What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Game ost's op vinyl

Ben al een maand alleen maar vinyl aan het luisteren, laatst weer een mp3tje 320lbps opgezet. Godver. Ik miste gewoon gevoel en heb mijn mp3 computer uitgezet en weer verder met Vinyl.

Iedereen die vinyl niet snapt zou een maand lang vinyl moeten gaan luisteren en daarna dan weer eens cd/flac of mp3 moeten proberen.
 
shootem said:
ja dat klopt maar het ging om het bij geluid dan kan je gewoon beter niet iets luisteren waarbij een naald over een stuk plastic sleept dan heb je per defenitie bij geluid en als je een mooie hoes wil dan wel ja maar niet voor het geluid

Je beseft je wel dat dit topic over vinyl gaat en dat dingen als flac erbij halen compleet irrelevant is? Tevens slijt een LP minder snel dan je denkt als je er gewoon goed mee omgaat en gaat het in dit geval ook om nieuwe LP's en om de onderlinge kwaliteit tussen verschillende uitgevers.
 
Wat is een beetje goede tweede hands platenspeler? Heb ook wat Vinyl, maar nog geen afspeel apparaat. M'n B&O ooit eens uit de deur gedaan :roll:
 
Iedere 'normale' Technics met een direct drive is prima als je niet over de €100 wilt gaan. Het is maar net wat je er allemaal voor opties op wilt hebben zoals auto return.
 
Eens met direct drive (betekent geen rubberen band), maar mag ook van een ander merk.
Sterker nog, ik durf bijna te wedden dat er geen slechte direct drive pickups zijn. Volgens mij zijn die nooit gemaakt door neppe merken. Klopt dit een beetje, guys?
 
De Metal Gear Solid soundtrack van Mondo die ik een tijdje geleden binnen heb gekregen:

Voorkant Gatefold:
tA4rEsz.jpg


Achterkant Gatefold:
xJTeIUc.jpg


Binnenkant Gatefold:
4ebv6FU.jpg


Voorkant Insert:
yM9Y576.jpg


Achterkant Insert:
Uwu3SEV.jpg


Beide LP's:
Aj2sZoJ.jpg


Ade3AYH.jpg


05i9C9y.jpg
 
cthulhu said:
shootem said:
ja dat klopt maar het ging om het bij geluid dan kan je gewoon beter niet iets luisteren waarbij een naald over een stuk plastic sleept dan heb je per defenitie bij geluid en als je een mooie hoes wil dan wel ja maar niet voor het geluid

Je beseft je wel dat dit topic over vinyl gaat en dat dingen als flac erbij halen compleet irrelevant is? Tevens slijt een LP minder snel dan je denkt als je er gewoon goed mee omgaat en gaat het in dit geval ook om nieuwe LP's en om de onderlinge kwaliteit tussen verschillende uitgevers.

ik reageer gewoon op een post in deze topic die het heeft over compressed shit zoals mp3 etc maar dat is dus geen probleem maar als ik er op reageer wel duidelijk
 
De reden waarom ik die post gewoon negeerde want dat is iemand die niet weet waar hij het over heeft.
"Never argue with a fool, they bring you down to their level and beat you with experience'

Los van het feit dat ik ambient platen heb waar de muziek niet van te dlen is :P
 
Baki said:
De reden waarom ik die post gewoon negeerde want dat is iemand die niet weet waar hij het over heeft.
"Never argue with a fool, they bring you down to their level and beat you with experience'

Los van het feit dat ik ambient platen heb waar de muziek niet van te dlen is :P

Tja, ik vergeet wel eens dat soort lui te negeren. Ik had eigenlijk een andere post getyped i.p.v. "zucht" en heb die maar laten gaan om de "discussie" niet nog verder aan te wakkeren.

Op game soundtracks na, heb ik nog veel meer LP's van vooral Death Metal, Gore Grind en filmmuziek...volgens Discogs heb ik nu 192 LP's. Meeste muziek van mij is toch te luid om mij aan achtergrondgeluid te storen.
 
Dat is het enige met ambient. Ik ga wel voor minimaal NM als er totaal geen bassline in zit. Ja er is ook ambient met bass, er zijn vele stromingen ;)
Death Metal heb ik niet maar wel veel 70s rock en prog. Maar ik heb vele genres in mijn kast staan want ik heb een brede smaak. Want ik heb ook Miles Davis, Jazz Funk, Synth, etc in de kast staan. Ik zit nu op bijna 300 stuks en ga waarschijnlik a.s.zaterdag naar de nieuwe vinyl beurs in Ahoy.

