What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Failmighty schaamteloos Hyperspin schijven aan het verkopen!

Nee hoor , marc kan best zijn eigen mannetje staan , daar heeft hij mij niet voor nodig.
Alleen wil hij dat hier niet meer, net zoals former members Goatboy en Jiggy die toch echt jouw commentaar zat waren en daarom opgezegd hebben.

Zelf kan ik veel hebben, ik heb in mijn "werk" in de arcadebusiness met redelijk veel rare gasten gedealed, mijn grens is wel als het op de persoon gespeeld wordt. Dat is een beetje de mentaliteit in het oosten.

Ronnie, Ronnie, Ronnie, je moet wel je huiswerk doen als je met modder gaat gooien, anders gooi je mis. Jiggy is niet weggegaan, maar die heb ik eraf gedonderd toen ik nog moderator was. Ja, dat lees je goed, was. En sinds zonet dus niet meer, ik wist niet eens dat ik het nog was, zoals ik al zei ben ik niet met dat soort dingen bezig.

Jiggy, die de boel bedonderde en waar mensen nog steeds spullen van krijgen, verspreidde allerlei leugens, die de helft van dit forum kan beamen. Maar het zegt eigenlijk genoeg over jou dan als je dat soort lui in bescherming gaat nemen.

Goatboy kon ineens niet tegen kritiek, die hij wel herhaaldelijk op anderen uitte. Vind ik van de personen die je opnoemd nog best jammer dat hij niet meer actief is, maar dat was uiteindelijk zijn keuze. Dat hij op een forum niet tegen tegenspraak of kritiek kan zegt meer over hem dan over mij!

De "arcadebusiness" waar je herhaaldelijk mijn hulp nodig had en waar je door het Nozomiforum uiteindelijk je huidige business deels aan te danken hebt. Voordat je Nozomi kende had je niet eens een "Arcadebusiness", je moet de details er dan wel bij vermelden Ronnie.

Iedereen weet dat Marc hier ook al een zuiger was en dat hij natuurlijk de kritiek niet aan kon. Ik was alleen de enige die dan zijn mening niet onder stoelen of banken schoof. Helaas heb ik net zoals Melvin, Marc en Jiggy in alle gevallen gelijk, maar ga jij maar lekker dit soort jongens in bescherming nemen en laat mij maar "raar" en "hard" met een knipoog zijn!

Je bent trouwens Ne0 vergeten die ook door mijn toedoen het forum heeft verlaten, wat ben ik toch serial memberkiller!

Vreemd, Hasan . De verhalen klinken heel anders vanuit hun hoek. Ik neem helemaal niemand in bescherming, waarom zou ik dat doen ? Ik denk dat er hier wel 2 kanten aan de verhalen zitten. (Melvin ken ik niet btw)

De details van mijn arcadebusiness :

De eerste cabinets (New Astro Cities) zijn door mij in 2008 geimporteerd op aanvraag van Marc (Almighty).
Deze zending was financieel een fail, maar heeft wel een boost gegeven aan Nozomi.nl.
Voor die tijd was het eigenlijk onmogelijk of priceless een Candy te krijgen hier in Nederland.
Ik kan me inderdaad herinneren dat je destijds technisch wat bijgespongen bent samen met Pascal. Ik herinner mij ook dat dat ook wel gecompenseerd is destijds.

Al snel volgden er meerdere containers en de business breidde zich internationaal uit.
Alle kopers van kasten die ik buiten het Nozomi forum verkocht heb ik altijd doorverwezen naar Nozomi.nl en dit heeft ook de nodige leden opgebracht. (wat ik op dit moment nog steeds doe)
In 2009 hebben we met een aantal jongens (waaronder ook Marc) Shmups georganiseerd. Wederom financieel een fail, maar enorm veel lol gehad en ook veel belangstelling voor Nozomi.nl, zelfs door Gamekings.tv
We zijn al een tijd aan het brainen over een vervolg, maar het kost enorm veel tijd om dit op de rails te krijgen.

Tm heden is het inderdaad voorral internationaal wat ik doe en af en toe NL. Scandinavie is op dot moment erg in opmars en Ierland (geen idee waarom)
Zelf buiten Europa (Canada,Brazilie) gaan Candies naar toe.
Ik verdien er geld mee, zeker! maar vergis je niet, het is geen business waar je veel geld in verdient, er gaat veel tijd inzitten, naast mijn gezin en andere baan, maar ik vind het nog steeds echt leuk!

