What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

[TK] Monitoren (32" breedbeeld VGA)

cotje

Combo Keeper
2x Philips Fimi PID 32" 16:9 VGA/sVGA (31-38KHz)
===========================
In zeer goede staat verkerende monitoren met VGA aansluiting. (Service)-menu via meegeleverde minipc. Prima inzetbaar als grootbeeld monitor voor VGA devices/consoles.

De link met wat foto's en PDF-specsheets:
http://extend.demon.nl/arcade/sale/

Koop gerust jongens, zeer betrouwbare, vriendelijke en technisch onderbouwde member! Veel succes met je verkoop! ;)

Psykick":33x0r5ui said:
Koop gerust jongens, zeer betrouwbare, vriendelijke en technisch onderbouwde member! Veel succes met je verkoop! ;)

thanks Hasan :) "alles in 1 koop" niet wat voor jou ?

De 29"s kunnen mooi in een naomi cab voor members die voor 15KHz willen gaan. Was mijn eerste idee, vandaar de interesse in een cab van jou. Helaas te weinig tijd en ruimte :(

Een aantal goede vragen van een member:

Ik wil de schermen gaan gebruiken voor 1. wat oudere consoles met RGB. Dus snes/N64 omdat ik japanse heb en deze RGB output hebben. Ik zie bij de Hantarex een scart ingang maar bij de JVC niet terwijl er wel bij staat deze deze RGB ondersteund.
Zowel de Hantarex als de JVC zal geschikt zijn voor de oudere 15Khz consoles. Het gaat erom dat je de juiste verloopkabel maakt/koopt. Zo heb ik een VGA>subd9 gemaakt voor de Hantarex, en een VGA>BNC voor de JVC. Beide werken daarmee op mijn MAME met ArcadeVGA setup.
De JVC zijn technisch wat hoogstaander dan de Hantarexen en hebben een vlakkere en donkerdere beeldbuis. De Hantarexen zijn interessanter vanwege de SCART aansluiting.
Qua signalen verschillen RBG en SCART niet veel. SCART is niets meer dan RGB+CompositeSync. Dus als uit je console een RGB + CS, of RGB + H/V, of zelfs RGB + syncongreen komt zijn ze geschikt. De monitoren ondersteunen overigens ook SVideo.

2. voor shmups op DC en PS2 en dan is oa VGA en Component erg handig. Ik zie bij de JVC een red/green/blue ingang en dus is mijn vraag of dat component is?
De JVC en Hantarex zijn alleen 15Khz (CGA) en snappen dus geen VGA frequenties (31KHz). De 32" monitoren zijn wel direct op VGA devices aan te sluiten als de PS2/Xbox. Daar moet je dan wel een beetje ruimte voor hebben in huis!

Verder lijkt bij de Hantarex ook een vga ingang te zitten? De foto is wat wazig ;)
Dit is voor de Hantarex de RGB+HV-S ingang (subd-9). Deze is alleen 15KHz!

rklok":wldfm56t said:
kunnen die 29"in een Blast City gezet worden ??

Heb eerlijk gezegd geen idee :oops: Heb dat soort cabs nog nooit van dichtbij gezien.

De maten van de beeldbuis ophanging zullen vrijwel zeker overeenkomen (29" == 29"). Maar voor de rest zal het zeker geen plug-n-play zijn. Nadeel van de JVC is denk ik wel het aansluitingspaneel aan de zijkant.

Misschien kan Hassan wat zinnigs roepen. Hij heeft een stel Hantarexen in Naomi's weten te monteren 8)

cotje":2q55l3oy said:
rklok":2q55l3oy said:
kunnen die 29"in een Blast City gezet worden ??

Heb eerlijk gezegd geen idee :oops: Heb dat soort cabs nog nooit van dichtbij gezien.

De maten van de beeldbuis ophanging zullen vrijwel zeker overeenkomen (29" == 29"). Maar voor de rest zal het zeker geen plug-n-play zijn. Nadeel van de JVC is denk ik wel het aansluitingspaneel aan de zijkant.

Misschien kan Hassan wat zinnigs roepen. Hij heeft een stel Hantarexen in Naomi's weten te monteren 8)

Kan zeker

Wel eigen risico mbt lading in de buis en trafo, je zal chassis los moeten halen
of zonder chassis houder met 2 man het geheel erin moeten hangen en chassis
op zijn plek moeten houden.

De Tube zal vast gaan maar ik kan me niet voorstellen dat de printplaat op beugels past. In ieder geval niet standaard.

Die 28 inch schermen zijn wel top, maar wel erg moeilijk om in een cab te krijgen waar een 29 inch in hoort. Meer geschikt om te gebruiken als stand alone monitor.

+10 voor cotje! Heb vandaag 2 Hantarexen opgehaald en het beeld is echt dik! Old skool consoles zoals het hoort! Was het tripje meer dan waard :)

Kick :)

Er staan nog twee mooie JVC's te wachten op een nieuwe eigenaar. Helpt het als ik zorg voor de SCART <> RGB-BNC kabel?

Binnenkort heb ik ook twee zgan. Hantarex Polo 25 Star monitoren te koop! Deze zijn tri-sync uitgevoerd 8)

Back