What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Even voorstellen topic / introduce yourself!

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Ik ben al een tijdje lid maar toch nog maar even iets over mijzelf vertellen.

Ik ben Sjoerd, bijna 16 jaar en woon rondom Rotterdam. Ben bijna al 2 jaar groot fan van games en eigenlijk voornamelijk van Nintendo. Ik heb haast alle consoles van Nintendo en al een flink aantal spellen. Heb zelf ook al een website en ben tegenwoordig overal wel te bekennen, waar Nintendo ook is.

Naast games zit ik nog opschool en moet ik de 4de klas overleven (Frans, Duits) Daarnaast denk ik een studie in de richting van iets economish, waarschijnlijk Management.

Daarnaast doe ik veel aan Judo en heb vandaag mijn bruine band gehaald :D , met een gekneusde middelvinger die dus bij iedere tik pijndoet. Daarnaast vind ik het leuk om met vrienden te feesten.

Naja, vragen kan je altijd stellen maar ik denk dat die er niet zijn 😉
 
Nou laat ik mijzelf dan ook maar is even voorstellen,

Surf al een tijdje rond op de website van Ken en sinds kort ook het forum. En de sfeer is in mijn ogen hier gemoedelijk en goed, dit integenstelling tot andere fora.

Ik ben Bob ben 21 jaar en studeer op het HBO in Almere (te weten het IIE, Instituut for Information Engineering). Van deze opleiding zit ik in het 3e jaar en mag nog 2 jaar. Deze opleiding is een combinatie van ICT en Management. Ik woon in Zeewolde (klein dorp nabij Almere)

Ben al jaren een echte hard-core gamer en bezit op dit moment de volgende console's


  • - NES(2 keer)
    - Megadrive
    - Game Gear
    - SNES
    - Super Gameboy
    - Gameboy
    - Gameboy Advance SP (Famicon Edition)
    - Playstation
    - Playstation 2
    - Playstation Portable
    - Gamecube

Voor deze console collectie heb ik dus ook de nodige games, maar ik zal wel er is een foto van gaan maken :)

In mijn vrijetijd ben ik een fanatiek fitness beoefenaar en webdesigner.

Ik zal vast en zeker iets vergeten zijn maar dat komt vanzelf wel
 
hi,
ik zie hier al enkele bekenden, zal mezelf ook maar is voorstellen :D

Ik ben Renilde, 21 jaartjes oud en een Belgische meid... die op dit forum heel dun gezaaid zijn zie ik zo :mrgreen:
Anyway, ik probeer journalistiek te studeren in Antwerpen maar wegens mijn nogal breed interesseveld gaat dat niet zonder een aantal moeilijkheden :roll:
Naast mijn studies ben ik gek van gamen (duh), mijn lief (die het momenteel alweer meer dan 2 jaar met mij volhoudt), dagdromen en zoveel andere dingen waar ge uw leven mee kunt vullen :)

Kort maar krachtig :mrgreen:
 
Ik ben Sam, 18 jaar en ik kwam via via in contact met deze website, ondertussen al meer dan een jaar geleden. Het was pas echter vandaag dat ik me op het forum registreerde. Ik kom uit België, dat hier blijkbaar maar matig vertegenwoordigd wordt. ;)

Als opleiding doe ik momenteel een 1ste bachelor Japanologie aan de KULeuven, daar ik ook een enorme interesse heb voor Japan (taal, cultuur, film, literatuur, theater, muziek, anime, geschiedenis,... en games ;)). En als alles meezit ga ik binnen twee jaar naar Japan voor een academiejaar, liefst Kyôto dan. Op dit moment is het wel hard werken om alle stof bij te houden.

Lijkt me hier een erg leuke community. =)
 
Perkunas":3emflf95 said:
Ik ben Sam, 18 jaar en ik kwam via via in contact met deze website, ondertussen al meer dan een jaar geleden. Het was pas echter vandaag dat ik me op het forum registreerde. Ik kom uit België, dat hier blijkbaar maar matig vertegenwoordigd wordt. ;)

Als opleiding doe ik momenteel een 1ste bachelor Japanologie aan de KULeuven, daar ik ook een enorme interesse heb voor Japan (taal, cultuur, film, literatuur, theater, muziek, anime, geschiedenis,... en games ;)). En als alles meezit ga ik binnen twee jaar naar Japan voor een academiejaar, liefst Kyôto dan. Op dit moment is het wel hard werken om alle stof bij te houden.

Lijkt me hier een erg leuke community. =)

Aan mij de eer dan; welkom! :)
Ik hoop dat je het hier naar je zin zult hebben ^^
 
Dag lui, ik ben Fantus. Sommige van jullie kennen me van het Insert Coin forum. Ik ben 24 jaar, heb geschreven voor GameSen (wie kent het nog?) en had een column in het blad GameQuest, later GamePro. Momenteel werk ik voor mezelf als spellenmaker.

Next :)
 
Fantus":2vqfx6qp said:
Dag lui, ik ben Fantus. Sommige van jullie kennen me van het Insert Coin forum. Ik ben 24 jaar, heb geschreven voor GameSen (wie kent het nog?) en had een column in het blad GameQuest, later GamePro. Momenteel werk ik voor mezelf als spellenmaker.

Next :)

Welke programma's gebruik je?
Doe je het met C4d/3DSMax of gebruik je RPG Maker achtige programma's?
Welkom hier btw! :)
 
Ik ook even snel dan :)

Ben al op meerdere fora bekend, voornamelijk het Segaforum. 23 jaar, zelfstandig militair (KMAR) doe op dit moment eigenlijk alleen aan PC / PSP gamen, ben de consoles een beetje zat geworden. Ben vroeger fervent skater geweest, maar nadat ik m'n pols heb gebroken ben ik maar met die carriere gestopt.

Draag nog wel de kleding, lees de magazines en ben nog van plan dit jaar een nieuwe plank te kopen. Beetje in de winter skaten is niet tof, maar te doen. Luister voornamelijk metal / rock - nu metal - hoe je alles tegenwoordig wilt noemen. In het rijtje van System Of A Down / Disturbed / Trapt / Lost Prophets. Hard, maar ook relaxte skate muziek dus.

Ben door Ken gewezen op Nozomi (hoewel ik de naam Akihibara - zo goed? - wel regelmatig op andere fora's voorbij zag komen), waar op dit moment nog een kleine community is. Maar dat zal gestaag groeien, denk ik zo. Beetje hier en daar het woord aan het rondbazuinen enzo :)

De layout ziet er fris en stylish uit. Kudo's to that.
 
Gungrave":337e6m4l said:
Welke programma's gebruik je?
Doe je het met C4d/3DSMax of gebruik je RPG Maker achtige programma's?
Welkom hier btw! :)

RPG Maker is voor de hobbyist. Mijn games worden gemaakt in J2ME en C++, en ik gebruik programma's zoals photoshop, illustrator, promotion, 3dmax, etc. Komt dus wat meer bij kijken dan 1 programma :)
 
Fantus":1tyivta4 said:
Gungrave":1tyivta4 said:
Welke programma's gebruik je?
Doe je het met C4d/3DSMax of gebruik je RPG Maker achtige programma's?
Welkom hier btw! :)

RPG Maker is voor de hobbyist. Mijn games worden gemaakt in J2ME en C++, en ik gebruik programma's zoals photoshop, illustrator, promotion, 3dmax, etc. Komt dus wat meer bij kijken dan 1 programma :)

Zelf heb ik 2 jaar oid met Photoshop gewerkt, C4D, Apophysis, Terragen en WorldMachine later pas(3 maanden voor ik stopte).. Nu ben ik gestopt, alleen Photoshop gebruik ik nog voor avatars en sigs oid..