Ik bespeur alleen bij je nog steeds een beetje een negatieve houding towards Rklok. Waar komt dat vandaan ? Is het het feit dat ik geld verdien met jouw hobby, is het toch een beetje afgunst? (Ik kan me herinneren dat je een aantal jaren geleden ook containers wilde gaan importeren)
Tis geen moddergooien, maar ik begrijp het echt niet??

Community = groep individuen die in dienst staan van de gemeenschap , waarin ieder individu een onmisbare taak heeft in het geheel. Zelf vind ik ook dat alleen de echt rotte appels eruit moeten om de groep zuiver te houden (oei dat klinkt als ene AH maar bedoel het niet zo), maar groepsleden onderling die weten wat ze aan elkaar hebben moeten niet op de persoon spelen. Anders blijft er niks over, zou echt zonde zijn!

En btw ik heb wel degelijk voor de Rklok-era een Candy uit Jp gehaald voor niet al te veel geld. Was wel een epische onderneming inderdaad.. Anyways, Marc is inderdaad een beetje een bijzonder personage, maar de rest van de bende: allemaal gouwe gooserts! En nu weer aan het werk en geen ruzie maken!

Ja Ronnie, het is afgunst, want zo ben ik nou eenmaal. Ik vind het echt jammer dat je er dat ook nog bovenop doet, maar dat is prima.

Heel mooi hoe je nu het uitlegt dat Rklok voor meer Nozomimembers heeft gezorgd, terwijl dit alleen maar is gedaan om je verkoop te boosten. Kasten "as-is" aan enthousiastelingen verkopen, zodat ze alle verdere technische vragen wel bij Nozomi kunnen neerleggen. Hetzelfde geldt voor het Shmups event, even zaaien om vervolgens te oogsten. Niets mis mee, zakekijk heel handig zelfs, maar dan daarna de community waar jezelf aan hebt meegeholpen op te bouwen, af te kraken en onnodig te bekritiseren kan in mijn ogen niet.

Net doen alsof je een kast voor een "schijtprijs" geeft, terwijl je hem al ruim een jaar aan de straatstenen niet kwijt kon. Maar ik begrijp het wel, net zoals de rest die is vertrokken heb je genoeg geleerd en opgebouwd, zodat je ons niet meer nodig hebt en kan je ineens interessant gaan doen. Maar deel uitmaken van een gemeenschap is dan niet nodig.

De enige reden dat er geen Shmups 2 komt is dat je je klanten vanuit Nederland toch al hebt. Zo moeilijk is het niet Ronnie!

Voor de duidelijkheid wil ik nog wel melden dat Nozomi niet van mij is en ik voor mezelf spreek en ik loop voor niemand weg.

Heel jammer Ronnie dat je een initiatief als het NGC niet support hebt gegeven, maar in tegendeel hebt bekritiseert. Dit viel mij heel zwaar van je tegen, terwijl ik je altijd heb gesteund zonder belang, maar het zij zo.

Toch afgunst dus...

Natuurlijk boost het aanbrengen van Nozomimembers mijn verkoop, maar daar is toch niks mis mee ? Het werkt dan toch beide kanten op? En natuurlijk verkoop je in het begin kasten als "as-is". Ik had toen toch ook nog nooit zo'n kast gezien..

De tegenstelling in je verhaal zit een beetje dat je zegt dat mensen niet tegen kritiek kunnen en vervolgens afhaken, terwijl je dat zelf ook wel erg lastig vindt.
Ik heb toch niet de community afgekraakt, alleen wat kritische vragen gesteld??!

De reden dat Shmups 2 er nog niet is had ik al aangegeven, ik begrijp je reactie daarop totaal niet. Het is puur tijdgebrek.. Je merkt nu zelf toch al hoeveel tijd er in NGC gaat zitten?

Ik heb toch uit redelijk betrouwbare bron , dat je tijdens de oprichting mij er niet bij wilde (omdat je de commerciele kan niet op wilde??)

Lighten up man. Tis allemaal niet zo zwart wit als jij het stelt..

Ik denk dat het wel duidelijk is wie zichzelf moet ontspannen en niet tegen kritiek kan haha! Je moet ook lezen wat ik schrijf en niet overheen lezen. Ik had toch geschreven dat daar niets mis mee is, maar je moet niet dingen romantiseren en het gewoon aangeven zoals het is. Ik reageer vrij kalm en heb tot op heden alle kritiek van "je betrouwbare bronnen en vriendjes" gewoon beantwoord en ben niet weggelopen.

