What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

[Gezocht] Wie kan de fan's van mijn NAOMI's vervangen?

Wombat

TATE Mode Pilot
Joined
Sep 25, 2005
Messages
526
Reaction score
1
Wie o wie heeft de technische kennis én parts in huis op een NAOMI te voorzien van nieuwe FAN's? Ik heb een NAOMI 1 en 2 staan welke te veel lawaai maken en zou dus graag alle interne fan's vervangen hebben voor nieuwe zo stil mogelijke exemplaren.
(Referentie: http://wiki.arcadeotaku.com/w/Replacing_a_NAOMI_Fan)

En als we dan toch bezig zijn, op dit moment heb ik in m'n NAOMI 1 de 21576H bios zitten (Japans) ik heb hiervoor in de plaats graag de EXPORT versie, zodat ik Dynamite Deka EX in het Engels kan spelen = Asian Dynamite 8)

Ik hoor graag wie mij hier verder mee kan helpen!
:)
 
Is toch niet zo moeilijk? Heb er een Papst in gehangen, gewoon kwestie van de juiste fan kopen (let op de dikte) en de draden solderen aan de Naomi fan header, klaar.
 
BIOS kan ik voor je regelen. Doen we wel even via PM.
 
Papst fans staan er inderdaad om bekend om de stilste fans te zijn. Hun keuze is zo groot dat je altijd wel een passen model kunt vinden. Let er wel op dat de airflow minimaal hetzelfde blijft. Een stillere fan is vaak ook een fan die minder airflow produceerd.
Hier is een lijst van Papst met een configurator om te bepalen welke voor jou geschikt is:
http://www.ebmpapst.us/en/products/compact_fans/axial_compact_fans/axial_compact_fans.php
 
Sp33dFr34k":10vmq5wd said:
Is toch niet zo moeilijk? Heb er een Papst in gehangen, gewoon kwestie van de juiste fan kopen (let op de dikte) en de draden solderen aan de Naomi fan header, klaar.
Heb jij zowel de heatsink als casefan vervangen, of alleen dit laatste? En het stukje over solderen... dat is precies de reden dat ik afhaak, dat wordt helemaal niks met mij :oops:

Cageman":10vmq5wd said:
BIOS kan ik voor je regelen. Doen we wel even via PM.
TOP, ik ga je nu direct een PM sturen.

Jinxz":10vmq5wd said:
Papst fans staan er inderdaad om bekend om de stilste fans te zijn. Hun keuze is zo groot dat je altijd wel een passen model kunt vinden. Let er wel op dat de airflow minimaal hetzelfde blijft. Een stillere fan is vaak ook een fan die minder airflow produceerd.
Hier is een lijst van Papst met een configurator om te bepalen welke voor jou geschikt is:
http://www.ebmpapst.us/en/products/compact_fans/axial_compact_fans/axial_compact_fans.php
Bedankt, ik ga daar eens zoeken.
 
Papst 612 heb ik er in zitten. De kleine fans op de heatsinks zijn onvindbaar.
 
Wat Arjan zegt, die 612 heb ik er ook inzitten, die op de heatsink is nog gewoon standaard, heb nog geen goeie kunnen vinden. Maar het scheelt sowieso een HOOP lawaai.
 
Back
Top