What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Animo check : Wie is in de markt voor een nieuwe Vewlix L?

Ik kreeg een response van Taito over de cabinets en zei zeggen dat ze niet kunnen bevestigen dat het wel/niet een originele cab van hun is = "The distribution of our cabinets beyond the japanese borders is not transparent so we can not confirm nor deny it's authenticity."
Daarom verkoop ik de Vewlix L nog niet als een officiële Taito.



Ik heb gelijk met de sales van Taito gekeken wat de prijs zou zijn om de huidige Vewlix-Diamond hierheen te halen.
De cabs moeten per 20 worden afgenomen en de prijs van Taito is van hun deur tot aan hun haven.
Je moet dus voor een Vewlix Cab met een Taito stickertje zo'n 6000 euro rekenen (x20 voor de importeur). Daarnaast hebben ze nog geen specs beschikbaar in het engels dus komt direct de vraag of je 'm kan vergelijken met de Vewlix-L of de Vewlix-F om de prijs nog enigszins te verantwoorden.
 
Voor dat geld raak je ze in de particuliere markt niet kwijt, denk ik. De kloon-Vewlix is dan wel goedkoper, maar ook dat is een bedrag dat niet iedereen kwijt wil voor een cab. My 0.02c.. ;-)
 
Cageman":ylr3t3xx said:
Voor dat geld raak je ze in de particuliere markt niet kwijt, denk ik. De kloon-Vewlix is dan wel goedkoper, maar ook dat is een bedrag dat niet iedereen kwijt wil voor een cab. My 0.02c.. ;-)

De cab is besteld, daarnaast is ie al verkocht op basis van alle info.

Ik heb geïnformeerd en zou ze in grote aantallen ook als barebone kunnen inkopen, zonder scherm, hardware en stick/buttons. Dat geeft mij de gelegenheid om custom cabs te bouwen met custom specs zoals no-lag scherm, 1080p scherm, keuze uit sanwa & seimitsu, button light-up, subwoofer, custom kleuren en extra compatibillity met 360/PS1,2,3/PC.
 
Er zal wel een beperkte markt voor zijn denk ik. Zelf echter geen interesse. Vind het wel mooi om te zien uiteraard :) De prijs is mij te fors, waarbij ik niet zeg dat de prijs niet klopt overigens.
 
ne0":2x23boif said:
Er zal wel een beperkte markt voor zijn denk ik. Zelf echter geen interesse. Vind het wel mooi om te zien uiteraard :) De prijs is mij te fors, waarbij ik niet zeg dat de prijs niet klopt overigens.

Thanks. Ja het is een boel geld maar niet duur.
 
Jinxz":ys4ot1wb said:
ne0":ys4ot1wb said:
Er zal wel een beperkte markt voor zijn denk ik. Zelf echter geen interesse. Vind het wel mooi om te zien uiteraard :) De prijs is mij te fors, waarbij ik niet zeg dat de prijs niet klopt overigens.

Thanks. Ja het is een boel geld maar niet duur.

Mee eens, hoor. Er zal echt wel een markt zijn, en dan idd vooral in high-res next-gen gaming. Je idee om ze als barebone te kopen en zelf af te maken is wel tof.
 
Smallcab verkoopt evt clonen.
Je moet ze wel halen, hij verstuurd niet buiten Frankrijk
Nog wel prijzig: 2200 euro.
 
Da Dude":2xebcykm said:
Smallcab verkoopt evt clonen.
Je moet ze wel halen, hij verstuurd niet buiten Frankrijk
Nog wel prijzig: 2200 euro.

Hij verkoopt inderdaad die cabs voor 2200 en exporteert niet. Ik verkoop voor minder en zit in NL ;)
De cab is besteld en als het goed is gaat hij deze week op de boot. Misschien wishful thinking maar hij is iig deze week klaar om te versturen.
Niets tegen Smallcab maar het is hun doel om dozen te schuiven; ik wil aftermarket upgrades en customizing doen om een klant-specifiek product te leveren.
Ik krijg bijvoorbeeld binnenkort het plexi marque van een Vewlix-DIA voor de afmetingen op te nemen en zo marques aan te kunnen bieden in alle kleuren én custom vinyl logo's erop.
 
Of het nou 1600 euro is of 2200 euro, het blijft veel geld. Jij weet nu eigenlijk ook niet echt wat je krijgt; origineel spul of kloon. Ben wel benieuwd wat je allemaal binnen krijgt :)

Ook die zelfbouwpakketjes/barebone spreken me aan, hangt wel een beetje af van de prijs....
 