Maar heb je al wat gemaakt of is alles nog In Progress? =P
 
Ricepuppet":2cvz7sux said:
Ik ook even snel dan :)

Ben al op meerdere fora bekend, voornamelijk het Segaforum. 23 jaar, zelfstandig militair (KMAR) doe op dit moment eigenlijk alleen aan PC / PSP gamen, ben de consoles een beetje zat geworden. Ben vroeger fervent skater geweest, maar nadat ik m'n pols heb gebroken ben ik maar met die carriere gestopt.

Draag nog wel de kleding, lees de magazines en ben nog van plan dit jaar een nieuwe plank te kopen. Beetje in de winter skaten is niet tof, maar te doen. Luister voornamelijk metal / rock - nu metal - hoe je alles tegenwoordig wilt noemen. In het rijtje van System Of A Down / Disturbed / Trapt / Lost Prophets. Hard, maar ook relaxte skate muziek dus.

Ben door Ken gewezen op Nozomi (hoewel ik de naam Akihibara - zo goed? - wel regelmatig op andere fora's voorbij zag komen), waar op dit moment nog een kleine community is. Maar dat zal gestaag groeien, denk ik zo. Beetje hier en daar het woord aan het rondbazuinen enzo :)

De layout ziet er fris en stylish uit. Kudo's to that.

Heb je nou nog veel vrije tijd als militair zijnde? Of doe zit je niet in een onderdeel dat veel uitgezonden wordt?
 
Ben 1 keer uitgezonden voor 2 maanden. Maar uitzending is niet iets dat je kiest, het wordt je opgelegd. Daarbij zit ik niet bij de Landmacht (wat vaker op uitzending gaat) maar bij de KMAR, als beveiliging.
 
Gungrave":3ggv6jxl said:
Maar heb je al wat gemaakt of is alles nog In Progress? =P

Eerste spel is verkocht, tweede staat op het punt verkocht te worden. En voor beide heb ik een NDA moeten tekenen, dus ik kan pas wat laten zien als het op de markt komt :(
 
Fantus":1uh1akx7 said:
Gungrave":1uh1akx7 said:
Maar heb je al wat gemaakt of is alles nog In Progress? =P

Eerste spel is verkocht, tweede staat op het punt verkocht te worden. En voor beide heb ik een NDA moeten tekenen, dus ik kan pas wat laten zien als het op de markt komt :(

Ah ok, zou je misschien kunnen vertellen waar ze over gaan of mag dat niet? Pb me ander even, ben wel geinteresseerd =)
 
Oi mensen!

Ken gaf me (terecht) een schop naar z'n forum. Eindelijk iets waar we al lang op zitten te wachten. Mijn naam is Remco ben met een paar maandjes klaar met m'n studie en verder full time spelontwikkelaar. Ik woon in Leeuwarden, samen met m'n vriendin en huisgenoten.

Waarom kom ik hier? nou vooral om over Arcade te bomen natuurlijk :) momenteel heb ik een vrij kleine verzameling games waar ik allemaal min of meer een (sentimentele) waarde aan hecht. Denk hierbij aan Street Fighter, King of Fighters en Final Fight. Games die "de shit" waren toen je ook in nederland nog wel eens een speelhal binnen kon stappen. Ik speel m'n games op een vrij massieve no-name cab maar ik ben nog van plan deze te gaan vervangen voor een fijne NEO29 of Astro City.

Mensen kennen mij misschien van andere fora onder RSP maar m'n voornaam is goed genoeg voor mij, vandaar. M'n games geschiedenis is weinig bijzonder. Ik kan alleen zeggen dat ik een voorliefde heb voor Nintendo, naja nintendo en High Res sprites die je ziet op de Neo's :)
 
Ai folks!

Na lange tijd rond gezwerfd te hebben op InsideGamer.nl kan het weleens voorkomen dat je bijzondere peepz tegen komt. Ken was er zo één, m'n eerste ontmoeting op het forum met hem is er één die ik nog steeds herinner, hij zat te zeiken en te zeiken over van alles en het werd een gezellige verhitte discussie. Niet dat ik Ken echt mocht in het begin, hij zeek voornamelijk alles en iedereen af.. maar er was wel een keerzijde...

