rklok":uxlwxwdq said:?? waar zie je die dan???
Cageman":g19pmtzu said:In de categorie consoles/arcade sla je nu ook een tijdperk overPsykick":g19pmtzu said:Goed uitleg Erik, maar je slaat wel een heel tijdperk over en zorgt ook weer voor een beetje verwarring. Het 31kHz tijdperk is zo'n beetje begonnen met Naomi / Dreamcast. Was ook thuis de enige console die een VGA/31kHz/640X480 plaatje kon weergeven., denk aan bijvoorbeeld de X68000(ontwikkelplatform geweest voor CPS2). Eerste versie kwam uit in 1987; resoluties tot 1024x1024, 31k. Standaard resolutie voor veel games is 640x480 op een X68000. Berg titels voor uitgebracht die ook in de arcade stonden (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Sharp_X68000_games).
Sorry voor de slight offtopic![]()
Psykick":2244dsqo said:Ja, zo ken ik er nog wel een paar haha, als we de ontwikkelplatformen er nu ook bij gaan halen. Resolutie die de consument voor zijn giechel kreeg is relevant, niet wat er achter de schermen gebeurde. Laten we dan ook gelijk alle broadcast resoluties en beeldschermen bespreken, dan is de verwarring compleet :mrgreen:
Vet platform btw de X68000
rklok":3kbgllg6 said: