What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Arcade locaties

In Londen zag ik afgelopen week nog bij the Eye een Arcadehalletje.
Achter de Mac Donalds daar heb je een Namco gamehall.
Vooral van die ticketgames, maar ook wat andere zoals Guitar Hero en Pac-man.

Het was er zo druk dat ik niet verder naar binnen geweest ben. Was bomvol.
Ik heb 1 foto gemaakt. Zal hem nog wel delen

Da Dude":1sjm8e55 said:
In Londen zag ik afgelopen week nog bij the Eye een Arcadehalletje.
Achter de Mac Donalds daar heb je een Namco gamehall.
Vooral van die ticketgames, maar ook wat andere zoals Guitar Hero en Pac-man.

Het was er zo druk dat ik niet verder naar binnen geweest ben. Was bomvol.
Ik heb 1 foto gemaakt. Zal hem nog wel delen

Daar was de laatste keer dat ik er was een star wars pod :P Maar het grootste gedeelte waren er veelal automaten voor prijsjes ala centerparks enz.

limburg roggel e village
en Al Aâroui, Marokko , weet alleen de naam niet meer van de arcade hal
staan voornamelijk fighting games laatste keer dat ik er was

Van het weekend was ik in Oostende. Kwam daar nog een arcadehal tegen: Reflex
Veel ticket automaten, maar ook wel wat leuke cabs.

6cclMtIY6-snmdtumGQ2GrSMWn2GCCwdatCLQoxE1aooxtudA6-FCcgW9vGEqshmbohw9b7qrUgvPxytKweONF9_irCc58yXLfQOEIlPYU2CsjKQ0i9mEzgBGtNd4P6mVdWhGEoKwANCZ5jRtTyDS5cn3t6a4aeL6T5gRW7RvTYhMAwr3pe-yIac4JCkDwRvF5LE3l52qckrqCbJbgQpJ8CVXhv3wb57zxyhvozXf0WgflDyhSlBzmPotXQrNh0oGt4HpE8HI_suBczJhsAR8swgC8HTkOV3YM38aUBWgPYQDnWmByoHEHmZakSbcPQBgS7-6tMarMHum4Bd3zkVjH_rMvGcf-LepLB_0dxRIml1TsuiNCaWceBKTgBNI3ttClOo8wA80yzuM-3Mfo7Lqm9t2002eezz8l5udj43OcaNS8LJNgU0vpfxivWI9bSIWiuTgXJ8Ew1BbFGL5lrVOFQXcvcV_6I3eVSXVTbV2m0CsaU6i4B6grqil1H4ileXP9FsSTesDG0vFHVLTZCnwz4_0SpcbUP4ZjorHtQqBcME3JD0LHYe_PunGZh1c_g72bQcQyGFrm0oLe3_9pP6dcpDm3TsvdnEbHiYS68BKqDv4A=w824-h618-no

De rest van de foto's staan op www.dadude.nl

oké die hebben best wel een aantal vette cabs staan! Cool, thx voor de foto's.

Dat is een gamestate lokatie. Het concept daarvan is natuurlijk al bewezen in o.a. Rotterdam. Een klassieke arcade hoef je niet te verwachten. Primair videmption. Wel hele leuke sfeer daar. Ben benieuwd hoe Utrecht er uit gaat zien.

Iemand al eens bij Up-Down in Minneapolis geweest?
Ben hier binnenkort voor mij werk en heb wellicht nog een vrije zaterdagmiddag over ;)

Ik was gister bij de opening. Compleet ruk. Vrij grote ruimte met alleen maar redemption machines. Er zijn 5 normale kasten, waaronder een Batman driving game, time crisis 5, cruisin blast, moto gp en mario kart dx. Alleen die nieuwe cruisin en timecrisis 5 zagen er leuk uit (Mario kart was erg casual) maar 1.50 per game is een vrij stevige prijs t.o.v. lage prijzen die de redemption machines vragen. Helaas geen DDR machine o.i.d. aanwezig.

De focus ligt echt op korte bezoekjes en niet kasten waarbij je op langer termijn veel speelt en een vaste groep kan ontstaan (bv. Wangan, tekken, street fighter etc.) Misschien ga ik er wel een keertje de nieuwe cruisin spelen (het was gister belachelijk druk) maar verder heb ik er niks te zoeken.

Alle gamestate lokaties werken zo. Videmption is de primaire business. Aan standaard arcade verdienen ze gewoon te weinig. Ik vind de sfeer bij gamestate in Rotterdam wel leuk, hoewel het me niet trekt om er vaker heen te willen. Uiteindelijk is het gewoon een kermis formule: tickets verzamelen zodat je goedkope Chinese rommel uit de vitrine mag uitzoeken ;)

Het is natuurlijk ook specifiek op een bepaalde groep gericht die weer heel anders gamen natuurlijk.

Er staan wel wat nieuwe games zoals die Batman racer e.d.
Dus om de games te spelen die bij Has niet staan, prima toch. Maar die ticketcrap is gewoon niks an.

Ik was met de Pasen op Ameland, en dacht ik ff een arcade daan te zien in het plaatsje Nes.
Was het alleen maar voor de allerkleinste (en dicht). jammer

Jongens, al een tijdje probeer ik wat meer arcades in Canada te vinden met zonder succes. Zijn er nog arcades die jullie wellicht weten in Canada die niet op de kaart staan?

Back