What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Akuma's Gameroom

Akuma2000

TATE Mode Pilot
Sinds vandaag mijn droom om een arcade kast thuis te hebben waar gemaakt.

Chris heeft dit mooi dingetje afgeleverd:

AXWVATE.jpg


Ernaast mijn werk/game PC/bureau:



:)
 
Wat een prachtige pc-mod zeg ! Cool :) En je arcadekast is natuurlijk ook erg mooi, past goed er bij :-)
 
Ik vind je desk pc echt AWESOME. Als je windows 8 hebt, moet je echt als gein de start trek LCARS interface kopen in de market.

echt die enterprice boardcomputer nagebouwd.


En je Vewlix. Tja, ik ben er ook heel blij mee. Ook al staat ie uit. Het is gewoon prachtig om in je kamer te hebben staan.

Best of 2 worlds die kamer van je.
 
Thanks! Afgelopen dagen (helaas) nog geen kans gehad om op de Vewlix te spelen door familiebezoek.
Vandaag ga ik het met enkele vrienden de Vewlix en hyperspin goed uittesten :D :D :D
 
Hier even een update, mijn arcade kast staat in mijn woonkamer!


Ik had al van kinds af aan een droom om een eigen arcade kast thuis te hebben.
Denk vanaf mijn 10e ongeveer als het niet eerder is, toen was ik al regelmatig te vinden in de lokale friettenten die arcade kasten hadden :sarc:
Een gulden die ik kreeg voor een zak patat, deed ik liever in de arcade kast hehe
In mijn puberteit was ik vaak te vinden in een Arcade hallen.
Maar helaas werden de Arcade hallen in paar jaar tijd allemaal gokhallen :'(
(misschien maar goed ook, gezien ik ging studeren :P)
Maar zo werd mijn behoefte om zelf een arcade kast te hebben eigenlijk steeds groter.
Na ruim 20 jaar is het eindelijk zover hahaha.


Via een oude vriend die tegenwoordig toevallig hierin handelt, jullie wel bekend als Chris :), heb ik een mooie originele Taito Vewlix F Cabinet op de kop kunnen tikken!
Deze is geïmporteerd uit Japan en daarna door hem gerefurbished.


De bedoeling is om een MAME PC in te zetten, voor de meeste arcade games.
Voor de nieuwe games die niet te kraken zijn, of ik ermee online wil (zoals Street Fighter IV) heb ik een tweedehandse XBOX 360 genomen, die ook in de kast is geplaatst.
Met een druk op de knop kan ik switchen tussen XBOX of PC.
Alleen moet ik wel pielen met de twee USB kabels voor de controllers, die ik dan van PC naar de XBOX moet aansluiten.
Geluid van PC en XBOX is met een splitter aangesloten op de versterker van de Vewlix, zo hoef dat iig niet telkens om te pluggen.



Zo kwam ie binnen, gedemonteerd, zodat ie in de kofferbak pastte.


aPDEyFm.jpg





En dit is de hardware:
(in de ruimte eronder komt de XBOX 360)


XFt3xX8.jpg


vbDIs9h.jpg


auACGTe.jpg


7LRXsZa.jpg


2Qxf3Ta.jpg





In elkaar gezet en op zijn plek gezet, staat super mooi vind ik!


deQhwtH.jpg





Hier staat ie mooi naast mijn Cross Desk :)


WYW00U5.jpg





Ohja en ik had bezoek vandaag:


gJiCWlM.jpg





:)
 
Gruwelijke setup is het geworden!

We zijn inderdaad zowat opgegroeid in de Nijmeegse arcades ;)
We hadden het er nog over toen ik de cab kwam brengen dat onze keuze van arcade game gelijk was aan de keuze van friettent. 4-5 friettenten in Cuijk met ieder een eigen arcade kast.
Als iemand niet thuis was dan reed je gewoon langs de friettenten om die persoon te vinden :)
Goede tijd!

