What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Truxton PCB issue

waiwainl

Administrator
Staff member
Vandaag kreeg ik mijn Truxton PCB binnen :D
De gameplay en geluid lijken prima te werken. Maar er zit duidelijk een soort ruis op het signaal :?. De achtergrond moet gewoon zwart zijn.
BFM9jHg.jpg


Ik heb het op meerdere cabs geprobeerd, maar geen effect.
Het board ziet er schoon uit


Ik heb ook de JAMMA edge schoon gemaakt, maar daar kwam vrijwel niets van af.
Na wat nadere inspectie van het board, kom ik eigenlijk alleen dit stuk tegen wat 'vies' is.
QbQkJZ4.jpg


Suggesties? Zou het helpen als ik dat gebied schoon maak? En hoe kan ik dat het beste doen? 8)
Thanks!
 
Heb je ook een foto van het "geruis" dat meer uit gezoomd is?

Neem aan dat je het als volledig werkend gekocht hebt?
 
Jazsie":96mbbm2l said:
Heb je ook een foto van het "geruis" dat meer uit gezoomd is?

Neem aan dat je het als volledig werkend gekocht hebt?

Heb een pic van het scherm gepost.
Ja hij is verkocht als volledig werkend. Hij heeft hem getest op een Supergun.
 
Zou idd ook 1st de video ground checken. Geen caps die misschien gelekt hebben?

Schoonmaken met beetje isopropanol kan nooit kwaad.
 
Ik kan niet echt lekkende caps zien, maar bij R-Type Leo had ik het ook verkeerd ingeschat :)

OK ground het is.
Dan een vraag; hoe check ik de ground van de video? Moet ik meten tussen de jamma edge ground en een video pin?
 
Zo ongeveer, video ground is pin 14.
Meten of deze doorverbinding heeft naar de 'echte' ground.
Desnoods kabeltje bruggen tussen pin 14 en pin 1
 
Thanks - heb pin 1 en 14 gemeten en krijg netjes een piep van m'n multimeter.
Dus de ground is verbonden.
 
Hm, weet niet wat er gebeurt is, maar het beeld ziet er iets beter uit. Ik zie nu alleen nog maar een rode waas over het beeld heen.
Volgens mij duwde ik op de PCB... :shock:

Ut4OL3o.jpg
 
- Check of alle ground pins zijn verbonden.
- Check of de sync signaal schoon is met een oscilloscoop.
 
Jazsie":9f806i1z said:
- Check of alle ground pins zijn verbonden.
- Check of de sync signaal schoon is met een oscilloscoop.

Bedoel je of alle ground is verbonden op het board zelf? (antwoord is ja, alle gnd pins geven signaal met pin 14) of via de Jamma connector? (Ga ik checken)

Hm, heb geen oscilloscoop :/
Wie heeft zo'n ding? Kom ik even langs :) (zit in het midden van het land)
 
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar op de laatste foto lijkt bij de 2e chip linksboven roest op een aantal pootjes te zitten?
Misschien kun je controleren of de soldeerverbinding chip/printplaat nog ok is.
 
Zo'n interferentiepatroon lijkt me een condensator probleem. Check of de gemeten waarden van de filter caps in het video output circuit overeen komen met de waarde die op de caps geprint is.
 
Lijkt me geen ground probleem dan als alle GND's verbonden zijn met pin 14.
Ga er van uit dat de GND verbinding met je scherm in orde is.

Is het 'effect' eigenlijk statisch?

Roest zorgt niet meteen voor een defect (afhankelijk hoe erg het is), voor de zekerheid kan je wel kijken of er geen kortsluiting/gebroken printbaan is.
Eventueel gelijk de chip nameten met een logic probe of er geen uitgang kortsluit en/of blijft hangen.

Schoonmaken kan goed met Isopropanol voor kleine oppervlaktes.
Ik doe ze in de vaatwasser, maar dat is alleen als PCB helemaal vies is :)
 
Back
Top