What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Still NAOMI 1 Ventilatoren

waiwainl

Administrator
Staff member
Als beginnend NAOMI gebruiker, heb ik vandaag hem voor het eerst aangezet :D
Wat een geluid! En dan doel ik niet op wat er uit de speakers komt 😉

Ik las op AO dat de fans replaceable zijn, dat is mooi.
Heeft iemand toevallig type/model nummers van de CPU en Case fans die ik daarvoor ergens online kan kopen? :mrgreen:

Thanks!
 
waiwainl":1r0qm7nn said:
Als beginnend NAOMI gebruiker, heb ik vandaag hem voor het eerst aangezet :D
Wat een geluid! En dan doel ik niet op wat er uit de speakers komt 😉

Ik las op AO dat de fans replaceable zijn, dat is mooi.
Heeft iemand toevallig type/model nummers van de CPU en Case fans die ik daarvoor ergens online kan kopen? :mrgreen:

Thanks!
Papst 612 te koop bij alternate
Je hebt er 2 heeft met toeren te maken dacht ik maar allebei stil

https://www.alternate.nl/Papst/612-F2-k ... =7&lk=9346

https://www.alternate.nl/Papst/612-FL-k ... =7&lk=9346
 
Dat klopt de draadjes eraf solderen van de naomi fan en weer op de papst terug plaatsen
 
de case fan maakt de meeste herrie de cpu fan valt wel mee
wat ik meestal doe is de cpu fan eraf schroefen en schoonmaken en in het midden zit en kleine as
daar doe ik een druppeltje naaimachine olie op .
 
Ik had laatst nog de ventilatoren in Vewlix vervangen, die maken ook een kabaal!
Zie hier: viewtopic.php?p=76267#p76267

Er zijn tegenwoordig ook stillere fans met meer airflow dan PAPST, zelf heb ik gekozen voor Noctua fans.

En als je toch al bezig bent, zou je eventueel standaard PC fan stekkertjes op de draadjes kunnen monteren.
Kan je later voor onderhoud of wat dan ook de fans makkelijk weer loskoppelen :)
 
Thnx for the tip Akuma!

Het grappige is wel dat er ook veel mensen zijn die het juist vet vinden en het dát arcadegevoel geeft wanneer een kast of een unit aan gaat :mrgreen:
 
Noctua? Goede tip...ga ik ook een keertje proberen, misschien op m'n Atomiswave, Namco System 256 of m'n Rabbit PCB...hebben allemaal luidruchtige of gare ventilatoren.
 
Op een radiator, reservoir en pomp :)
Als je het wilt gaan waterkoelen, wil ik je daar graag bij helpen hehehe
 
Back
Top