What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Sega Saturn Symphony

• Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
De Saturn is ook mijn favoriete Sega console.
Games als Sega Rally, Daytona USA en Virtua Cop blijven tijdloos.
Ik vind die grote Amerikaanse dozen trouwens wel vet.

Ken":2upyerwx said:
Het hangt er een beetje vanaf, maar een witte Saturn hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Als je echt interesse hebt, maak dan even een post in de comm. store, zodat alles overzichtelijk blijft en anderen ook meteen zien wat zoiets moet kosten. Dan ga ik gezellig op stap in Akihabara om te kijken wat de schade ongeveer moet zijn voor een Saturn.

Dat is goed, voorlopig kijk ik even wat op internet over de Saturn. Iig trekt het spelaanbod me en verschillende conversies me zeer nu ik me er beter in verdiep.

Toch maar ff wat japanse gamepies op ebay besteld, van duur naar goedkoop:

Capcom Generations 5: Dit is SF2, SF2: CE en SF2: HF. Deze zijn ook op de ps2 capcom collection uitgebracht maar dat zijn slechtere ports dan deze :lol:

Street Fighter Collection: Tja dan ook maar meteen de overige SF2 versies binnen halen =)

Biohazard: Ik had em niet meer, bleek. Dit is gewoon RE1 en RE1 is de vetste (ok, nu misschien deel 4), vooral deze japanse ongecensureerde versie ;)

Sega Touring Car: Niet de beste maar ach t is een arcade racer en kost nog geen 2,50.

FirePro Wrestling S 6 man scramble: Vette 2d wrestler (6 player mode!) en ook nog geen 2,50.

---

More cheapo games coming up soon i think..

Die USA Working Designs games zijn inderdaad mooi (qua doosje/boekje). Van Dragon Force hebben ze zelfs 3 verschillende versies uitgegeven (print op de cd is verschillend). Dat geeft wel aan hoeveel moeite ervoor gedaan is. :)

Working Designs staat ook bekend om de enorme delays. Wel eens delays van 2 jaar. Maar goed, het ziet er dan altijd wel picobello uit van ze. Het zijn puike uitgevers.

Hmm..

Toevallig heb ik mijn Saturn vorige week verkocht. Ik heb de mijne een jaar geleden aangeschaft, omdat ik voornamelijk de game Snatchers wilde spelen. De Mega CD versie was amper te vinden (inc. toendertijd de Mega CD zelf) dus dit was de goedkoopste optie. Ook al was de game JAP.

Ik speurde Marktplaats af, en daar was hij; voor 100 euro, de console, 13 PAL games + 2 Lightguns. De ideale keus, en dat voor die prijs! Ik wist dat het een 'steal' was, dus ik twijfelde geen moment. Ik heb wel de 13 games verkocht aan General Wong voor *ahum - schaam - * 40 euro inc. (best spijt van) maar mijn winst heb ik er inmiddels al uitgehaald.

Langzamerhand raakte ik verslaafd aan de console, en moest ik meer hebben; van games tot RAM cart, van RAM cart tot de Saturn Modchip. Ik wilde alle games spelen, importeren...

Maar zoals wel vaker het geval bij mij is geweest in 2004; ik kocht teveel, en deed er te weinig mee. Vandaar dat ik met hele lichte spijt mijn Saturn afstoot. Ik zal 'em altijd blijven herrineren als de ultieme 2D console met de meest wacke JAP games (Magic Ray Earth heb ik echt om kunnen lachen, alsmede die JAP shoot 'em ups) maar ik weet, ik wordt ouder, misschien leef ik maar 1 x, dus beter dingen wegdoen die ik niet gebruik om er andere waardevolle dingen mee te kopen die ik WEL gebruik.

Vandaag eens even Hyper Duel uitgeprobeert (op MAME wel zo te verstaan). Mooie graphics en snelle actie, zeer goed om tussendoor ff wat snelle actie te hebben.

