Hoi, ik heb de voeding weer aangesloten (zonder PCB) en toen kwam er na een paar minuten weer een beetje rook uit de voeding en wat stank en ging het 5V lampje op de voeding weer langzaam uit dus toen alles maar weer uitgezet. Later nog een keer gebrobeerd en nu bleef het 5V lampje op de voeding wel branden, toen heb ik direct gemeten en kreeg ik de volgende voltages:
3 = 5,28
4 = 5,28
5 = 0

Met 1 PCB kon ik weer gamen en met 2 andere had ik wel geluid maar rollend beeld. Moet ik nu iets met het voltage gaan verdraaien op de voeding? Bij welke PCB wel en bij welke niet? Ik vertrouw de voeding nog steeds niet dus durf de cab niet aan te laten staan (ik heb geen zin in brand in huis). Een nieuwe voeding heb ik inmiddels gevonden en hoop deze met een paar dagen binnen te hebben. De blauwe jamma stekker vertrouw ik ook niet helemaal, bij connector C25 is het zwart (omhulsel) om de 2 stekkertjes een beetje weg. Volgens een jamma schema zou dit Fire Button 4 P1 en P2 moeten zijn. Lijkt me niet dat dit met dit probleem te maken heeft.

Asure":1pzf426d said:Als je de connector wilt vervangen, dan is een FrancoB 'verlengstuk' met voltmeter wellicht een idee:
(Je hebt dan ook je randen van je stekker weer terug.
Ik raad iedereen zo'n ding aan. Pcb's zijn duur, te hoge +5V gebeurt je zo.
Ik controleer _altijd_ de edge connector en de 'tanden' van de stekker als ik een pcb aansluit.
Niet alle pcb's zijn gelijk, en soms kan je in een bepaalde hoek de pcb er scheef in drukken, waardoor je +5 tegen de GND aan koppelt. Misschien is dat met je -5V ook gebeurt, dat ie tegen de +5V aanzat via de jamma edge van een spel.
Rollend beeld, met welk spel is dit? Toevallig iets van Sega?
Sega Moonwalker onder andere.
Asure":3ea8kk8e said:Dat is slecht nieuws want dat zou gewoon moeten werken.
Heb je op pin 14, parts side van je jamma connector een draadje zitten dat de kast in loopt? Deze games vereisen dat de video ground is aangesloten.
Ze vereisen daarnaast dat zowel de +5V op zowel parts/solder side van de pcb aanwezig is, anders pakken ze geen inputs en geen credits. (De opto's op de pcb zijn op de onderste +5V geisoleerd aangesloten.)
Anders even een foto van de boven- en onderkant van je stekker maken, dan kan ik het zo zien. Misschien is er ooit door de operator een andere stekker/kabelboom/monitor ingezet, en heeft hij de video gnd niet aangesloten.

Psykick":1bi3xvnq said:V-Hold en H-Hold op het breakout board of chassis aan draaien.
Als het goed is is het dan in orde![]()
Psykick":3gul7a3l said:Ja, daar kan je aan draaien. Ietsje druk gebruiken, knakt ie vaak los. Wees altijd voorzichtig!
MarsMan":nd7foo87 said:De Psykio PCB heeft nu ook dit rare beeld dus blijft niet stabiel en niet speelbaar...
Denk dat ik toch ook op zoek moet naar de V-Hold, iemand een idee waar deze te vinden is in een NAC?
Asure":22a635gh said:Cotton heeft een System 16->Jamma adapter er tussen lijkt me.
Doe daar eens een foto van! Die adapter mist de Video GND wire dat kan niet anders.