What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Beste keuze eerste (candy) cab?

?? waar zie je die dan???

Astro wel, Windy misschien volgende week bij de 2e zending ;)

rklok":uxlwxwdq said:
?? waar zie je die dan???
stock2f.jpg

Klik op plaatje voor grotere versie ;-). Wat is dat voor kastje..? :-)

Cageman":g19pmtzu said:
Psykick":g19pmtzu said:
Goed uitleg Erik, maar je slaat wel een heel tijdperk over en zorgt ook weer voor een beetje verwarring. Het 31kHz tijdperk is zo'n beetje begonnen met Naomi / Dreamcast. Was ook thuis de enige console die een VGA/31kHz/640X480 plaatje kon weergeven.
In de categorie consoles/arcade sla je nu ook een tijdperk over :-), denk aan bijvoorbeeld de X68000(ontwikkelplatform geweest voor CPS2). Eerste versie kwam uit in 1987; resoluties tot 1024x1024, 31k. Standaard resolutie voor veel games is 640x480 op een X68000. Berg titels voor uitgebracht die ook in de arcade stonden (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Sharp_X68000_games).

Sorry voor de slight offtopic :-)

Ja, zo ken ik er nog wel een paar haha, als we de ontwikkelplatformen er nu ook bij gaan halen. Resolutie die de consument voor zijn giechel kreeg is relevant, niet wat er achter de schermen gebeurde. Laten we dan ook gelijk alle broadcast resoluties en beeldschermen bespreken, dan is de verwarring compleet :mrgreen:

Vet platform btw de X68000

Psykick":2244dsqo said:
Ja, zo ken ik er nog wel een paar haha, als we de ontwikkelplatformen er nu ook bij gaan halen. Resolutie die de consument voor zijn giechel kreeg is relevant, niet wat er achter de schermen gebeurde. Laten we dan ook gelijk alle broadcast resoluties en beeldschermen bespreken, dan is de verwarring compleet :mrgreen:

Vet platform btw de X68000

Jaja.. maar de X68000 is gewoon een consumentenmachine hoor. En heeft gewoon resoluties van 640x480 op 31k. Niet alleen achter de schermen ;-) Ik heb er hier één op een VGA monitor staan (gradius, parodius, etc). Niks geen upscaler, gewoon VGA resoluties!

Ik bedoelde alleen te zeggen dat de X68000 ook werd gebruikt voor ontwikkeling van een aantal CPS games.

rklok":3kbgllg6 said:
Zo en nu als de donder naar Apeldoorn om er 1 uit te zoeken!! :)

stock.jpg

(drool)

...en zie ik daar achter die krukjes een capcom minicute staan?

Mooie voorraad Ronnie ^_^

Back