Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.
Vanuit esthetisch perspectief vind ik Naomi's best leuke cabs om te zien. Ze lijken wat minder bulky dan candies. Dat de schermen dan scrap zijn is jammer maar voor de juiste prijs wel te overkomen.
Ja want wat ik mij herinner van scanlines die mame heeft, ziet het er super nep uit. Waarmee moet ik goed rekening houden als ik een lcd koop? Aangezien het hoger is dan de originele resolutie maar ik heb geen zin om het spel niet fullscreen te spelen. ( Of laat de SLG mame games goed uit zien op hun niet originele resolutie? )
Ik wil gewoon een crt monitor maar het zoeken werpt nog niet veel vruchten af. Heb monitors gevonden uit een outrun cab die 29" zijn maar veel burn volgensmij en ik wacht nog op foto's van Ronnie.
Nee maar ik snap dat de verhouding waarin de pixels verdeeld worden gelijk moet blijven. ( 320x240 kan 640x380 zijn maar als het 640 x 500 word kan niet alles meer goed verdeeld worden en ziet het er raar uit ) Maar als ik dan een echte 640x380 of 1280x760 monitor koop, heb ik dan nog een slg nodig? Want ik weet niet hoe het precies uitpakt (gewoon en met mame scanlines).
Probeer echt eens langs te komen in Zoetermeer of ga eens bij een forumlid langs die je wat dingen kan laten zien. Het is erg moeilijk om hier op deze manier uit te komen. Zien=geloven in dit geval.
Probeer echt eens langs te komen in Zoetermeer of ga eens bij een forumlid langs die je wat dingen kan laten zien. Het is erg moeilijk om hier op deze manier uit te komen. Zien=geloven in dit geval.
Dit wordt anders een gebed zonder einde. Je begint nu te gooien met resoluties en beeldscherverhoudingen, terwijl ik het gevoel heb dat je niet goed weet wat je nodig hebt en waar je over praat, no offense meant hoor. Het is een complexe materie. Zo is bijvoorbeeld 640x480 op een 31K arcade monitor best strak, maar op een 15K weer niet (interlaced), hetzelfde geldt voor 320x240, klinkt als een solid lage resolutie op een 15K monitor, nou, vergeet het maar. Daarentegen is 321x240 wel weer strak oop een 15K monitor. enz, enz,.
Kom inderdaad gewoon een keer langs in Zoetermeer, dan krijg je goede uitleg en plenty of tijd om vragen te stellen. En dan kun je ook inderdaad verschillen zien in plaats van er alleen maar over te schrijven.
Ik probeer het allemaal wel te begrijpen maar ik mis denk ik de basiskennis die jullie al over jullie jaren hebben geleerd. Was van plan om een keer te komen met een vriend ( Hij heeft de auto want s' nachts rijden er geen treinen terug naar limbo land ) maar ik zit erg in de stress met studiekeuze (meeloopdagen etc.), meeting bij mij thuis, misschien naar RFD etc. Maar ik zal het hem vragen of die nog zin heeft. Wanneer kan ik het beste langs komen? Gewoon een keer of bij een groter event in de NGC?
Valt niets toe te voegen aan wat er al is gezegd. Kom een keer kijken en dan valt alles ineens op zijn plek.
Als je wil kan je best een keer langskomen op een willekeurige avond als het allemaal wat lastig is op de vaste dagen. Ik kan dan wel proberen tijd voor je vrij te maken als ik het maar op tijd weet.