Rano
TATE Mode Pilot
Verzamelen jullie? Zo ja, wat? In welke richting? Hoever ga je hierin? Geef je al je geld uit of geef je een x bedrag per maand uit? Hoe belangrijk is je verzameling voor je (zou jij bij een brand dat als eerste meenemen)? Verzamel je alleen games of ook OST's, folders, posters, statues, chains etc.? Hou je lijsten bij? Maak je gebruik van buyerguides? Waar koop je je spullen? Importeer je of koop je bij een gameshop? Hoever ga je in het zoeken naar een mint exemplaar?
Ik vind het verzamelen van games en game-gerelateerde dingen bijna leuker dan het spelen zelf. Op dit moment loop ik een beetje stuk. Ik koop op dit moment alles wat los en vast zit. Genre, console, taal maakt niet uit. Heel leuk natuurlijk. Maar er zit geen structuur in mijn verzameling (op mijn Final Fantasy collectie na). Ik denk dus dat ik me wil gaan richten op een ontwikkelaar, serie, console of consolefabrikant. Aan de ene kant heel beperkt, aan de andere kant heb je wel een veel duidelijker en haalbaarder doel. Maar goed. Wat zal ik dan verzamelen? Final Fantasy doe ik al en zal ik altijd blijven doen. Ik zit te denken aan alle topspellen van de Super Nintendo of de Sega Dreamcast. Maar aan de andere kant lijkt me de MegaDrive of PlayStation ook erg gaaf. Of juist iets voor mij onbekends zoals de Sega Saturn of een bedrijf als Capcom.
Bij mijn Final Fantasy verzameling beperk ik me tot games, soundtrack cd's en art/strategybooks. Ik ga dus geen knuffels, aanstekers, kleding of beeldjes verzamelen (dat is echt onmogelijk). Ik besteed ongeveer 50 euro per maand. Maak standaard 50 euro per maand over naar mijn PayPal account en dan kijk ik lekker rond op eBay. Ik ben heel erg nauwkeuring op het gebied van mintheid en compleetheid van de spellen. Sealed doe ik niet aan, 1 omdat het veel duurder is en 2 omdat ik het toch wil spelen/luisteren/bekijken.
Ik vind het verzamelen van games en game-gerelateerde dingen bijna leuker dan het spelen zelf. Op dit moment loop ik een beetje stuk. Ik koop op dit moment alles wat los en vast zit. Genre, console, taal maakt niet uit. Heel leuk natuurlijk. Maar er zit geen structuur in mijn verzameling (op mijn Final Fantasy collectie na). Ik denk dus dat ik me wil gaan richten op een ontwikkelaar, serie, console of consolefabrikant. Aan de ene kant heel beperkt, aan de andere kant heb je wel een veel duidelijker en haalbaarder doel. Maar goed. Wat zal ik dan verzamelen? Final Fantasy doe ik al en zal ik altijd blijven doen. Ik zit te denken aan alle topspellen van de Super Nintendo of de Sega Dreamcast. Maar aan de andere kant lijkt me de MegaDrive of PlayStation ook erg gaaf. Of juist iets voor mij onbekends zoals de Sega Saturn of een bedrijf als Capcom.
Bij mijn Final Fantasy verzameling beperk ik me tot games, soundtrack cd's en art/strategybooks. Ik ga dus geen knuffels, aanstekers, kleding of beeldjes verzamelen (dat is echt onmogelijk). Ik besteed ongeveer 50 euro per maand. Maak standaard 50 euro per maand over naar mijn PayPal account en dan kijk ik lekker rond op eBay. Ik ben heel erg nauwkeuring op het gebied van mintheid en compleetheid van de spellen. Sealed doe ik niet aan, 1 omdat het veel duurder is en 2 omdat ik het toch wil spelen/luisteren/bekijken.