What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Ys chronicles voor de PC

Jinxz

Pattern Reader
Joined
Jun 6, 2010
Messages
2,387
Reaction score
0
Location
Netherlands
Speelde 'm vroeger op de SNES en zag ineens dat ie op de PC is verschenen :
 
Kende de serie van naam, maar nooit gespeeld. Gisteren zag ik dit filmpje en misschien ga ik er toch maar eens een paar spelen. Jammer dat ik geen CD-ROM unit heb voor de PC Engine :(

 
't is een leuke serie. Main character genaamd Adolf, dus het zit wel snor :mrgreen:
 
Speel Ys al heel erg lang. Maar dan op het welbekende MSX platform waar iedereen altijd zo om moet lachen. Hardcore gaming was het op de MSX. Niet meer en niet minder. Veel titels kwamen eerst uit op PC-88, en vaak tegelijk (of vlak erna) op de MSX.

"Certain games produced for the PC-8801 had a shared release with the MSX, such as those produced by Game Arts, ELF Corporation, and Konami. Many popular series first appeared on the NEC PC-8801, including Snatcher, Thexder, Dragon Slayer, RPG Maker, and Ys."

Jinxz":2cnn51p9 said:
't is een leuke serie. Main character genaamd Adolf, dus het zit wel snor :mrgreen:
Haha! Het mannetje heet Adol Christin, zonder de 'f' dus :D
 
Back
Top