What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

SNK op PlayStation2

Ken

High Score Hunter
Messages
4,799
Reaction score
0
Gisteren Samurai Spirits Tenka en Last Blade I&II voor de PlayStation2 in huize Ken ontvangen. Na Neo Geo Battle Coliseum weer relaxte titels voor diegenen die geen Neo Geo hebben. Samurai Spirits Tenka is echt onwijs heftig, goeie muziek, lekkere gameplay en animatie die gewoon aansluit en klopt. Last Blade I&II lijkt me een duidelijk verhaal. SNK is lekker bezig op de PS2 en het einde lijkt nog niet in zicht. Nou nog Maximum Impact 2 die er echt zeer veelbelovend uitzag op de TGS. SNK gaat er alles op zetten dit jaar om die titel een succes te laten worden vertelde producer en tekenaar Falcoon me op de TGS. Binnenkort komen er reviews van Tenka en de Last Blade pack, maar tot dan raad ik iedereen aan deze titels asap in huis te halen.
Welke games behalve deze paar fighters heeft men nog meer in huis/op het oog?

ps2-samurai-tenka-jap.jpg
ps2-neogeo-jap.jpg


ps2-bakumatsu-roman-2in1-jap.jpg
ps2-garou-mark-of-wolves-jap.jpg
ps2-kof-neowave-jap.jpg

ps2-kof-orochi-jap.jpg
ps2-kof-94-rebout-jap.jpg
 
Ik heb helaas geen ene Japanse SNK titel meer in huis (op KoF '95 voor de PSX na) voor de Playstation 2, sinds mijn Japanse console sinds enkele weken de deur uit is.
Ik had er wel MotW en KoF '94 Re-Bout voor... en veel van bovenstaande titels waren toen nog niet eens uit.
Heb uiteraard wel de PAL KoF's en Metal Slug's.
 
Ik hoop volgende week samurai spirits tenka binnen te krijgen en ik kan eerlijk gezegd niet wachten... Ik hoop echter wel dat het iets beter met de laadtijden gesteld is dan NGBC want daar schrok ik nogal van.

Is er btw al een release date voor de orochi collection?
 
Chipp":285gnw1d said:
Ik hoop volgende week samurai spirits tenka binnen te krijgen en ik kan eerlijk gezegd niet wachten... Ik hoop echter wel dat het iets beter met de laadtijden gesteld is dan NGBC want daar schrok ik nogal van.

Is er btw al een release date voor de orochi collection?
Loading times zijn veel sneller.
Release date voor Orochi collection is 23 februari.
 
Heb alleen Metal Slug 3 hier liggen, maar ik ben zeker geinteresseerd in een aantal titels. Zodra ik een VGA Box heb en m'n PS2 heb laten ombouwen kan ik alles lekker spelen op mn 19" TFT en dan importeer ik zeker wel wat titels =)

En hoe zit het eigenlijk met een arcade stick voor de PS2? Gebruiken jullie die hiervoor en speelt dit echt zoveel lekkerder? En wat is een beetje een goede arcade stick voor een redelijk prijsje(beginnende arcade-games gamer om het zo maar te zeggen)?
 
Gungrave":2rsx73k3 said:
Zodra ik een VGA Box heb en m'n PS2 heb laten ombouwen kan ik alles lekker spelen op mn 19" TFT en dan importeer ik zeker wel wat titels =)

Een PlayStation2 kan niet op VGA. Tenminste, alleen met een dure XRGB2 box, waar de kwaliteit uiteindelijk minder van is dan een RGB kabel (mijn ervaring i.c.m. schokkerig beeld). Component kan wel, maar er zijn maar een paar progressive scan games voor de PlayStation2 en jij hebt alleen een VGA aansluiting op je pc. Gewoon bij RGB laten . Lees anders nog eens rustig Ken's pleidooi part 2 door op Gamez.nl (staat rechts bij specials).
 
Ken":1eq9by5x said:
Gungrave":1eq9by5x said:
Zodra ik een VGA Box heb en m'n PS2 heb laten ombouwen kan ik alles lekker spelen op mn 19" TFT en dan importeer ik zeker wel wat titels =)

Een PlayStation2 kan niet op VGA. Tenminste, alleen met een dure XRGB2 box, waar de kwaliteit uiteindelijk minder van is dan een RGB kabel (mijn ervaring i.c.m. schokkerig beeld). Component kan wel, maar er zijn maar een paar progressive scan games voor de PlayStation2 en jij hebt alleen een VGA aansluiting op je pc. Gewoon bij RGB laten . Lees anders nog eens rustig Ken's pleidooi part 2 door op Gamez.nl (staat rechts bij specials).