Ik vraag me trouwens af wat de volgende Data Discs release zal zijn. Naar wat uitstapjes en nu wat re runs hoop ik op Data019.
 
als je gewoon lekker met je eigen clubje wil praten zonder andere mensen kan je beter de registratie functie van het forum uit zetten dan dan kan je lekker onderling praten zonder andere meningen
 
shootem said:
als je gewoon lekker met je eigen clubje wil praten zonder andere mensen kan je beter de registratie functie van het forum uit zetten dan dan kan je lekker onderling praten zonder andere meningen
Respecteer de topic en snap om die reden dat men mp3 en flac troep vindt.
MP3 en Flac is troep ten opzichte van een audiofiele vinyl setup voor vinyl puristen. Als je niet weet waar je over praat dan kun je zulke opmerkingen verwachten. Ik hoor op vinyl meer lagen, body en sound op mijn setup dan dat ik ooit op compressed zooi zal horen. Maar daat gaat dit topic ook niet over. Het gaat over Video Game OST's op VINYL!!!

Start vooral een topic met dat onderwerp, daar is het een forum voor maar hou s.v.p. op dit topic te vervuilen met irrelevante posts, thanks!
 
shootem said:
als je gewoon lekker met je eigen clubje wil praten zonder andere mensen kan je beter de registratie functie van het forum uit zetten dan dan kan je lekker onderling praten zonder andere meningen

Allejezus, laat het gaan man! Je laat je wel lekker kennen zo. Eerst uit het niets reageren op een bericht van bijna een jaar oud waar toevallig Flac of MP3 genoemd wordt, hetgeen ook meteen het enige bericht was met die termen. Vervolgens vindt je het ook raar dat er (door mij) zo op jouw irrelevante post gereageerd wordt. Beetje bijzonder nietwaar?

O ja, gebruik ook alsjeblieft een keertje interpunctie (https://nl.wikipedia.org/wiki/Interpunctie), die posts van jou zijn gewoonweg niet te lezen.
 
Ik had die ook al gezien (meeltje van Data Discs gekregen), maar (helaas voor mij) vind ik die soundtrack niet echt denderend.
Heb nu wel al de LP van Xeno Crisis binnen...spel moet ooit nog volgen aangezien ik de MVS versie heb besteld. Helle nette LP qua geluid (lekker helder en geen achtergrond geluid en plopjes en kraakjes), gewoon zwart vinyl dus dat zit meestal wel snor.
 
Ik heb vandaag de 2de 12" van de Rez ost binnen gekregen. Mijn buren haten me op dit moment.
 
Baki said:
Ik heb vandaag de 2de 12" van de Rez ost binnen gekregen. Mijn buren haten me op dit moment.
Altijd leuk buren pesten...

Xeno Crisis:
jWtnGMJ.jpg


PrfozjN.jpg


mu7jkBX.jpg


9KHpT1L.jpg


Nu het spel nog ontvangen zodra hij klaar is.
 
d said:
Eens met direct drive (betekent geen rubberen band), maar mag ook van een ander merk.
Sterker nog, ik durf bijna te wedden dat er geen slechte direct drive pickups zijn. Volgens mij zijn die nooit gemaakt door neppe merken. Klopt dit een beetje, guys?

Echt een super late reactie maar ik zat dit topic nog een beetje door te lezen en zag dat echt niemand op je vraag heeft gereageerd.

Direct drive is altijd beter dan belt, dat is een simpele keuze. Er zit echter wel veel verschil in een instap model van welk merk dan ook en de top lijn van de echt goede merken. Ik heb zelf een vintage speler en speakers van Technics, maar er zijn meer echt goede vintage merken. Ik heb zelf een SL1200 MKII en die is super goed. Ik heb de mijne helemaal gereviseerd gekocht destijds. Ik heb er wel een ander element opgezet met een elyptische naald. Door de vorm van die naald heb je veel meer body in het geluid en, hele mooie bijkomstigheid, omdat de naald niet in de groef ligt maar de zijkanten raakt slijten je LP's veel en veel minder.

Ben zelf ooit met een E80 vintage model begonnen met 2-weg speakers en een stereo versterker, alles Technics. Nu al jaren een MKII en deze zomer NOS Technics SB-5's kunnen kopen voor een prikkie. Dat in combinatie met een Onkyo Integra A8700 is echt een wereld van verschil.

Hoop dat je er nog wat aan hebt :whistle:
 
Back
Top