What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Tonton XL club -13-15th March - Amsterdam

Lache, eens kijken of ik kan.

Ik zie dat ze ook een Cho Chabudai Gaeshi (tafel gooien) hebben staan. Komt die van jullie Jinxz/Psykick?
 
Ik ga het zaterdag even checken :)
Je kan van te voren voor €80 100 muntjes kopen.
Dus 20 muntjes gratis.

Terplekke kan je ook muntjes kopen voor 1 euro per stuk.

Dus erheen gaan alleen om te kijken is gratis.

Als ik het goed begrijp tenminste :)
 
Haha, zo gek zijn wij bij het NGC dus, wij laten voor een symbolisch bedrag gamen en onze copycats vragen de hoofdprijs. Ain't that funny :lol:
 
Duur, maar wel een coole lineup, waaronder een 8-player Sega Rally. Da's wel uniek.
 
waiwainl":b0j3lgav said:
Ik zie dat ze ook een Cho Chabudai Gaeshi (tafel gooien) hebben staan. Komt die van jullie Jinxz/Psykick?

De inspiratie kwam wel van mijn aankoop. Het is niet mijn machine 😉

8 player Sega Rally is nice inderdaad. Lijkt me wel gek spelen aangezien de banen erg smal zijn en in mijn ervaring is de starting line-up 2-3 auto's breed.
 
Als ik ga dan eigenlijk alleen voor deze games:
Sega Rally (met 8 personen)
Wangan Racer
Mortal Kombat 2
MEGA TETRIS

En wat bedoelen ze met Crisis Zone 2? Bedoelen ze een 2 player versie?
Complete line up:
RACERS
Sega Rally (met 8 personen)
Daytona Usa twin
Wangan Racer
MARIO KART GP2 (2personen)

FIGHTERS:
Mortal Kombat 2
Streetfighter Turbo 2
Virtua Fighter 2

MUSIC
Onder andere :
22TRACKS JukeBox
GTA RADIO
Japanese Pop

KERMIS
Ballenbak
Wervelwind
Grijpmachines
Muntenschuivers
MEGA JENGA

SHOOT'EM Up
Time crisis 2
Crisis Zone 2
Terminator 2
House of the Dead 4
AREA 51

PUCKLIFE
5 Airhockey tafels

CONSOLES
King of the COUCH
Duckhunt
Zelda

CLASSICS
Onder meer:
Pengo
1942
Donkey Kong Junior
Donkey Kong
Ms Pacman
Galaxian,
Frogger
Galaga
Arkanoid
Ms. Pac-Man (Fast Mode)
Galaga ( Fast Fire Mode)
Pac-Man (Fast Mode)
1943
Bomb Jack
Tank battalion
Space Invaders
Jr. Pac-Man (Fast Mode)

ASTRO CITY
Sonic
Metal Slug 2
Metal Slug 3
Virtua tennis
Virtua Soccer
MEGA TETRIS
Pop'n Music
Flip The Table

PINBALL WALL
-Dodge City, Gottieb
-Spirit of 76, Gottlieb
-Fast Draw, Gottlieb
-High Score, Gottlieb
-Zip-a-Do, Bally
-Post Time, Williams
-Jackpot, Williams
-Honey, Williams
-Air Aces, Bally
-Crack the Bank, one more time
-Harlem Globetrotters, Bally
-Kiss, Bally
-Playboy, Bally
-Star Trek, Bally
-Kings of Steel, Bally
-Black Pyramid, bally
-Flash Gorden, Bally
-Gorgar, Williams
-Firepower, Williams
-Dragon Fist, Stern
-Comet, Williams
-Cyclone, Williams
-Operation Thunder, Gottlieb
-Dr. Dude, Bally
-Funhouse, Williams
-Suf & Safari, Gottlieb
-High Speed, Williams
-Pinbot, Williams
-Taxi, Williams
-Raven, Gottlieb
-Metallica, Stern
-Mustang, Stern
-Pirates of the caribean, Stern
-The Addams Family, Bally
-Terminator 2, Williams
-Terminator 3, Stern
-Waterworld, Gottlieb
-Jurassic Park, Data East
-Jurassic Park The lost world, Sega
-NBA Fastbreak, Bally
-Star Wars, Data East
-Tales of the Arabian Nights, Willams
-Fish Tales, Willams
-Black Rose, Bally
-Rocky and Bullwinkle and Friends, Data East
-Teenage Mutant Ninja Turtles, Data East
-Star Gate, Gottlieb
-The Getaway, Williams
-Junk Yard, Williams
-Scared Stiff, Bally
-Lord of the rings, Stern
-Word Cup Soccer, Bally
-High Roller Casino, Stern
-No Fear, Williams
-Wrestle Mania, Stern
** PINBALL Competitie. Win je eigen flipperkast voor thuis!

