What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Hetzelfde als een cthulhu pcb dus? En hoe krijg ik de voorkant / controlepaneeldeksel witter? Die zijn t vieste van wat ik echt schoon wil.

DLX":3kd2ikyy said:
Klopt, een Naomi = geen Vewlix Jinxz :)

TL lamp van 5 euro is inderdaad een goed idee voor die marquee.

Voor de rest hoef je weinig aan te passen, op een speakersetje , en eenpadhack/i-pac na.

Succes Chapddr. Ben benieuwd naar het resultaat!

Haha toen ik de balk op het CP zag zitten voor de movelist ging ik er direct vanuit dat er verlichting achter kon. Vewlix minded idd ;)

Ja ik ga zoiets nog doen. De kast mist alleen nog iets wat best belangerijk is. Ik mis de aansluiting van de boxen. Ik weet niet of alle naomi boxen dezelfde aansluitingen hebben dus als iemand een foto nodigt heeft, meldt het even. Maar weet iemand waar ik zoiets kan kopen? Aansluiting van boxen naar pc.

Tja.... ik bedoel er niks mee, maar je hebt wel een arcade cab een geen doosje lego die je 1-2-3 in elkaar zet.

Alles kan.... maar of het handig is... google anders ff wat handleidingen enzo en lees je even in....

PS. Zit er wel een versterker in of is heel de Naomi gewoon leeg kwa bekabeling en onderdelen?

Heb je een versterker dan minijack 3.5'' naar RCA!

http://www.new-line.nl/nl/verloopjes-au ... l_6020.htm

Ja dat begrijp ik ook al was het in elkaar zetten erg simpel :) Ik zal vanavond dan wel wat op het internet surfen. Ben vandaag ervoor naar een computerspeciaalzaak geweest maar ik had een te kleine foto maar volgensmij weten die er ook niks van. Enigste bekabeling die ik tegen ben gekomen was die onder het centenbakje. (Volgensmij hoorde die bij de teller van hoe vaak er op gespeeld is.) De bak die om de monitor heen gaat heeft wel gewoon 2 speakertjes erin. Met versterker bedoel je dit ding?
http://verzamelen.marktplaats.nl/automa ... ifier.html
Want die heb ik dus niet.

Ik heb overigens al een paar guides op arcadeotaku gelezen over naomi's zodat ik naomi's beter snap, het is dus niet zo dat ik al mijn vragen hier post. Sorry :)

Die versterker waar je naar linkt zit er origineel in ja, maar lijkt me niet handig om die er in te steken, want die draait op de stroomvoorziening die er origineel in zit en is volgens mij 110v. Versterker=versterker, het versterkt geluid en klaar. je kan imho elke versterker uit een kringloopwinkel pakken en die gewoon erin steken. Eventueel eentje van van die externe computerboxjes, creative, etc etc. Van boxen naar versterker is gewoon 2 draadjes per box en klaar. Van ohms enzo heb ik niet zo'n verstand, maar als je de versterker niet te hoog draait blaas je ze iig niet op ;)

Oke dus even voor de duidelijkheid.

Om hem aan de praat te krijgen moet ik gewoon per speakeraansluiting twee draadjes aan een versterker maken. (Zoals het + en - idee ) En dan iets kopen waarop die op de pc kan worden aangesloten en klaar is kees? Ik heb misschien nog wel een paar oude pc boxen hier liggen.

Heb helaas door de verhuizing waar ik nu middenin zit geen pc bij de hand met internet, dan had ik er uitgebreid op ingegaan, maar is allemaal erg simpel met de versterker van Naomi en de speakers die er al in zitten. Als die versterker er niet in zit kan je er eentje kopen, ik heb ze nog wel. Dan kan je de volume ook regelen via de bovenkant, werk zo makkelijk. Volgende week ben ik weer volop online en kan ik er wat uitgebreider op ingaan. Dat tikken.via mobiel vind ik maar niks.

Cab is helemaal leeg hassan, geen bedrading etc en zonder de sun PSU lijkt me naomi versterker niet heel handig?

Nogmaals bedankt voor alle hulp jongens,

Maar ik ben nu een beetje in de war. Zoals neo zegt, de cab is inderdaad leeg. Die naomi versterker is dus onhandig qua volt en dat ik er nog iets voor nodig heb. Ik kan dus beter de speakers aansluiten op een versterker. Alleen hier raak ik wat in de war, misschein ook omdat ik zelf niks van speakers etc weet.

Ik heb thuis wel een versterker liggen die aan te sluiten is op de pc, alleen is het ook een subwoofertje. Kan ik die dan ook gewoon gebruiken of moet ik hem dan uit elkaar halen en het versterker gedeelte wat erin zit eruit halen? Want ik neem aan dat het maken van de kabeltjes geen heel groot probleem zal zijn en het versterkertje heeft zelf een volume knop. Ik plaats hem wel voor de klep aan de voorkant zodat ik er makkelijk bij kan.

