A
Anonymous
Guest
Het edge scores topic, en het afkraken van de huidige mags daarin zette me aan het denken. Er is inderdaad enorm veel veranderd, en ik denk dat wij (men die zich hier tegen verzet) gewoon achterlopen, door niet mee te doen. Of toch niet?
Morgen heb ik de eerste 3 jaargangen van de PU verkocht, t ligt maar de schimmelen en ik kan er een leuke som voor krijgen. Ik bladerde ze even door, en toch moet ik zeggen, dat ik het blad destijds wel leuk vond. Stond ook veel Neo enzo in. En ik was het eerste jaargang ook precies de doelgroep; 13 jaar. Het deed me ook denken hoe het blad eigenlijk veranderd is, en dmv wat doordenken, ook de hele gameswereld.
Het blad is echt getransformeerd van een melig puberblaadje tot een downright irritant nepnegerblad. Hieraan kun je zien, dat zij slechts meegaan met de visie van de huidige jeugd, en dus de transformatie van alles waar zij een doelgroep van zijn. Want die jeugd loopt nu ook allemaal met hun mobiles en stuff "bling bling" te doen, en hebben 50 cent als helden dankzij TMF. Dat blad sluit daar nu prima op aan. Kwalijk kun je ze het dus niet eens nemen, die doelgroep is groot en kunnen waarschijnlijk alleen de PU betalen.
Maar het is niet alleen de PU waar ik negatief over ben, wat is er gebeurd met de EGM, met CVG, en noem ze maar op. Ooit top bladen, later en nu niet meer dan wc papier. Edge zag ik de laatste tijd ook met hoge cijfers strooien, iets wat ze nooit deden. Gelukkig koop ik geen magazines meer, het internet geeft genoeg info, en het scheelt ook geld. Hoewel, ik kocht laatst nog wat oude mags, zoals een handvol SSM's en Edges en op zolder bladerde ik door wat oude EGM's (99/2k). Hierin valt het me op dat het échte games bladen zijn, ze hielden zich niet bezig met de laatste dvd films, en al die side rommel die er niet toe doet. Gewoon lekker previews van games, en import coverages. En dan valt het me op dat dit vooral het pre Ps2 en Xbox tijdperk is, waarin de gamesbladen nog deden wat ze moesten doen. En gamen nog niet zo ontzettend mainstream was als nu.
Ach, misschien ben ik wel te oud voor de gamesindustrie (ik ben bijna 25, maar wellicht is dat toch "te oud"). En speel ik daarom vandaag de dag ook meer oude (c.q. retro) dan nieuwe games, als uitvlucht naar leukere tijden (in games opzicht). Ik merk gewoon dat ik niets weet van de commerciele games scene. Ik heb sinds een jaar of 4 nooit meer wat jan modaal hier in de buurt heeft dus meepraten kan ik al lang niet meer; hoor ik ze over de nieuwe GTA, NFSU, True Crime en Mafia praten, ik heb die games niet. Ja ik ken ze wel, en het enige dat ik er van weet is dat het er niet uitziet, niet lekker speelt en vol met bugs zit maar wel stereotype geweld en ja hoor, weer die bling bling gebruikt. Begin ik over Tekken, GT, MGS en SC (voor mij is dit al hartstikke mainstream), kennen ze het niet, of het boeit ze niet; dit waren voorheen toch dé verkoop toppers waar iedereen het over had? Loop ik achter ofzo? Zien ze me wel eens retro spelen "dit is toch veel te oud?" beetje lacherig doen. Want ja, PU Propageert dat he, met minpunten als "Lijkt op een MD game". Wat maakt het nu uit of een game oud is, zolang je fun hebt?
Tip ik een maat van me om onimusha 3 ofzo te kopen, waar komt ie mee thuis? Die Hard Vendetta.. tja dat zag er gewelddadiger uit.. 1 ding is zeker, ik ben niet blijven steken en de gamesbizz goes down the drain.
Morgen heb ik de eerste 3 jaargangen van de PU verkocht, t ligt maar de schimmelen en ik kan er een leuke som voor krijgen. Ik bladerde ze even door, en toch moet ik zeggen, dat ik het blad destijds wel leuk vond. Stond ook veel Neo enzo in. En ik was het eerste jaargang ook precies de doelgroep; 13 jaar. Het deed me ook denken hoe het blad eigenlijk veranderd is, en dmv wat doordenken, ook de hele gameswereld.
Het blad is echt getransformeerd van een melig puberblaadje tot een downright irritant nepnegerblad. Hieraan kun je zien, dat zij slechts meegaan met de visie van de huidige jeugd, en dus de transformatie van alles waar zij een doelgroep van zijn. Want die jeugd loopt nu ook allemaal met hun mobiles en stuff "bling bling" te doen, en hebben 50 cent als helden dankzij TMF. Dat blad sluit daar nu prima op aan. Kwalijk kun je ze het dus niet eens nemen, die doelgroep is groot en kunnen waarschijnlijk alleen de PU betalen.
Maar het is niet alleen de PU waar ik negatief over ben, wat is er gebeurd met de EGM, met CVG, en noem ze maar op. Ooit top bladen, later en nu niet meer dan wc papier. Edge zag ik de laatste tijd ook met hoge cijfers strooien, iets wat ze nooit deden. Gelukkig koop ik geen magazines meer, het internet geeft genoeg info, en het scheelt ook geld. Hoewel, ik kocht laatst nog wat oude mags, zoals een handvol SSM's en Edges en op zolder bladerde ik door wat oude EGM's (99/2k). Hierin valt het me op dat het échte games bladen zijn, ze hielden zich niet bezig met de laatste dvd films, en al die side rommel die er niet toe doet. Gewoon lekker previews van games, en import coverages. En dan valt het me op dat dit vooral het pre Ps2 en Xbox tijdperk is, waarin de gamesbladen nog deden wat ze moesten doen. En gamen nog niet zo ontzettend mainstream was als nu.
Ach, misschien ben ik wel te oud voor de gamesindustrie (ik ben bijna 25, maar wellicht is dat toch "te oud"). En speel ik daarom vandaag de dag ook meer oude (c.q. retro) dan nieuwe games, als uitvlucht naar leukere tijden (in games opzicht). Ik merk gewoon dat ik niets weet van de commerciele games scene. Ik heb sinds een jaar of 4 nooit meer wat jan modaal hier in de buurt heeft dus meepraten kan ik al lang niet meer; hoor ik ze over de nieuwe GTA, NFSU, True Crime en Mafia praten, ik heb die games niet. Ja ik ken ze wel, en het enige dat ik er van weet is dat het er niet uitziet, niet lekker speelt en vol met bugs zit maar wel stereotype geweld en ja hoor, weer die bling bling gebruikt. Begin ik over Tekken, GT, MGS en SC (voor mij is dit al hartstikke mainstream), kennen ze het niet, of het boeit ze niet; dit waren voorheen toch dé verkoop toppers waar iedereen het over had? Loop ik achter ofzo? Zien ze me wel eens retro spelen "dit is toch veel te oud?" beetje lacherig doen. Want ja, PU Propageert dat he, met minpunten als "Lijkt op een MD game". Wat maakt het nu uit of een game oud is, zolang je fun hebt?
Tip ik een maat van me om onimusha 3 ofzo te kopen, waar komt ie mee thuis? Die Hard Vendetta.. tja dat zag er gewelddadiger uit.. 1 ding is zeker, ik ben niet blijven steken en de gamesbizz goes down the drain.