What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Cif maakt geen krassen hoor. Ik heb er drie Sega candy's grondig van top top teen van binnen en buiten mee gedaan. En ik ben ECHT een miereneuker met viezigheid, plekjes en krasjes. Maar je kan altijd even testen op een stukje dat uit het zicht zit om er zeker van te zijn.

Die Magic Eraser wondersponsjes werken super. Maar is dus iets anders dan de huis-tuin-en-keuken schuursponsjes he! Die krassen zeker wel. Magic Erasers schuren iets harder dan Cif maar je krijgt er dus ook meer moeilijke plekjes mee weg. Is een kwestie van tussen het poetsen door blijven checken of het goed schoon is en dus niet blind doorschuren op een plek. Ik moet zelf ook nog eens aan de slag met die sponsjes op plekken waar Cif niet genoeg was.

Voor die speakers zou ik inderdaad op zoek gaan naar een simpele 2.1 subwooferset voor de PC. Bij voorkeur met een bedrade afstandsbediening. Je kunt dan gewoon de 2 kleine speakertjes in de doos laten zitten en de huidige speakers in je cab aansluiten op de L en R van de Subwoofer. Je krijgt dan een betere bas, regelbaar volume, originele speakers werken en misschien zelfs een 3,5mm jack op de remote om een ipod aan te sluiten ;)

Cif is een oplossing voor grondig schoonmaken zolang je daarna maar met een polijst (pasta) het oppervlak weer glanzend maakt. Als ik een hoogglans joystick maak dan schuur(korrel 4000 i.c.m. water) ik 'm ook nog eens na om 'm uiteindelijk met een scratch-remover glanzend te maken.
Als het oppervlak niet glanzend hoeft te zijn hoef je dus nieteens die laatste stappen te nemen.
Cif niet gebruiken op je monitor en ongeverfd aluminium :)

Die bedrading heb je niet nodig volgens mij hoor, ik denk dat als je de speakers er uit haalt je ook wel gewoon een draadje op de speakers zelf kan aansluiten. Hoewel dat misschien wel onhandiger is als je ooit de achter kap eraf wil halen (dan trek je de draad mee). Ik heb die kabeltjes die er origineel in zaten nog wel *ERGENS* in de schuur liggen trouwens, ik kan vandaag of morgen wel eens kijken of ik ze kan vinden..

@Jinxz Door Cif zijn mijn cabs absoluut niet doffer geworden hoor :)
Ik snap wat je zegt over polijstpasta om hem opnieuw te laten blinken, maar na poetsen met Cif was dat bij mij echt niet nodig, blonk weer als een tiet.

Hier een foto van net na het poetsen van mijn Blast City.

5688026320_e8eee3d9d3_b.jpg

5688030626_2cf11e379c_b.jpg

Ik heb net een paar wondersponsjes gehaald en ik ga het zo uitproberen. Hopelijk werken ze goed.

Ik snap nu het idee van speaker->versterker->pc. Ik probeer vandaag, en anders morgen, de speaker te inspecteren.

Ik had nog een kapotte speakerset bij mijn ma liggen maar ik herinnerde dat mijn pa zei dat hier ook iets lag. Kijk eens wat ik gevonden heb.

speakers%20002_zps72fa738b.jpg

speakers%20001_zps3b307070.jpg

Hij is wel wat groot dus hopelijk past dat ding en de pc onderin en hij heeft een Aparate Left en Right input en volume regelaar. Nu even kijken hoe ik de speakers er precies op kan aansluiten.
Btw als iemand hier in limburg woont en ooit eens langs wilt komen, dat mag zodra die af is :)

Heb hem veel schoner gekregen. Sponsje hielp erg effectief tegen het vuil aan de binnenkant. Ik kreeg er aan de buitenkant de meeste sporen wel mee weg maar het laat wel een klein schuurspotje achter maar die zie je alleen als je echt het licht erop schijnt dus het valt enorm mee. Weet iemand hoe ik de reflectatie van mijn monitor kan verminderen? Het is nu half een spiegel.

cotje":2m79cnz2 said:
Heb goede ervaring met die gele keukenspay (weet de naam zo even niet)!

Dasty!!! Gebruik ik altijd om mn bbq te ontdoen van de meest hardnekkige aanbrandsels.

Wellicht krijg je daar de reflectie ook mee van je scherm? Zou zo maar een filmisch laagje rotzooi op kunnen zitten. Anders monitor anders afstellen met de podjes?