Denk je nou echt de je iedereen hier kan wijsmaken dat Shmups 2 er niet is gekomen, omdat je geen tijd zou hebben?? Bullshit! Je hebt je doel bereikt en hoeft verder niets bij te dragen! Doe niet alsof! Iedereen weet dat als er een wil is er altijd een weg is en tijd! Je bedoelde natuurlijk geen prioriteit!

Precies zoals Rudie het aangeeft staat een community ergens voor en ben ik van mening dat ik altijd binnen die kaders ben gebleven en dat ook altijd voor ogen had. De ene keer wat heftiger en emotioneler dan de andere keer, maar dat hoort ook bij een gemeenschap! Dat er mensen zijn die niet met kritiek om kunnen gaan, hetzij terecht of onterecht, is dat echt hun eigen tekortkoming!

Als je dingen hier post, dat geldt ook voor mij, dan kan je daar reacties op verwachten en als je daar niet mee kan omgaan heb je niets op een forum te zoeken. Alles binnen een kader van respect!

Afgunst? Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten! Wel heel toevallig dat Rklok ineens raar begon te doen nadat het NGC werd gesticht! En het klopt dat ik je als hoofdlid er niet bij wilde hebben! Heb je het me ooit gevraagd?

Er zijn meerdere redenen om je niet bij het NGC te betrekken, maar dat geldt voor zoveel leden, het moet wel allemaal in het plaatje passen. Dat neemt niet weg dat wij jou voor die tijd nooit hebben afgevallen en je nog steeds een bijdrage of sponsoring had kunnen leveren. We hadden je wel geholpen met een zelfde soort opzet in het Oosten, maar daar heb jij simpelweg de instelling niet voor!

Maar Hasan, vertel me dan eens wat je bedoelt met ineens raar doen en het afvallen van het NGC ?? die paar kritische vragen??
Ik ben nog op die barbeque geweest met de officiele eerste meet en heb daar toch geen negatieve uitlatingen ergens gepost??

Wat Shmups betreft ; ik probeer niemand iets wijs te maken, tis gewoon de waarheid. Hoe kun jij nou voor mij gaan bepalen of het prioriteit is of tijdgebrek ? Dat bepaal ik echt zelf

En ik vind het toch ook helemaal niet erg dat ik reacties krijg als ik dingen post. Alleen blijf ik wel bij mijn standpunten en net zoals jij reeds meerdere malen noemt, loop ik niet weg..

Wat waren die meerdere redenen dan ? Ik ben eigenlijk ook bang dat die samenwerking niet helemaal gelukt was :)
Ik ben ook wel benieuwd of de andere NGC hoofdleden ook een mening hierover hebben?? of bepaald alleen de "baas" zelf wie er wel en niet bijgehaald werden.

Wat ik wel denk dat iemand met mijn instelling een waardevolle aanwinst zou zijn in een "Oosters" NGC.
Ik las dat je de kant ooit opwilde zoals in Berlijn. Dan moet je toch ook de financiele (lees commerciele) kant goed onder controle hebben.

Ik denk dat we onze standpunten genoeg kenbaar hebben gemaakt en openheid van onze mening hebben gedeeld, iedereen mag daar het zijne van denken.

Wellicht zal ik je ooit eens toelichten wat redenen zijn voor onze beslissing, maar ik merk dat de houding van het oosten vooral naar mij toe vooral ongepaste en onterechte negativiteit is, maar dat mogen jullie helemaal zelf weten. Ik geef alleen heel stellig aan dat ik bepaalde shit niet pik en niet alles over me heen laat komen.

Dat vooral jij het tegen mij openlijk over afgunst kunt hebben vind ik ronduit stuitend en je weet zelf heel goed waarom. Ben ik je voor het NGC tijdperk ooit één keer afgevallen openlijk? Zelfs nadat ik vanuit "betrouwbare bron" jou uitlatingen over mij heb gehoord, terwijl ik je nota bene had gekoppeld! Ik zou de markt kapotmaken met "weggeefprijzen"

Dat je dan ook nog eens openlijk quasi interessante vragen gaat stellen over het NGC die je ook gewoon via PM had kunnen doen, als je intentie opbouwend, i.p.v. afkrakend was geweest, was voor mij de druppel!

