What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Gyruss

Cabinet Dweller
RetrogameExperience2.jpg

Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Space Invaders, Pac-Man, Doney Kong en Mortal Kombat. Als bij het horen van deze namen je handen gaan jeuken en je gamebloed sneller stroomt, zet dan 14 en 15 september vast in je agenda. Beeld en Geluid in Hilversum organiseert namelijk dat weekend de Retro Game Experience. Tijdens dit weekend krijgen bezoekers een uitgebreid overzicht van de grootste videogame klassiekers uit de jaren '70, '80 en '90 te zien

Arcadekasten, Consoles & Handhelds

De bezoeker heeft de mogelijkheid om bekende titels als Galaga, Ms Pac-Man, Out Run of Time Crisis in een nagebouwde arcadehal te spelen. De arcadekasten zijn verzameld bij Beeld en Geluid door ‘collectors’ van klassieke arcadekasten uit heel Europa voor Eurocade, een jaarlijkse bijeenkomst voor verzamelaars en liefhebbers. Tevens is er speciale aandacht voor de nog immer populaire Japanse arcadekasten, de zogeheten candycabs. Uiteraard zullen de console en pc games niet ontbreken en is er een uitgebreide tentoonstelling over handhelds, zeldzame games en controllers.

Filmprogamma

In de theaterzaal worden diverse videogame gerelateerde films vertoond, zoals Disney's “Wreck-it Ralph”, de cultclassic “The King of Kong” en de Europese première van “The Video Craze”. Daarnaast draait er een filmprogramma, over gaming in de media door de jaren heen, samengesteld uit diverse televisieprogramma’s uit de archieven van Beeld en Geluid.

Gamekings
Game-recensent Steven Saunders van het tv-programma Gamekings is aanwezig om voor een live publiek zijn favoriete retro games te bespreken.
Tijdens een paneldiscussie kan de bezoeker luisteren naar een discussie tussen professionals uit de videogame industrie. Videogame auteur en expert Martijn Koch zal een presentatie over handheld computer games houden.

Retro Game Quiz & High score competitie
De bezoeker kan zijn of haar videogame kennis testen door mee te doen aan de retro-gamequiz. De echte gamer kan bovendien een poging wagen om de high-score neer te zetten, in de Donkey Kong High Score Competitie op de originele Nintendo arcadekast uit 1981 en spannende prijzen winnen!

De Retro Game Experience is gratis toegankelijk met kaarten voor de Media Experience van Beeld en Geluid.

Kijk voor tijden en prijzen op de website http://www.beeldengeluid.nl/retro-game-experience
Of op Facebook https://www.facebook.com/events/131715307036582/

 
De volgende games zullen te spelen zijn tijdens de Retro Game Experience:

Arcade
Computer Space, BreakOut, Space Invaders, Video Pinball, Galaxian, Lunar Lander, Asteroids, Berzerk, Phoenix, Pac-Man, Asterock, Centipede, Space Zap, Donkey Kong, Galaga, Ms. Pac-Man, Crazy Kong, Donkey Kong Jr, Moon Patrol, Scorpion, Joust, Gravitar, VS. Mario Bros / The Goonies, Spy Hunter, Juno First, Star Wars Cockpit, Out Run mini, After Burner Deluxe, R-type, Parodius, Sega Mega-Tech, Hard Drivin', The Simpsons, Terminator 2, Street Fighter 2, Mortal Kombat II, NBA JAM, Tekken, DonPachi, Time Crisis, Metal Slug, Daytona USA 2 Twin, Star Wars Racer Arcade Twin.

Consoles
Magnavox Odyssey, Nintendo Entertainment System, Super Nintendo Entertainment System, Nintendo 64, Sega Dreamcast, Sega Saturn, Sega Mega Drive, Sega Master System, Vectrex with helmet, Atari 2600, Atari 7800, Atari Jaquar, Pong, Intellivison, SNK NeoGeo AES, Philips CD-I, Panasonic 3DO, PC- Engine, Colecovision, PS1.

Pc’s
Atari ST, MSX, Atari 800 XL, Commodore 64, Commodore Amiga.
 
Tijdens het evenement worden de mooiste videogame-gerelateerde fragmenten uit het archief van Beeld en Geluid vertoond. Van Martijn's Krabbé Power Play, tot STER reclame en Jeugdjournaal - de gehele geschiedenis van videogames op de Nederlandse televisie komt aan bod.

 
en dan te denken dat die video's van 1982 zijn, als het niet ouder is, ik was nog dan nog een blaag van 1 jaar.. geniaal :mrgreen:
 


Tijdens de Retro Game Experience vind je een uitgebreide, historisch verantwoorde tentoonstelling van speciale en belangrijke handhelds uit de jaren 70, 80 en 90. Deze tentoonstelling wordt mede mogelijk gemaakt door https://magixbuttons.com/.

Ook kun je tijdens de Retro Game Experience een lezing bezoeken over de bijzondere geschiedenis van handheld videogames. In zijn lezing vertelt handheldverzamelaar Martijn Koch over zijn verzameling handhelds en het boek dat hij heeft geschreven, getiteld "2kB of Fun: The incredible world of handheld video games from 76-85”.

Lees meer over zijn boek en zijn verzameling in het interview met Martijn Koch: http://www.beeldengeluid.nl/interview-martijn-koch-2kb-fun
 
Zoals jullie weten kan er tijdens de Retro Game Experience gespeeld worden op 50(!) originele jaren 70, 80 & 90 arcadekasten in een nagebouwde arcadehal.

Kom alvast in de stemming met het onderstaande fragment uit 1982. 8)

 
Dit is FREAKY! Zet het filmpje stil op 0:40 en zet 'm naast de foto van abc123 :
abc.jpg

abc123 je bent gewoon een tijdreiziger!! ;)

<ontopic>Nice promo!</ontopic>
 
abc123 is the new doctor. Volgende keer als we naar het NGC gaan, haal oons ff op met je Tardis.
We kunnen elk weekend nu (back in time) :D

main.jpg
 
Jinxz":2nt08ww9 said:
Dit is FREAKY! Zet het filmpje stil op 0:40 en zet 'm naast de foto van abc123 :
abc.jpg

abc123 je bent gewoon een tijdreiziger!! ;)

<ontopic>Nice promo!</ontopic>
Hahahaha

Mijn haar is er nu af. Mijn oom die zou mn haar bijknippen. Wat doet hij, hij haalt grote happen uit mn haar! Toen moest het wel kort >:[
Maar ik laat het weer groeien! :D
 
Da Dude":3i53ws67 said:
abc123 is the new doctor. Volgende keer als we naar het NGC gaan, haal oons ff op met je Tardis.
We kunnen elk weekend nu (back in time) :D

main.jpg

He hij mag mijn tardis niet pikken ;)
David is wel mijn favoriete dokter van deze tijd.
 
Da Dude":227lvkq7 said:
David is wel mijn favoriete dokter van deze tijd.

Mijne ook. De andere halen het niet bij hem.

Christopher was ook wel goed maar Matt heb ik niet veel mee. Ben benieuwd hoe de nieuwe het goed doen vanaf december. gelukkig geen Matt meer.
 
Back
Top