Maar of ie nou echt die $180 waard is? Nou nee.

nee inderdaad ik heb die game wel op de korrel maar hij is veel en veel te duur. Het is wel een lekker snelle old skool shmup.

Ja, ik koop em nu niet meer, op mame loopt ie perfect. Blastwind heb ik wel nog op mijn lijst staan, die loopt ook al tegen de $100 aan, terwijl ie een tijd geleden nog iets van $30 was.

woeii. zonet Guardian Heroes opgestart, blijft een erg abstracte beat em up. Drukte en chaos!

Verschillende routes en bazen is cool, dat die keuzevragen allemaal in het japans zijn is minder..

2 oude nieuwe titels =)

Erg leuk, Twinkle star is weer zo'n game die superieur is aan zijn DC broertje en Cyberbots ziet er nog steeds heel dik uit.

Ricepuppet":3p4rgaxe said:
Ik heb wel de 13 games verkocht aan General Wong voor *ahum - schaam - * 40 euro inc. (best spijt van) maar mijn winst heb ik er inmiddels al uitgehaald.

Waren er toch echt maar 3 of 4 hoor. In ieder geval Sega Rally en Die Hard (die laatste nú nog niet gespeeld trouwens). Ben overigens van plan om binnekort die lightgun (+ nog een aantal games) te verkopen, omdat ik er toch zelden wat mee doe.

Ik heb een week ofzo terug een Japanse (witte) complete Sega Saturn gekocht. Nog niet binnen helaas, maar zal vandaag of morgen wel komen. Wat ik met mun Europese ga doen weet ik eigenlijk niet. Misschien bewaren voor PAL games, maar aan de andere kant kan ik die ook spelen met mijn import cartridge (die ik nu voor JAP games gebruik).

R-Type":14cc175b said:
2 oude nieuwe titels =)

Erg leuk, Twinkle star is weer zo'n game die superieur is aan zijn DC broertje en Cyberbots ziet er nog steeds heel dik uit.

Nice, cyberbots is idd vet, ik heb em alweer 3 jaar geleden aangeschaft. TSS is me te duur, dan doe ik em liever op een emu...

ik had gewoon geluk met de prijs, nog geen 30 E's. Cyber was nog geen tientje.

Ik heb nog een Pocket Fighters (zonder spine card helaas) liggen in goede staat, iemand vroeg ernaar op het segaforum, maar mocht iemand er hier nog interesse in hebben let me know.

Oke gasten, ik ga toch maar een Saturn aanschaffen aangezien ik deze console volledig aan mij heb voorbij laten gaan.

Als jullie 5 games op moeten noemen, welke zijn dan de musthaves voor de Saturn? Ik weet er natuurlijk enkele zoals Nights, Panzer Dragoon en Radiant Silvergun, maar nog andere tips zijn welkom.

Alles Japans uiteraard.

Gameholic":2s6pok26 said:
Oke gasten, ik ga toch maar een Saturn aanschaffen aangezien ik deze console volledig aan mij heb voorbij laten gaan.

Als jullie 5 games op moeten noemen, welke zijn dan de musthaves voor de Saturn? Ik weet er natuurlijk enkele zoals Nights, Panzer Dragoon en Radiant Silvergun, maar nog andere tips zijn welkom.

Alles Japans uiteraard.

Dracula X 😉
Een van mij moiste games voor de Saturn

Battle Garegga, Elevator Action Returns, Guardian Heroes, Soukyugurentai, Sengoku Blade, etc, etc ;)

Perfect.. Ja Panzer Dragoon en Dynamite Deka heb ik iig zeer cheap gescoord ;)

Nu nog Nights, Radiant Silvergun (not cheap!! Iemand suggestied, Ken bijv?) en Guarduan Heroes.

Dracula X zal ook wel de nodige euri's kosten.

Hoe is Virtua Fighter 2?

Dracula X valt wel mee hoor met 45-50 euro incl. spine.

Back