No shit :shock:
Jammer, dan blijf ik helaas wel bij deze tv voor een tijdje en dan stap ik later wel over op een tv die 100Hz oid aankan want anders krijg ik een grijs scherm. Ik PM je nog even over wat vragen over kabels ed. Ken, is dat goed?

Anywayz, dankzij het topic dat ManoRevolver aanmaakte heb ik besloten King of Fighters: Maximum Impact te halen, hopelijk wordt alles zsm geregeld en heb ik de game dan snel in de bus :) Can't wait 8)
 
Gungrave":3g7q5bed said:
Ken":3g7q5bed said:
Gungrave":3g7q5bed said:
Zodra ik een VGA Box heb en m'n PS2 heb laten ombouwen kan ik alles lekker spelen op mn 19" TFT en dan importeer ik zeker wel wat titels =)

Een PlayStation2 kan niet op VGA. Tenminste, alleen met een dure XRGB2 box, waar de kwaliteit uiteindelijk minder van is dan een RGB kabel (mijn ervaring i.c.m. schokkerig beeld). Component kan wel, maar er zijn maar een paar progressive scan games voor de PlayStation2 en jij hebt alleen een VGA aansluiting op je pc. Gewoon bij RGB laten . Lees anders nog eens rustig Ken's pleidooi part 2 door op Gamez.nl (staat rechts bij specials).

No shit :shock:
Jammer, dan blijf ik helaas wel bij deze tv voor een tijdje en dan stap ik later wel over op een tv die 100Hz oid aankan want anders krijg ik een grijs scherm. Ik PM je nog even over wat vragen over kabels ed. Ken, is dat goed?

Anywayz, dankzij het topic dat ManoRevolver aanmaakte heb ik besloten King of Fighters: Maximum Impact te halen, hopelijk wordt alles zsm geregeld en heb ik de game dan snel in de bus :) Can't wait 8)

100hz heeft niks te maken met zwart/wit beeld. Dat komt door het NTSC signaal dat je TV niet aan kan (je zult wel een hele oude hebben, want de meeste TV's die 15 jaar of jonger zijn kunnen NTSC wel aan).

Trouwens, er is ook geen verschil tussen 100hz en de oudere Tv's qua gamen, dit heeft alleen effect als je TV kijkt.

Ik ben het ook eens met Ken, alle consoles behalve 360 moet je gewoon via RGB spelen, beste oplossing en super beeld.
 
Nou als je een scherm hebt met HDTV dan zou ik mijn PS2/Gamcube/Xbox toch maar via een component kabel spelen anders ziet het er niet uit.
 
RGB ziet niet uit? Heb je het al eens gezien? HD is natuurlijk beter, maar RGB is gewoon perfect voor de current gen en ouder, beter kun je niet krijgen.
 
Baki":3gvhiij8 said:
Nou als je een scherm hebt met HDTV dan zou ik mijn PS2/Gamcube/Xbox toch maar via een component kabel spelen anders ziet het er niet uit.
Uiteraard, ik heb op me beamer ook alles op component aangesloten, maar dat is iets anders dan VGA in het geval van de PS2. Xbox, Gamecube, Dreamcast en Xbox 360 moet je gewoon op VGA aansluiten, PS2 op een HD TV of beamer op component en op een TV op RGB.
 
Een 360 op VGA??? Yeah rite, console met HDTV ondersteuning en ik zal die achter mijn vga ingang van mijn plasma hangen. Voor DC is dat idd veel vetter maar voor de ps/cube/xbox is bij mijn plasma component de way to play. Veel cube games (en dan jap en usa geen pal troep) ondersteunen ook nog eens progressive scan. Verschil is best aanzienlijk imo.
 
VGA heeft dezelfde opties als met de component kabel die bij de 360 komt hoor dus daar zit geen verschil in.
 
Geweldige port dude, ik heb em vanavond nog even zitten doen.
 
Back
Top