En cotje. Heb jij misschien een magic tip om de kast witter te krijgen en vuil (wat er moeilijker afgaat zoals kleine zwarte strepen) weg te krijgen. Misschien een schuurspons met een bepaald soort middeltje wat ik ergens kan halen? ( Je hebt tegenwoordig ook van die creme voor op je auto die lak van het botsen weg haalt dus er bestaat vast ook nog wel zoiets wat op cab's wonderen doet. )

OK heel simpel;

1. I-pac of wat voor packhack dan ook of iets anders
2. PC op 640x480 (weet niet wat voor scherm er in zit)
3. PC speakers van 30 euro ofzo :)
4. TL-lamp
5. Alles aansluiten op stekkerblok met schakelaar (PC+TL+Speakers+Monitor)
6. Zorg dat de basis werkt.... mame ofzo...
7. Denk na over spuiten, maar schoonmaken met een schuurspons gaat hem niet worden denk ik :) je auto doe je ook niet met een schuurspons ;)

.... misschien polijsten dat kan.....

Hey,

1. Jinx werkt atm aan mijn controle paneel. Hij sluit alles aan op een chtulhu pc/ps3 per spelen/set knoppen. Dan heb ik toch geen i-pac meer nodig?
2. Is al geregeld. Ja er zit de originele crt monitor in met VGA aansluiting dus 640x480.
3. Dus gewoon de originele speakers vervangen met pc speakers of de pc speakers buiten de kast plaatsen? Ziet er wel lelijker uit.
4. Jep dat ga ik in de herfstvakantie met mijn pa erin zetten. Zal niet moeilijk zijn :)
5.Had ik al klaar liggen maar die heeft maar 3 stekkeropeningen dus even een grotere zoeken.
6. Ik heb al een map met hyperspin gemaakt met mame erin. Die werkt volledig. (Heb theme's etc gedownload alleen moet ik nog even uitvinden hoe ik preview movies of preview images krijg ). Ik kan het later gewoon in delen via een usb overbrengen op de andere pc. (Eerst alles zonder roms en dan de roms ) Alleen het toevoegen van een niet standaard ingebouwde emulator (Naomi) lukt niet maar dit vind ik nog wel uit hoop ik.
7. Ja spuiten moet een keer in de zomer gebeuren aangezien het met dit weer niet super gaat. ( Mag het alleen buiten doen ) Maar er is niks van schoonmaakmiddel wat van die zwarte strepen verwijderd? ( Beetje zoals die strepen die je krijgt van schoenen op de gymvloer) Zal eens mijn pa vragen of we iets in huis hebben om te polijsten

Nogmaals dankje haha

@ChapDDR

Wat perfect werkt voor zwarte strepen en andere plekjes die je niet wegkrijgt, zijn van die Magic Eraser sponsjes.
Wondersponsjes heten ze ook wel, kan je gewoon bij de kruidvat enzo halen.
Ik heb destijds mijn kasten met Cif gepoetst en dat werkt ook, licht schuurmiddel zonder korrels en dat krast ook absoluut niet.

Spuiten is denk ik niet nodig hoor.

Ik ga na school zo'n spons halen. Ik lees dat het voor sommige mensen doffe plekken achterlaat maar als ik het zachtjes doe zal het wel meevallen of niet?

En waar kan ik die speakers goed weg werken? Kan ze moeilijk in de kast zetten want dan hoor je niks en ik wil liever gaan zagen zodat de speakergaten groter worden. Als ik gewoon die versterker gebruik die ik heb en de bass op mute zet en er dan de speakers op aansluit lukt het toch ook wel?

Edit: Er zit een 2 pin AMP U-P connector per speaker maar zoals gezegd, geen bedrading.
http://www.giz10p.co.uk/images/uploads/2pmaleup.jpg.
Moet ik dan zoiets kopen? http://www.giz10p.co.uk/Cabinet-Parts/W ... d_159.html

Chapddr":3p529ebu said:
En cotje. Heb jij misschien een magic tip om de kast witter te krijgen en vuil (wat er moeilijker afgaat zoals kleine zwarte strepen) weg te krijgen. Misschien een schuurspons met een bepaald soort middeltje wat ik ergens kan halen? ( Je hebt tegenwoordig ook van die creme voor op je auto die lak van het botsen weg haalt dus er bestaat vast ook nog wel zoiets wat op cab's wonderen doet. )

Heb goede ervaring met die gele keukenspay (weet de naam zo even niet)!

Back