Ja ik vind wel iets waardoor de monitor minder glimt. Hij is nu veel schoner als eerst dus een keukenspray heb ik niet meer nodig. Ik ga wel nog eens de bak opnieuw spuiten. Als het goed is, is de kast komende vrijdag klaar voor gebruik.

Update: cp binnen en aangesloten + opgepoets + pc

Ik heb ook een marqueeholder gekocht, maar die is nog niet binnen. Ik zoek overigens nog leuke marquees voor erin dus als iemand er nog heeft liggen, stuur mij even een pm ofzo :)

Gister alles aansloten en vandaag met een hoop vrienden vooral SSF2T gespeeld. Monitor valt een keer een halve seconden uit na 30min. Best raar.

Daarnaast is de 2p buttons/stick aangesloten op een chuthlu pcb en die wordt wel herkend door windows maar ik kan hem niet gebruiken in SSFIVAE en xpadder. Weet iemand misschien waardoor dit komt?

Pictures:

marktplaats047.jpg

marktplaats049.jpg

marktplaats052.jpg

Jep heb hem net binnen. Moet hem ergens komende week schoonmaken en dan zet ik hem er op. Ja hij herkent de 2p kant niet ook al heb ik nog geen 1p kant ingevoerd. Ik kijk er vanmiddag nog even goed naar. Maar windows herkent hem wel. Hij werkt op mame maar niet op xpadder en SSFIVAE.

Photo update voor de geinteresseerde:

De kast staat normaal in de hoek tegen de muur dus dan valt de pc totaal niet op. Wat vinden jullie, moet ik de pc verkleinen (Uit elkaar halen en op een plaat vast zetten) zodat die er perfect in past? Of valt het wel mee. Ik ga de metale kast verwisselen met mijn bureau en ik zet daar het toetsenbord/muis en een extra monitor op zodat ik de pc tegelijk als pc kan gebruiken :)

De marquee is nog niet schoongemaakt maar zit er op. Jammer genoeg zijn er kleine stukjes afgebroken waardoor ik hem niet meer vast kan zetten maar hij zit redelijk stevig dus dat is geen probleem.

marktplaats016.jpg

marktplaats020.jpg

marktplaats018.jpg

Dude, Mooie cab, maar bouw die PC op een plank om je klep dicht te kunnen doen.
Echt, maakt het helemaal af.

Haha mijn pa vind het ook super lelijk. Ik ben zelf een beetje bang dat ik iets kapot maak maar is zoiets moeilijk? En overhit de pc dan niet redelijk snel?

Nee totaal niet.
De schoefjes die je gebruikt om je moederbord aan te sluiten op je pc kast draai je in het hout, en daar zet je het moederbord op.
De rest maak je ook vast, klep dicht, en sjieke cab 8)

Dit is de mijne die ik gebruikte.
Nu een andere, maar staat in me verkoop topic. als je meer foto's wil als voorbeeld voor je eigen PC; pm me maar.

IMG_1132.jpg

IMG_1077.JPG

Ziet er niet heel gemakkelijk uit. Ik kijk er vanavond eens naar. Maar je hoeft dus niet alles los te maken en dan weer aan elkaar te zetten. Maar hij overhit dan ook echt niet?

Chapddr":25v708q1 said:
Ziet er niet heel gemakkelijk uit. Ik kijk er vanavond eens naar. Maar je hoeft dus niet alles los te maken en dan weer aan elkaar te zetten. Maar hij overhit dan ook echt niet?
In essentie is het niet heel moeilijk. Zoals het in de PC zit aansluiten maar dan op een plank i.p.v. een behuizing. Ik heb 6 jaar lang een PC shop gerunt en 1000+ kut PC's geassembleerd.
De temperatuur wordt er wss beter op dan in zo'n klein computer kastje.

Ja maar ik gebruik hem ook als pc en ik bedacht me net, ik zet hem er gewoon naast met de kabels aan de achterkant. Ik wil nog een losse monitor op mn bureau voor gewoon gebruik dus dan is het gewoon een kwestie van vga kabels wisselen, ziet er beter uit en er kan niks fout gaan.

Gister is mij verteld dat er een coating zit op arcade monitors. Ik zie dat sommige mensen de coating weg polijsten, ook op nozomi. Wat is precies hiervan het voordeel? Aangezien ik heb ook misschien wil gaan doen. Ik kan me voorstellen dat het beeldscherm helderder is en iets minder weerspiegelt? Ik lees ook dat ze soms zeggen dat het een anti-reflectiecoating is maar dat het eraf halen geen verschil uitmaakt. En is het gevaarlijk voor het beeldscherm zelf? (Kwetsbaarder etc.)

Back