What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Sega ST-V Game gezocht (cheapass)

Asure":2xq1nknd said:
Je kunt bijv. dmv een metalen schroevendraaier de contactpuntjes van die jumpers aantikken om een 'druk op de knop' te simuleren.
Of direct op de jamma connector/adapter met een krokodillebekje verbonden met ground. Zo deed ik dat altijd 8)

Okay, met dank aan Asure een flink stuk verder gekomen. Zonder service button kom je blijkbaar niet ver. Door middel van een krokodillenbekje en de linker grond zodat je uit de buurt van de 5V blijft een ground connectie kunnen maken met mijn adapter voor een improvisorische service button. In eerste instantie werkte hij niet maar zoals op het filmpje werd uitgelegd heb ik de batterij eruit gehaald, opgestart, niets kunnen doen en toen een paar minuten uitgezet zonder batterij. Waarempel, daarna werkte de service button en kon ik zowel in de Factory Test als in het Service menu komen en settings aanpassen. Er is blijkbaar een multi cart setting. Omzet naar Alone en ... toen deed het spel het nog niet.

Wel is de multi-cart error daardoor weggenomen wat op zich ook logisch lijkt.

Nu start het spel op door het tonen van de laad boodschap en het laten zien van alle patenten gebruikt maar op het moment dat het moederbord het spel wil doorladen zie je op het scherm een kleine storing en dan wordt het scherm zwart.

Verder heb ik nog wat hardware checks gedaan en het lijkt erop dat er een RAMmetje "bad" is, SCSI een foutmelding geeft maar die staat ook niet aan in de settings dus die is niet vreemd lijkt mij, en ik kreeg ook nog een andere foutmelding waarvan ik nog niet weet wat het doet. Ik zal van de week de volledige foutmeldingen nakijken en interweb afstruinen voor mogelijke oplossingen.

To be continued...

Welke regio is het bord, en de cart? Ik denk dat je een regiovrije bios nodig hebt.
Welke ram test hij als 'defect' exact? Foto's zouden helpen :)

Back