What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Taito Type X2 op standaard PC

PascalP

Shmup Veteran
Wil in de toekomst een Taito Type X2 aanschaffen en dan een multidisc erop draaien, maar totdat het zover is wil ik wel eens wat games proberen te draaien op een standaard PC.

Heeft iemand daar ervaring mee? Welke programma's zijn benodigd en heb ik nog meer specifieke dingen nodig?
 
Makkelijkst is een RS485 adapter van "sintech-adapter" op eBay halen. USB kabel afknippen, draadjes strippen en op de screw terminals schroeven en je maakt van je COM poort een heuse JVS poort. In device manager ff de desbetreffende COM poort mappen naar COM2. Die software oplossingen veroorzaken alleen maar input lag, en je hebt waarschijnlijk toch een JVS cab of JVS-JAMMA bord liggen. :)
 
Zal beide opties eens gaan bekijken, bedankt vast ;)

Ben ook eens benieuwd of mijn JVS-PAC bruikbaar zou zijn als een alternatief voor de sintech-adapter?
 
PascalP":5flf23uv said:
Ben ook eens benieuwd of mijn JVS-PAC bruikbaar zou zijn als een alternatief voor de sintech-adapter?
Dan ga je (in software) van JVS naar USB-HID, en dan (in hardware) weer van USB-HID naar JVS. De games zijn native JVS. Input lag out the ass en onnodige conversie.
 
Muf":2it5b13a said:
PascalP":2it5b13a said:
Ben ook eens benieuwd of mijn JVS-PAC bruikbaar zou zijn als een alternatief voor de sintech-adapter?
Dan ga je (in software) van JVS naar USB-HID, en dan (in hardware) weer van USB-HID naar JVS. De games zijn native JVS. Input lag out the ass en onnodige conversie.

Prachtig verwoord :P

Maar als initiële test of de games soepel of mijn test PC'tje draaien goed genoeg met een JVS-PAC, zal vast een RS485 adapter op Ebay opzoeken en bestellen ;)
 
PascalP":12i1ljmc said:
Maar als initiële test of de games soepel of mijn test PC'tje draaien goed genoeg met een JVS-PAC, zal vast een RS485 adapter op Ebay opzoeken en bestellen ;)
Ik zou je aanbieden de mijne uit te proberen maar verzending binnen Nederland heen en terug is waarschijnlijk duurder dan een nieuwe bestellen op eBay :lol:
 
Muf":m0cb20gg said:
PascalP":m0cb20gg said:
Ben ook eens benieuwd of mijn JVS-PAC bruikbaar zou zijn als een alternatief voor de sintech-adapter?
Dan ga je (in software) van JVS naar USB-HID, en dan (in hardware) weer van USB-HID naar JVS. De games zijn native JVS. Input lag out the ass en onnodige conversie.

Maar werkt prima als je niet zo kritisch bent :)
 
Muf":3a49wy6t said:
MAME op een LCD monitor werkt ook prima als je niet zo kritisch bent.

Dacht dat een 17" LCD in een gigantische woody the way to go was voor Mame...? :P

Maar ff back on topic;
Heb inmiddels wat games en ook die Taito Type X Loader gedownload, vanavond mee verder of ik het aan de gang krijg ;)
 
Ik had al een tijdje een Taito Type X2 Complete archive staan, gisteren eens uitgepakt om te proberen. Deze archive is freeleech op IPT maar dat terzijde :mrgreen: Deze komt met Arcade PC Loader v1.4 waar je ook keys voor de controls in kan configureren.

taito_pc_loader.PNG
 
En de ArcadePC Loader draait :)
Sommige games geven wel echter een DirectX foutmelding, Windows7 kwaaltje denk ik. Hier nog ff verder in duiken.
 
Ik heb die pc loader op mijn windows 7 en 10 goed kunnen draaien. Draait prima op een vewlix qua beeld. Perfect
 
Ja, zou ook moeten werken, maar krijg nu de melding dat hij een bepaald DLL bestand mist voor DirectX 9
Dit maar eens proberen te herinstalleren onder Windows 7 of via Windows Update
 
Da Dude":uz6z3h1q said:
Ik heb die pc loader op mijn windows 7 en 10 goed kunnen draaien. Draait prima op een vewlix qua beeld. Perfect

Hoe heb jij de controls? Ook via JVS->RS485 met een dergelijke adapter zoals eerder benoemd?
 
Ff een Direct X 9 installer gedraaid en nu werkt ie perfect!

ff vluchtige test met de JVS PAC werkt ook prima.
Merk (nog) geen delay, maar heb maar paar minuutjes getest ;)
 
Back
Top