DLX":3hk7tm7g said:
Of het nou 1600 euro is of 2200 euro, het blijft veel geld. Jij weet nu eigenlijk ook niet echt wat je krijgt; origineel spul of kloon. Ben wel benieuwd wat je allemaal binnen krijgt :)

Ook die zelfbouwpakketjes/barebone spreken me aan, hangt wel een beetje af van de prijs....

Het is inderdaad een boel geld. Maar een verschil van 1600 naar 2200 euro terwijl Smalcabs voor die 2200 euro aangeeft dat het een clone is geeft toch te denken dat als de kwaliteit goed is, het een goede prijs/kwaliteit moet zijn.
Ik heb 6 jaar lang een computer winkel in rotterdam mede gerunt waar wij met het assembleren van maatwerk computers altijd makers van 'clones' genoemd werden. Naar mijn idee wel een mooi onderwerp voor discussie want waar lag de grens om iemand een original te noemen? Was HP een original die moederborden door Lenovo, harddisks van Maxtor, processors van Intel etc. liet maken en assembleerde? Dell, Alienware, Compaq deden allen hetzelfde door andere fabricanten de parts te maken en het te assembleren.
Waarin was een retailer dan anders om een clone genoemd te worden? Persoonlijke service, een gezicht bij de verkoop, winkel om de hoek?

Als je dat dan naar de Cabs trekt maakt Taito niet zelf hun cabs omdat zij geen metaal-bedrijfstak of plastic-spuitgieterij heeft.
Als ik een Vewlix-L van Taito had gekocht voor 4000-5000 euro en het scherm zou ik (met z'n 8ms) niet voldoende vinden voor mijn klanten en vervangen voor een 2ms scherm dan zullen er 2 meningen zijn:
1 Hij is niet meer origineel
2 Hij is beter dan het origineel
Ik ben van mening 2.

Hopelijk een leuke discussie ;)
 
Ik snap je punt; ik heb ook jaren op een assemblage afdeling in Ridderkerk gewerkt en werk ook al jaren met HP computers bijvoorbeeld.

Alleen jij geef/gaf aan originele Taito's te leveren voor die prijs, terwijl hun van te voren al zeggen dat het kloons zijn.

Ik wacht wel af.... laat maar weten als je alles binnen hebt :)
 
zpeakabonk":39tfx7uy said:
in frankrijk staat een add voor orginele dubbele

maar 4500 euro dus wel prijzig

2e hands neem ik aan? waar staat ie op ze interweb?
 
Tja je vergelijking met clones klopt natuurlijk niet. Of jij hem nu in elkaar zet of dat je een hp pakt, ze gebruiken allebei originele kwaliteits parts. Het gaat juist om namaak/bootleg spul hier dat soms perfect is en soms gewoon lage kwaliteit. Maar je moet het echt irl zien om te kunnen beoordelen lijkt me.

Als je het dan toch met iets wil vergelijken lijkt het meer op een lacoste shirtje dat je meeneemt van vakantie. Je weet dat het niet echt is, maar de ene keer zie je er niks van en de andere keer flikkert het logotje na de eerste wasbeurt er af.
 
Ik ben ook heel benieuwd wat je binnen krijgt. Veel geld. Maar damn wat vet als dat monster bij je staat te shinen.
 
@Jinxz; ik bedoel het niet verkeerd, het zou echt bruut zijn als je dalijk gewoon kale barebones (lees frame) van goede kwaliteit ken regelen voor een mooi prijsje :) Ik heb nog wel een perfect scherm staan en controls liggen die erin passen....
 
Nee, inderdaad. Dit gaat niet over of iets crap zou zijn omdat het niet origineel is, maar het is denk ik gewoon belangrijk te weten wat je verkoopt. De Arcade community is nu eenmaal kritisch :-)
 
Cageman":3rbp6d76 said:
Nee, inderdaad. Dit gaat niet over of iets crap zou zijn omdat het niet origineel is, maar het is denk ik gewoon belangrijk te weten wat je verkoopt. De Arcade community is nu eenmaal kritisch :-)

En geloof mij ook niet verkeerd. De reden dat ik een 'sample' heb besteld en niet meteen all-out 20 stuks bestel is omdat ik de kwaliteit en de hebberigheid van de Douane wil checken. Ik geef iedereen gelijk als ze de bouwkwaliteit van de chinese "you want cheap; you get cheap" in twijfel nemen. (Ondanks dat Taito ze wss ook in China laat maken) Daarom is naast de foto's die online gaan komen iedereen welkom om langs te komen om het zelf ff te zien/testen.
Als ie binnen komt en het voelt aan als een gammel conservenblik dan is niemand welkom en ga ik een dag lang janken met het scherm van telebankieren voor me neus :)
 
Back
Top