FOOD
Yokiyo
Brandt & Levie
Wendy's Bao
The Beef Chief
Warung Wanto Fusion Indo Food Catering
and more...

natuurlijk ook genoeg drankjes, bordspellen en nog meer verrassingen! Hou het event in de gaten: in februari zijn er bonustokens te verdienen in De TonTon club!
 
ik zit ook te denken of ik ga, ze vroegen ook om wat spul van mij :) nu ik merk dat ze alle units omgebouwd hebben om tokens te slikken, ben ik wel blij dat ik dat niet gedaan heb ;) anders waren m'n Arcades ook volledig omgebouwd.. :mrgreen:

denk ook dat het wel leuk gaat worden :)
 
d":36p8msu8 said:
Als ik ga dan eigenlijk alleen voor deze games:
Sega Rally (met 8 personen)
Wangan Racer
Mortal Kombat 2
MEGA TETRIS
Ik had eerder dit verwacht in je favorieten lijstje ;):

FOOD
Yokiyo
Brandt & Levie
Wendy's Bao
The Beef Chief
Warung Wanto Fusion Indo Food Catering

En met Crisis Zone 2 bedoelen ze misschien Time Crisis 2?
Time_crisis_2_cabinets.jpg
 
Ga er morgen heen :D

Zag dat Rlok castlevania op facebook heeft gepost en die wil ik wel spelen.

De prijs per token vond ik ook al meteen teveel, dus maar niet zo snel game over krijgen :P
 
Veel plezier. Zet wat foto's op nozomi.

In DWDD was ook een item er over. VEEL pinball games iig.
 
Het was heel erg gezellig. Veel games. Veel publiek. Goed service en vriendelijk personeel.
Het was best een dure avond, maar dat was het wel waard.
Volgens mij zijn er een aantal cabs van tonton club zelf en de rest van gametainer.nl

Maar bereid je wel voor op veel frustratie.
Bijna niets werkt goed. Behalve natuurlijk de spiksplinternieuwe cabinets.
fails:
-Er was geen 6 player Sega Rally. Er was een 4 player en een 2 player
-Bij minstens 2 Sega Rally's zat het gas standaard gewoon vast. Je heoft geen gas te geven, die staat al op 100.
-Bij de meest rechtse Sega Rally van de 4 player setup staat ook het gas standaard aan, maar dan op iets van 97. Dus succes met het proberen te winnen op die cab
-Bij Daytona en Sega Rally werkt het stoelschuifmechanisme niet.
-Bij veel cabs staat het geluid uit, zoals bij Daytona, Manx TT en Sega Rally die juist een vette sound hebben
-linker Manx TT is de handrem afgebroken
-Veel schermen hebben burn in en staan heel slecht afgesteld.
-Mortal Kombat II heeft gare KUTjoysticks die niet werken. Wat een mongolen! Een joystick erin. Wow dat is veel moeite, zeg. pfffffff
-Dat de medewerkers zeggen: "ja het is oud spul he!" Daar kan ik me echt dood aan ergeren. Fix die shit!
-Die coin mechs deden het bijna nergens goed. Ik heb iets van 5 keer mijn geld terug moeten vragen. Ik denk dat veel mensen gewoon hun geld kwijt zijn geraakt.
-ongever een kwart van de cabs heeft nooit gewerkt. Ik was er om 19:00 en op een kwart van de cabs hing een papiertje met: buiten werking.
-Een of ander boksgame, waar het handvat van los ging. Fix die shit nou een keer goed!
-Geen Wangan racer!

Maarrrrrr, laat dit je er niet van weerhouden om te gaan, want het is echt heel tof om zoveel mensen te zien die helemaal los gaan. Leuke gesprekken gehad. en ook al speelt niet alles optimaal gaat het ook om de gezelligheid. Veel dames dus ga gerust met je vriendin. Kindvriendelijk is het niet echt, want het is echt heel druk.
Er staat ook ergens een PAL snes met street fighter 2 en een nes met duck hunt die je gratis kan spelen.
En er zijn wel meer gratis games te spelen hier en daar.
Voor eten en drinken moet je XL bonnetjes kopen voor 2,50 per stuk.

Dat en ik vind dat de prijzen van het NGC flink omhoog mogen. Wat een kwaliteit staat daar toch en alles werkt gewoon goed, na zo'n TonTon XL avond ga ik dat pas echt waarderen. Wanneer is het volgende NGC event?
 
Ik was ff vergeten dat het gisteren al begonnen was natuurlijk.

Iedereen die gaat nog veel plezier toegewenst, ik denk dat het altijd wel leuk is om toch te gaan kijken, ondanks genoemde punten.

Bedankt voor je review Daniel!
 
Oh jezus, thnx D voor de heads up!

"Ja het is oud spul he" kan echt niet gewoon. dan moet je zo'n event niet houden lijkt mij.

die gezelligheid is altijd wel leuk natuurlijk, maar daar kun je niet zo' n XL event op funderen..
 
Bedankt voor de review D! Much appreciated.

Gezelligheid is niet moeilijk om te creëeren, een degelijk product wel. Jammer dat het niet goed in balans is tijdens het event.

Maar als ik de tijd had en in de buurt was had ik daaro wel een rondje willen lopen.
 
Back
Top