Na verloop van tijd begon ik namelijk op te merken dat hij een doorgewinterde hardcore gamer was met een grote voorliefde voor alles wat Japans is. Uiteindelijk mocht ik hem steeds meer (naja, eigenlijk begreep ik Ken eindelijk) :lol: en ik heb 'm volgens mij één keer gesproken op de Power Unlimited Game Awards, waar hij bij een Xbox stand stond te promoten als ik het goed heb. Grote gast, zeker gevaarlijk, maar wel zeer oké.. :D

Anyways, zijn hoofd zit boordevol informatie over de Japanse cultuur en gaming industrie, wat hij zo te merken graag deelt met ons.. Zeer informatief en leuk om te lezen/weten. Dankzij InsideGamer kwam ik erachter dat Ken een eigen site had en zodoende keek ik zo nu en dan op de site. Pas sinds vandaag kwam ik erachter dat er ook een forum is toegevoegd, dus gelijk geregistreerd en nu ook maar even voorstellen.

Ik ben Wouter, 24jr en bekend van InsideGamer.nl onder de alias Cyberpunk, evenals hier nu. Voorheen zeer actief als redacteur geweest voor IG, tegenwoordig op een lager pitje gezet, maar ik hoop in de toekomst weer wat actiever te worden.

In het dagelijks leven zit ik in de Verzekeringen, wat ik dus zeer saai vind. Om die reden ben ik bezig om de ICT wereld binnen te dringen en ben ik momenteel bezig met een concept om een eigen bedrijf uit de grond te stampen. Hoop werk, maar wel leuk. Ik ben gek op gamen, hoewel ik het afgelopen jaar een tijdje weinig met het gamen heb gedaan, pas sinds de laatste paar maanden en dankzij de komst van de Xbox 360 ben ik er weer druk mee bezig. Naast het gamen ben ik veel op het internet te vinden om voornamelijk game- en filmsites te checken en om te chatten. Ook vind ik het leuk om grafisch capriolen uit te halen met photoshop, hoewel ik geen pro ben, ik ben blij dat ik er wat mee kan. :D Als laatste wil ik nog toegeven dat ik een groot muziekliefhebber ben, ik luister alles van de oud tot latin, van soul tot rock.. Als het goed klinkt, dan wil ik het luisteren.

Ik zal hier zo nu en dan wel langs komen en gezellig mee posten. Dus, ik spreek jullie vast nog weleens. :D
 
Ook maar even een voorstelling geven.

Ken heeft ook mij op dit forum gewezen nadat de site vernieuwd was. Daarvoor kwam ik er ook af en toe eens kijken. Ik ben Raymond, net 21 jaartjes oud, woon nu in Hirakata in een land met heel veel Japanners, Japan genaamd. Zit hier ongeveer in hetzelfde kader als Ken voor de studie waar ik Ken dan ook van ken.

Als klein ventje van 6 kreeg ik bij de verjaardag een mastersystem. Sindsdien helemaal verslaafd aan het gamen, geld was er echter niet zoveel dus spellen uitkiezen diende zorgvuldig te gebeuren. Sinds die tijd zijn er o.a. ook een Megadrive (Streets of Rage 2 8) ), NES (weer weggedaan), Saturn, PSX, Dreamcast, PS2 en Gamecube in huis gehaald. Spelen doe ik er echter niet meer op, ik weet niet waarom. Komt waarschijnlijk wel weer. Gamesnieuws volg ik sinds meer als 3 jaar niet meer en hierdoor is mijn kennis enigzins vervaagd 😉

Hou me wel bezig andere dingen zoals F1, Karten, Auto's, motoren, poolen, karaoke en ben van plan eersdaags te gaan zwemmen. Daarnaast ook een muziekliefhebber, van gabber tot rock tot J-pop vind je in mijn collectie. Luister dus zo ongeveer wel alles.

Als ik klaar ben met mijn studie wil ik of een eigen zaakje beginnen in NL of werk vinden en wonen in Japan. En tot die tijd zitten we gezellig hier.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top