Jig's Arcade | HOTD3 / Star Wars pinball

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Post Reply
jiggymf

Re: Jig's Arcade

Post by jiggymf » Sat Oct 29, 2011 09:15

Cageman wrote:Je kunt een Chihiro niet op een Naomi voeding draaien. Daar is die te zwaar voor. Er zijn voedingen specifiek voor de Chihiro; ik draai hem op een Lindbergh voeding.

Domme vraag, maar heb je de VGA loopback cable eraan zitten? (1 kant in de xbox output, 1 kant in de vga input)

Hij boot inmiddels.

Grappige vraag overigens, bij het inschuiven van de chihiro was inderdaad de VGA loopback iets los gaan zitten.
Nu boot hij in ieder geval naar Chihiro logo. Krijg error 34, Gateway cannot be found.
Zal ff checken zal wel een jumper zijn of de settings (disable network heb ik al geprobeerd)
jiggymf

Re: Jig's Arcade

Post by jiggymf » Sat Oct 29, 2011 10:36

Fixed (jumper 9 omzetten op het Chihiro mobo), we have ignition :mrgreen:
Werkt als een tiet, alleen shifter wiring is anders (moet op automaat rijden, up shift doet nu niks, en down shift=change view) en dat laat ik denk ik lekker zo, swap ik er zo weer wat anders in zonder veel gedoe.

Image

Image

Image
Peet1979

Re: Jig's Arcade | Crazy Taxi -> Outrun 2

Post by Peet1979 » Sat Oct 29, 2011 12:49

WOW .... Vet Jig, outrun 2 op de Crazy Taxi!! Hoeveel beter kan het nog worden?!
jiggymf

Post by jiggymf » Sat Oct 29, 2011 13:04

Peet1979 wrote:WOW .... Vet Jig, outrun 2 op de Crazy Taxi!! Hoeveel beter kan het nog worden?!

Nou.... ^^
In een sitdown en met Force feedback :)
jiggymf

Re: Jig's Gameroom / Arcade room

Post by jiggymf » Sat Oct 29, 2011 13:06

jiggymf wrote:Heel vreemd probleem met de chopped naomi (was bekend, peet vertelde het euvel).

De controls van player 1, daarvan blijft de down hangen. Dus als ik in test mode ga, en ik ga naar de input test dan staat 'down' default op on. Ik heb P1 en P2 kabels al verwisseld (geen effect), zelfs als ik alle kabels uit zowel de P1 als P2 buttons en sticks trek geeft hij nog steeds DOWN=ON. Het ligt dus niet aan de stick, en ook niet aan de wirelooms.

Anyone?

Allrighty...ben hier vandaag mee bezig geweest.

Heb een nieuw I/O van hasan erin gezet.
Euvel is weg en DOWN voor P1 blijft niet meer hangen...maar nou blijft UP hangen van P1... ><
Zou ik echt die pech hebben dat dit JVS I/O ook niet 100% is, of zou er wat anders zijn?
Heb de bekabeling ook even bekeken maar zag zo 1-2-3 niet iets wat kon duiden op sluiting ergens oid, of beschadiging aan een kabel.
jiggymf

Post by jiggymf » Sat Oct 29, 2011 13:44

Inmiddels weet ik vrijwel zeker dat het in de bekabeling zit, specifiek dit stuk wat naar het JVS IO toe gaat (geen idee hoe deze bekabeling heet):

Image

Dus als iemand me daar aan kan helpen, gaarne :)
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Sat Oct 29, 2011 13:53

Ik heb nog wel een complete Naomi bekabeling liggen denk ik Jig! Breng ik de volgende keer dan maar mee als je wil.
jiggymf

Post by jiggymf » Sat Oct 29, 2011 13:54

Psykick wrote:Ik heb nog wel een complete Naomi bekabeling liggen denk ik Jig! Breng ik de volgende keer dan maar mee als je wil.

Ah super! Legt maar bij de 'rest' :mrgreen:
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Sat Oct 29, 2011 14:13

Nou nu ik er over nadenk kan je ook gewoon pech hebben met de I/O, want ik heb toen hetzelfde gehad en het kan best zijn dat de I/O die ik je heb gegeven degene van mij is die dat UP probleem gaf. Ik heb ook een andere aan je gegeven, maar daar was een onderdeeltje vanaf, mss kan je die door Arjan ff snel erop laten zetten en die testen. Ik betwijfel persoonlijk of het de bekabeling is namelijk.
jiggymf

Post by jiggymf » Sat Oct 29, 2011 14:19

Er is sowieso *iets* met de bekabeling, als ik er een beetje aan frut namelijk werkt ineens vanalles niet, afhankelijk van de stand waar ik het in terug leg werkt niks, of is er altijd wel een knop die het niet doet.

