What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Dreamcast probleem (Disc niet lezen)

Abc123

TATE Mode Pilot
Beste Nozoms,

Ik heb sinds kort een Dreamcast, alleen is het probleem dat hij telkens de disc niet kan lezen. Halverwege het spel valt hij uit, omdat hij het niet kan lezen. De spellen bevatten zo goed als geen krassen, dus daar ligt het niet aan. Tevens heb ik een cd cleaner gebruikt, zonder enig resultaat. Is er iemand die weet wat het probleem is/kan zijn?
Als iemand hem zou kunnen maken, zou dat fijn zijn. Uiteraard tegen een vergoeding. Ik hoop dat een van jullie me hiermee kan helpen.
 
pot afstellen van de laser verhelpt het probleem waarschijnlijk.

zie ook;


pretty easy as you can see ;)
 
Abc123":nm27dspq said:
Beste Nozoms
Hiermee riskeer je een ban ouwe bananenschil!

Abc123":nm27dspq said:
Beste Nozoms,

Ik heb sinds kort een Dreamcast, alleen is het probleem dat hij telkens de disc niet kan lezen. Halverwege het spel valt hij uit, omdat hij het niet kan lezen. De spellen bevatten zo goed als geen krassen, dus daar ligt het niet aan. Tevens heb ik een cd cleaner gebruikt, zonder enig resultaat. Is er iemand die weet wat het probleem is/kan zijn?
Als iemand hem zou kunnen maken, zou dat fijn zijn. Uiteraard tegen een vergoeding. Ik hoop dat een van jullie me hiermee kan helpen.

Deze vraag hoort dus overal thuis, behalve in buy & sell. Moved dus.
 
De laser is helaas een kwetsbaar onderdeel van de DC. Zorg ervoor dat je hem zeker NIET teveel verdraait. Succes!
 
Wat Sp33dfr3ak zegt, pas daar mee op. Een nieuwe laserunit is eigenlijk de enige echt goede oplossing.
Je kunt wel het e.e.a. "iets" verbeteren hiermee, echter zeker niet voor lange duur (uit eigen ervaring).
 
Mocht je het niet voor elkaar krijgen, dan heb ik wel interesse in je kapotte Dreamcast voor het gebruik van spares.
 
Back
Top