Dat heb ik en de rest niet verdiend! Daar was geen enkele aanleiding toe!

Je hebt het over "baas"! Wederom vertrouwd de waard zijn gasten zoals hij zelf is! In het NGC en onze community hebben we het niet over bazen! Iedereen vervuld daar waar nodig zijn of haar rol en ik ben nou eenmaal iemand met een duidelijke mening over bepaalde zaken!

Dat ik persoonlijk eindbaaswaardig ben in jou ogen dan is een ander verhaal 8) :mrgreen:

Gaat door merg en been om dit drama te lezen. Normaal geniet ik van forumdrama evenveel als de next guy zeker wanneer het bv scammers betreft.

Nu gaat het tussen mensen die ik allebei waardeer. Die -verschikkekijk uitgekauwde- mjpopcorngif vind ik nu totaal ongepast eigenlijk...

ElPancho":3t4cgdnh said:
Gaat door merg en been om dit drama te lezen. Normaal geniet ik van forumdrama evenveel als de next guy zeker wanneer het bv scammers betreft.

Nu gaat het tussen mensen die ik allebei waardeer. Die -verschikkekijk uitgekauwde- mjpopcorngif vind ik nu totaal ongepast eigenlijk...

Ik vind het ook niet leuk Onno, maar ik kan ook helaas niet binnenvetten, dus dan kan het soms niet anders.

Ik ben trouwens blij dat jij het zegt van die MJ popcorn, want ik wilde niet een andere discussie starten, maar ik vind het ook behoorlijk ongepast en respectloos! Het is geen bitchfight, maar een stevig openlijk gesprek, waar ik geen geheimen heb en mijn hart op mijn tong ligt, omdat ik niet van het roddelen ben!

Dat vooral jij het tegen mij openlijk over afgunst kunt hebben vind ik ronduit stuitend en je weet zelf heel goed waarom. Ben ik je voor het NGC tijdperk ooit één keer afgevallen openlijk? Zelfs nadat ik vanuit "betrouwbare bron" jou uitlatingen over mij heb gehoord, terwijl ik je nota bene had gekoppeld! Ik zou de markt kapotmaken met "weggeefprijzen"

Hoho, het lijkt hier toch dat dit gebaseerd is op een indianenverhaal. Dit heb ik echt nooit tegen iemand gezegd!

Hasan, we moeten misschien even een biertje drinken binnenkort... laten we dit verder PM afspreken, akkoord?

dat lijkt mij een goed besluit met ze tween rond de tafel en uitpraten
dan is dit misschien eens en voor altijd opgelost en uitgesproken

ElPancho":t1vbbt3z said:

+1

Wat zijn jullie allemaal een stel kleuters, de ene nog opgefokter dan de ander. Blijkbaar wordt vergeten dat iedereen die hier door het slijk wordt gehaald, op één of andere manier een positieve bijdrage heeft geleverd, of nog levert, aan dit forum en de candy cab community in Nederland. Of dat nou Marc is, of Henk, of Ronnie of Hasan. En natuurlijk heeft ook iedereen zijn negatieve kanten, die hoeven we hier niet te noemen.

Deze discussies zijn er eerder geweest, en ik verwacht helaas dat ze nog wel vaker zullen komen, volkomen respectloos voor elkaar. Gatverdamme.

Dit kan ook gewoon onderling opgelost worden toch. Er lijkt wat oud zeer tussen jullie te zijn. Ik begrijp dat het leven niet een grote goed nieuws show hoeft te zijn, maar jullie zijn in mijn beleving beide zeer constructieve gasten hier bij nozomi.

+1 voor het biertje drinken

Onderling gesprek wordt al geregeld en dan kunnen we eens man to man even babbelen. Loopt wel los, maar mosterd na de maaltijd reacties zit ik ook niet op te wachten. En wil je je mij niet in 1 zin noemen met Marc, dat vind ik ook een beetje respectloos Erik!

Psykick":1du9dnfz said:
....... En wil je je mij niet in 1 zin noemen met Marc, dat vind ik ook een beetje respectloos Erik!

Grapje toch? Ik vraag het maar voor de zekerheid. :D

Nou, mijn excuses voor de mjpopcorn gif... Wilde het een beetje luchtig houden, want k vond het behoorlijk ver gaan hier... Was niet disrespectvol bedoeld ofzo :oops: :roll:

Back