What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Animo check : Wie is in de markt voor een nieuwe Vewlix L?

heb wel oren naar een cab
maar waarschijnlijk voor een volgende zending om te kijken wat nu wel en niet geleverd word

eerst mijn sega naomi eruit gooien dus

Volgens mij maakt het 'kloon' zijn van een cab het geen probleem an sich.
Het zou alleen een probleem zijn als een kloon als echt wordt verkocht, ik denk dat daar wel mensen problemen mee zouden hebben. Vooral als de uiteindelijke prijs toch al wel in de buurt komt van de prijs van een echte (het scheelt natuurlijk nogal wat, maar het is niet alsof je iets koopt voor 1/10e van de prijs van het echte werk).

Ik vind ze er op de foto in ieder geval onwijs goed uiztien, maar gevoelsmatig houd ik zelf niet zo van kloon/fake/namaak, maar dat is persoonlijk.

In the end is het natuurlijk strafbaar als er echt een vewlix logo op staat en het echt verkocht wordt als vewlix maar nep blijkt te zijn. Maargoed, dat zal in NL denk ik niet zo'n probleem zijn met die 100man die uberhaupt weten wat een vewlix is ^^

ik heb zelf een paar Chinese klonen maar van andere dingen geen arcade en zelf een persoon die dagelijks met een originele werkt heeft het niet gemerkt pas na verteld te hebben dat het een kloon was zag hij een minimaal verschil

chinezen kunnen als het moet degelijke spullen maken
maar er word vooral van ze verwacht goedkope rommel te maken vandaar het idee dat alles rommel is uit China

oke deze waarschijnlijk kloon is niet goedkoop mer wel nieuw en 1/3e van een vewlix prijs
dus waarom niet

jiggymf":1wflsn3z said:
Volgens mij maakt het 'kloon' zijn van een cab het geen probleem an sich.
Het zou alleen een probleem zijn als een kloon als echt wordt verkocht... ... een vewlix is ^^

Redelijkerwijs mag je niet verwachten dat een product als dit, zelfs tegen een hevig opgeblazen prijs als die van Taito, voor 1/10 kan worden geproduceerd. Laat staan verkocht.
Een ander punt dat bijzonder veel invloed heeft op de prijs is natuurlijk het transport van een enkele cab. Vraag voor de grap eens een offerte aan bij Highway Entertainment, of een andere buitenlandse cab verkoper en je zult een hartverzakking krijgen van de transport kosten (denk $1000+).
Dus een geschatte prijs van 1600-1900 euro voor een enkele cab valt dan wel mee.

Om niet arrogant te klinken ;) : Mijn dagelijkse werk is om arcadesticks te maken die beter van kwaliteit moeten zijn dan dan die van fabrikanten als Madcatz en Hori. Onder mijn eigen merk verantwoord de kwaliteit daarvan dat ik wereldwijd joysticks verkoop van 200-350 euro tegenover de 100 euro van Madcatz en Hori. Van Dubai tot Japan, van Guam tot Zwitserland.

Als hij geen official Taito blijkt te zijn dan zal ik 'm niet zo verkopen. Ik zal wellicht 1:1 vergelijkingen maken met een officiële Taito dmv foto's. Maar ik schroom niet om het onder mijn eigen merk te verkopen en aanpassingen te doen om zo conflicten te voorkomen met Taito. Ik wil geen dozenschuiver zijn maar liever een kwaliteit toevoegende leverancier :)

O ik bedoel er verder ook niks mee hoor.
Volgens mij is er sowieso niks aan de hand als die dingen iet verkocht worden als 'echt', dan is het gewoon een erg interessant alternatief (en afhankelijk wat je kan aanpassen, voor sommigen misschien zelfs interessanter dan het origineel).

jiggymf":3k06sb2t said:
O ik bedoel er verder ook niks mee hoor.
Volgens mij is er sowieso niks aan de hand als die dingen niet verkocht worden als 'echt', dan is het gewoon een erg interessant alternatief (en afhankelijk wat je kan aanpassen, voor sommigen misschien zelfs interessanter dan het origineel).

No problem

Heeft ahoud geen officiele taito vewlix?

Da Dude":n2zfdpxi said:
Je ne sais pas !

Effe opletten dude! Antoin heeft een paar posts terug z'n Vewlix gallery getoond. Dus denk het wel. Je vondt het zelfs 'NICE' ;)

Haha kreeg net foto's van het inpakken van de cabinet:
protect_lcd_display_s.jpg

Bubble_pack_s.jpg

well_paper_stretch_films_s.jpg

wood_frame_s.jpg

plywood_s.jpg

Wel goed ingepakt zeg! Maar dacht ergens gezien te hebben dat je het panel voor transport omhoog kon zetten?

goatboy":2bgdlt0b said:
Wel goed ingepakt zeg! Maar dacht ergens gezien te hebben dat je het panel voor transport omhoog kon zetten?

Had ik ook opgemerkt. Had ze direct gemailed om dat nog te wijzigen ;)

Back