Gelukkig kon ik je helpen aan een dikke cab. Props voor Psykick's HD hyperspin.
 
gaaf man
een Vewlix staat ook op mijn verlanglijstje
maar dat word eerst sparen,sparen en nog is sparen
veel plezier met je mooie aankoop
 
Jinxz":mno88w0y said:
Gruwelijke setup is het geworden!

We zijn inderdaad zowat opgegroeid in de Nijmeegse arcades ;)
We hadden het er nog over toen ik de cab kwam brengen dat onze keuze van arcade game gelijk was aan de keuze van friettent. 4-5 friettenten in Cuijk met ieder een eigen arcade kast.
Als iemand niet thuis was dan reed je gewoon langs de friettenten om die persoon te vinden :)
Goede tijd!

Gelukkig kon ik je helpen aan een dikke cab. Props voor Psykick's HD hyperspin.

hahaha idd! Ik ben nu iig ook vaker thuis te vinden met de Vewlix :P

hotshot123":mno88w0y said:
gaaf man
een Vewlix staat ook op mijn verlanglijstje
maar dat word eerst sparen,sparen en nog is sparen
veel plezier met je mooie aankoop

Doen!!! Vind ik dan.
Ik krijg op andere sociale media reacties waarom ik niet zelf heb gebouwd, dat het te duur is, blablablabla
Doe mij maar toch gewoon sparen en de Vewlix :P
 
Nee, helemaal mee eens, hoe mooi je de zelfbouw ook doet, het is niet de real deal vind ik.
Qua emu's ipv orginele pcb's ben ik weer makkelijker dan de meeste hier.
Ik heb mijn PC met steamaccount gewoon gekoppeld aan mijn Vewlix.

Maar nee, geen zelfbouw. En ik heb echt mooie voorbij zien komen. hier op het forum ook. maar nee.
Zelfbouw cabs zijn net als Kitcars. Het is soms HEEL mooi gedaan, maar je weet dat het niet orgineel is. Geeft toch een ander gevoel.
 
Verlichting van die Vewlix is vet hoor. Vind de playseat persoonlijk wat minder, zeker gezien het gelikte strakke karakter van je andere units :)
 
Waauw, Hoe heb je die verlichting gedaan man.

p.s. met jou Skills, kun je die play seat toch gewoon in een sega racecab bouwen?
De pc kast naast je seat is echt awesome
 
Vette shizzle!

Ik heb nog wel een Sega racer die ik als projectcab ga aanbieden voor ombouwprojecten, zoals die van Flay.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst iig :)
 
Cageman":3p2pwjst said:
Verlichting van die Vewlix is vet hoor. Vind de playseat persoonlijk wat minder, zeker gezien het gelikte strakke karakter van je andere units :)

Thanks!
Heb je helemaal gelijk in, ik vind het de Playseat zo ook niet uitzien, daarom staat deze op de zolder :P


Da Dude":3p2pwjst said:
Waauw, Hoe heb je die verlichting gedaan man.

p.s. met jou Skills, kun je die play seat toch gewoon in een sega racecab bouwen?
De pc kast naast je seat is echt awesome

Thanks! Ik heb een 5 + 2 meter LED strip erachter geplakt.
Tis een RGB LEDstrip met controller, kan dus van kleurtjes veranderen, brightness, verschillende modes, aan en uitzetten :)

Ik wil heel graag een Racecab :)
De Playseat en G25 in een cab bouwen heb ik ook over nagedacht, maar mezelf kennende gaat dat weer heel veel van mijn schaarse vrije tijd en nachtelijke uurtjes kosten, dat vindt vrouwlief denk ik niet OK :roll:

De buidlog van die PC heb ik overigens nog online, is alweer een oudje uit 2009:
http://forum.highflow.nl/f34/dangerden- ... nbak-4450/


Psykick":3p2pwjst said:
Vette shizzle!

Ik heb nog wel een Sega racer die ik als projectcab ga aanbieden voor ombouwprojecten, zoals die van Flay.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst iig :)

Thanks! Ik heb voorlopig helaas te weinig tijd om aan zo'n project te beginnen :(
Ik hou in de gaten of er een goede Daytona of Sega Rally cab wordt aangeboden :)
 
Back
Top