus Charlie, Nemesis (en bij deze werdt ik altijd KWAAD als ik net alles had, en dan DOOD ging :( ) ALESTE 1 en 2 (en de "loop" versie)
tsja, wij hadden vroeger gewoon GEEN Nintendo, MSX was gewoon DE BOM, een multifunctioneel apparaat :D

Back