Ik wil Arjan even met rust laten, gezien de big pile of PCB's waar hij nog doorheen moet akkeren voor Jan en alleman, die heeft genoeg te doen.
michelze
Active Level:
Active Level:

Post by michelze » Sat Oct 29, 2011 17:34

Heeft de Crazy Taxi High roller geen feedback?
ohh ik zit niet op te letten het is de Crazy taxi.
Maar dan vraag ik me toch af of de High Roller wel Force Feedback heeft.
jiggymf

Post by jiggymf » Sat Oct 29, 2011 18:21

Een naomi upright heeft geen(nooit voorzover ik weet) force feedback, daar is niet genoeg ruimte voor.
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:

Post by Beatmaster-P » Sat Oct 29, 2011 20:39

jiggymf wrote:Een naomi upright heeft geen(nooit voorzover ik weet) force feedback, daar is niet genoeg ruimte voor.

klopt helemaal!
OIIIIIIIO
jiggymf

Post by jiggymf » Sun Oct 30, 2011 14:30

Weer even bier gedronken gister en vandaag. Eh gehobbied....

Nieuwe 4gear shift cover gemonteerd, dash is nu officieel helemaal vernieuwd :mrgreen:
Image

Nieuwe art op de seats, het onderste deel van de art welteverstaan. Weet nog niet wat ik met het bovendeel doe, ik vind de art die daar eigenlijk op moet niet zo mooi (SCUDRACE letters en een groot zwarte vierkante stikker met wat tekst en '1' erop) dus ik denk daar nog even over na.
Image

Image

Uurtje de stoelen geschrobd en nieuwe schroeven erin gezet (er zaten er voorheen maar 3 in, dus dat is al een verbetering).
Image

En een ontbrekende Crazy Taxi art erop gezet (start button ding).
Ziet er alleen niet uit nu met de andere art...die zien er dan toch wel ineens oud uit zo met een nieuwe stikker ernaast. Ook maar even over nadenken :)
Image

En ik vond het een goed idee om in mn uppie even de topper van scudrace op de scudrace/daytona cab te zetten (nog niet aangesloten). Ben niet door mijn rug gegaan, maar het scheelde niet veel. Dat viel een beetje tegen gewichtstechnisch :)
Gelukkig heb ik eerst de cabs weggezet zoals ik ze de rest van hun leven wil hebben, de topper erop getild om vervolgens tot de conclusie te komen dat de vloer een tikkie afloopt aan het eind, waardoor de rechtercab ietsje scheef staat, waardoor de topper niet goed/netjes past. Gelukkig kan ik totaal niet bij het voetje wat ik uit moet draaien rechtsacherin om de kast weer recht te krijgen. zucht.
Image

Leukste mod van de dag zijn stopcontacten met afstandsbediening, kan nu alles stuk voor stuk met een remote aanzetten :mrgreen:
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Sun Oct 30, 2011 15:32

Mooooooiii!!
Peet1979

Post by Peet1979 » Sun Oct 30, 2011 16:55

Niet compleet zonder een foto van de complete line-up zoals het er nu bij staat....
arcadeflipperfreak
Active Level:
Active Level:

Post by arcadeflipperfreak » Sun Oct 30, 2011 18:11

Mooi geworden Arno
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:

Post by Beatmaster-P » Sun Oct 30, 2011 21:06

Top met die topper ;-)

echt cool zo, leuk gedaan
OIIIIIIIO
Umdlye
Active Level:
Active Level:

Post by Umdlye » Sun Oct 30, 2011 21:16

Peet1979 wrote:Niet compleet zonder een foto van de complete line-up zoals het er nu bij staat....
jiggymf

Post by jiggymf » Wed Nov 02, 2011 16:48

Binnenkort update en line-up piccie, heb nog 2 cabs van Ronnie gekocht (thanks man!) :mrgreen:

En alvast parts aan het inslaan ondertussen voor mijn winter-cab-'project' :shock:
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Wed Nov 02, 2011 20:22

hou je wel rekening met de draagkracht van je zoldervloer. Niet dat je wakkerwordt met een cab in je bed :mrgreen:
jiggymf

Post by jiggymf » Wed Nov 02, 2011 20:23

Als ze op zolder zouden staan, zou ik daar zeker rekening mee houden :)
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Wed Nov 02, 2011 20:25

Ik dacht dat je ze op zolder had gezet (de aflopende wand op de foto's)
jiggymf

Post by jiggymf » Wed Nov 02, 2011 20:29

Ah zo. Nee dat is een aanbouw aan een garage.
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Wed Nov 02, 2011 20:34

ahhh, nee dan hoef je er niet op te letten nee.
Post Reply